"Günay, anneciğim bugün arkadaşların gelecek, değil mi?"
Elimdeki telefondan başımı yarı kaldırarak, "Evet anne," dedim.
"Tatlım o zaman odanı toplamaya ne dersin?"
"Tamam anne odam kaçmıyor ya!"
Annem yanıma gelip elimdeki telefonu aldı. Ben itiraz ederken telefonu sehpanın üzerine koyup, "Ama zaman kaçıyor. Haydi," dedi.
Oflayarak odaya çıktım ve yatağımı topladım. İşimi bitirdikten sonra zil çaldı. Aşağı inince annemin kapıyı açıp kızları karşıladığını gördüm. Hepsi heyecanlı görünüyordu.
"Hoş geldiniz."
"Hoş bulduk," dedi hepsi bir ağızdan.
Nehir hemen sordu.
"Hani kıyafetler nerede?"Nur elini onun beline koyarak, "Ne sabırsız çıktın sen de!' dedi. Nehir homurdanıp salona koştu. Diğerleri de onu takip etti.
"Bir şeyler hazırladım önce onları yiyin sonra kıyafetlerinizi denersiniz."
Annem mutfağa gidince Azize, "Of aşırı heyecanlandım. Acaba kıyafetler nasıl oldu?" diye sordu.
"Valla annem yaptı diye demiyorum hepsi efsane olmuş."
Beren aniden içini çekti ve bağırdı.
"Ay inanamıyorum makyaj malzemelerimi unuttum!"Nehir çantasını açıp içindeki eşyaları Beren'e gösterdi.
"Ben de var. Kullanırsın buradan.""Yaa teşekkürler. Gel öpeceğim."
"Öp."
Beren kalkıp Nehir'in yanağına ufak bir buse kondurdu.
Nur biraz bozulmuştu. Gülmemek için yanaklarımın içini ısırdım. Bu kadar kısa sürede birbirimize ısınıp kolayca anlaşmıştık. Sanki yıllardır kayıp olan dostlarımızı bulmuş gibiydik.
Berfin ayağa kalktı.
"Günay, lavabo var mı?"Azize gülerek, "Yok canım. Onlar poşete yapıp karşı komşunun çatısına fırlatıyorlar," dedi. Bunu duyunca hepimiz gülüştük.
"Ay nerede diye soracaktım Allah Allah."
Elimle holü gösterip, "Sağ tarafta son kapı," dedim.
"Teşekkürler."
Bir süre sonra mutfağa geçip masaya oturduk ve annemin hazırladığı yemeklerden yemeye başladık. Masada bir kuş sütü eksikti sanki. Börekler, kekler, dolmalar, sarmalar, kısırlar, pilavlar... Her şey ağzımı sulandırıyordu.
Annem, "Ee kızlar. Önünüzde üniversite sınavı var. Planlarınız neler?" diye sordu.
Nehir, "Of hiçbir fikrim yok Zehra Teyze. Ama muhtemelen Güzel Sanatlar okumak istiyorum," diye söyledi.
Nur, "Biraz araştırdım aslında ama Besyo olabilir diye düşünmüştüm. Ama annem pek razı gelmedi," dedi sona doğru sesi kısılarak.
"Ah benim bir arkadaşım da Besyocu." Bana dönerek ekledi. "Günay biliyorsun Rana Teyzen de Ege Üniversitesi'nden mezun olmuştu."
Başını onaylarcasına salladım. Nehir kaşlarını çatmıştı o kim dercesine. Annem açıkladı.
"Mert'in annesi. Onun da branşı voleyboldu."
Berfin yanlışlıkla, "Oha!" dedi. Ardından özür diler bir tavırda anneme bakarak, "Ah çok affedersiniz. Sadece çok şaşırdım," diye ekledi.
Masadaki herkes yemeyi bırakmıştı. Belli ki onlar da şaşırmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ESKİZ DEFTERİ (bxb) +18
Romance"Mutlu olduğun her anı resmetmen gerek bu deftere. Yoksa amacı kalmaz," dedi. "O zaman her resimde sen de olacaksın demek oluyor bu."