8

186 12 159
                                    

"Divan edebiyatındaki kaside'nin bölümlerini bana sayabilecek olan var mı?"

Sınıftan çıt çıkmıyordu. Herkes birbirine bakıyor ve bazıları hocanın listeden seçmemesi için diğerlerine el kol hareketi yapıyordu. Hatice Hoca derin bir nefes alarak eline sınıf listesini aldı.

"Madem öyle iş başa düştü. Sorduğum soruları sözlü niyetine gireceğim. İtiraz kabul etmiyorum."

Birkaç kişi itiraz edercesine mırıltı çıkardıktan sonra sessizleştiler. Hoca gözünü kapayıp listeden rastgele birini seçti. Ben de dahil olmak üzere hepimizin kalbi kulaklarında atıyordu. Hoca gözünü açarak isme baktı.

"Süleyman."

"Hay ebesinin a-" diyecekti ki Hatice Hoca gözlerini belertince sustu ve zorla misafirliğe götürülen bir çocuk edasıyla tahtaya yürümeye başladı.

"Hadi bakalım Süleyman. Kaside'nin bölümlerini say bana."

Süleyman dudaklarını bükerek düşünüyormuş gibi yaptı.

"Ee hocam şimdi kasidede 1. bölüm var. Sonra.. 2. bölüm var. Sonra 3. böl-"

Bütün sınıf gülmeye başlarken hoca da, "He bir akıllı sensin. Geç yerine Sülo. Sıfır," dedi. Süleyman sanki bir şey başarmış gibi gülerek salına salına sırasına oturdu.

Hoca tekrar eline listeyi alarak aynı şeyleri yaptı.

"Nur."

Nur asilliğinden ödün vermeyen bir tavırla tahtaya çıktı. Hoca Nur'a soru sormadan üstüne başına baktı.

"Bu ne hâl kız?"

Nur bir şey demeden üstüne baktı ve hocaya bakarak omuz silkti.

"Ey Allah'ım. Sanki düğüne geliyorsunuz şu hâle bak."

Nur çaktırmadan gözlerini devirip bize bakmaya başladı. Hoca da ona soru sordu.

"Şuhane gazel nedir? Öncüsü kimdir?"

Nur daha zor bir soru soramadın mı dercesine burnundan nefes vererek güldü.

"Kadından ve hayatın zevklerinden çapkın bir dille bahseden gazellere denir. Öncüsü Nedim'dir."

"Adamın dibi Nedim," dedi Bora aptal aptal sırıtarak. Ona doğru döndüğümde anında bana baktı. Kaşlarımı çattım ve hoca konuşmaya başlayınca tekrar önüme döndüm.

"Aferin Nur. İyi çalışmışsın. Yüz."

Nehir sanki notu kendi almış gibi küçük bir çığlık koyverdi. Arkamı dönerek ona baktığımda heyecanlı bir şekilde sıraya yaklaşan Nur'a bakıyordu. Nur sırasına geçip oturdu. Hocanın başka birini kaldırmasını ve dikkatlerin oraya yönelmesini fırsat bilerek Nehir'in elinden tutup öptü. Ben onlara sırıtarak bakarken Nehir küçük bir yaa sesi çıkardı.

Dün Nehir ve Nur evden gittikten sonra gece Mert ile yazışmıştım. Evine ceza olarak ne aldığını sormak için gittiğimde soramamıştım. Malum daha başka bir şey yapmıştık.

ESKİZ DEFTERİ (bxb) +18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin