Valtor to pokonany przez Drużynę Światła potężny czarnoksiężnik. Był więziony w więzieniu, w Wymiarze Omega aż przez 17 lat. W 3 sezonie wiedźmy Trix, które trafiły do tego samego ośrodka, uwolniły go. Od tego czasu zaczął on podbijać co raz to nowsze królestwa, rozpoczynając od Solarii. Zdobywał on ciągle większą i potężniejszą energię, zaczął walczyć z Winx i innymi postaciami. Używał też na wielu osobach swojej mocy - Znaku Valtora, dzięki któremu postacie te były mu posłuszne. Jego moc pochodzi od Płomienia Smoka, tak samo jak moc Bloom. Jedyną różnicą między nimi, jest to, że Bloom pochodzi z jasnej strony, a Valtor z ciemnej. Właśnie przez to, zaklęcia Bloom nie działają na czarnoksiężnika. Inne jego umiejętności to m. in. telekineza, transformacja, czarna magia oraz manipulacja. Obdarzł on Trix nową transformacją - Disenchantix. Wyrządził wiele złego m. in. zmienił dyrektor Farogondę w wierzbę, oślepił Laylę, sprawił, że Czarna Wieża była niewidzilana. Zdobytą moc zaczął przchowywać w magicznej szkatule, która ją potęgowała. W ostatecznej walce z Winx, przybrał on swoją pełnoprawną postać. Dziewczynom w końcu udało się go pokonać, dzięki zdobytym w Złotym Królestwie magicznym przedmiotom o nazwie Wodne Gwiazdy. Na koniec woda z jeziora Roccaluce obezwładniła go, pozornie topiąc. Mimo to Bloom wciąż czuła jego obecność.
W sezonie 8 Valtor powrócił ponownie w sojuszu z Obscurum oraz Trix. Ostatecznie dzięki Trix i Polarnym Gwiazdom, czarodziejki znów go pokonują.Opinia:
Oceny postaci w poszczególnych kategoriach:
*charakter 2/2
*wygląd 1,75/2
*ważność dla fabuły 1,50/2
*relacje z innymi 1,75/2
*moce/umiejętności, hobby 2/2
Daje to nam w sumie. 9/10 gwiazdek 😀Grafika:
CZYTASZ
Ocenianie Winx (transformacje, sezony, postacie, itp.)
De TodoBędą tu oceny różnych rzeczy związanych z Winx!☺