BORDO SANMONEL KASABASI.2005. 6 ŞUBAT.
Annemin camsız pencersiz şatasu. 5 siyans.
ŞARMA ŞANLİ.
Yine annemin tekidi üzere Suazana doktorun karşısındaydım,ve her siyans burnumun kanamasıyla konuşmamaız yarım kalıyordu.Yada şöyle diyelim, bünyem acılarımı itraf ettikce yaşadıgım faciaları yeniden yaşıyormuş gibi oluyordum, ve buna yönelik kafamda olan tümör dügmeye basıyordu hemen de burnumun kanı musluk tek akmaya başlıyordu.
Doktorumun dedigine göre bu çok tehlikeli bi halmiş ve fazla kan kaybetmeyim diye annem ilacımı hazır bekletiyordu.Hatta hastalıga yakalandgım günden bu yana hep çantamda taşıtırıyordu ki haklıydı.Çünki burnumdan ne zaman, nerde kan akacagı beli olmadıgından hep tedbirli davranmam lazımdı.
Konuşmamız Alena adlı kızda kalmıştı gözlerimi kapattım.
Ermenistan.İrevan. Esir kampı.1993 .30 MAYİS.
Küçük kız azacık iyileşmişdi ki, sıgındı Alenayı kafasında gördüyü yanıkla yeniden sarsıldı.Bu ona aynı kardeşlerini, anne babasını kaybetiyinde duydugu acıların aynısını yaşatmıştı ve ayakta duramadıgı haliyle bayılarak kanefeye düşmüştü.Üstüne bide nefesi cigerlerinde sıkışınca bir krizin içine girmiş, çapalayınca, cani doktor Vazgen acgözlülükle küçük kızın kriz geçiren zayıf vucudundan hazz alıyormuşcasına pis pis sırıtmıştı, robin aynı bu etkiyi görmek istiyordum dedi.
Ve bir keç fotoğrafında çekmişti, kriz halinde çocuktan kan aldı.Üstüne krizi durdurması için igne yapmıştı ölmene izin vermeyeceğim dedi.Henüz degil, şuan ölemezsin.
Ve küçük kız ignenin etkisiyle sakinlerken aglayan Alenaya bir tokat indirerek kafamı şişirme dedi.Ve kolundan iterek götür yatagına emrivakisi yaptı.Alena küçük kızı yatagına yatırı iken ona "en dayanılamzını sunacagım" diye doktorun sözleri kulaklarına dolmuştu korkudan kalbinde bi sıkışma oldu.Eliyle göysünü ovxalamaıştı, arkasından üzerine atılan yaylıkla pis cani doktoru bulmuştu, doktor kızı göz merceyinden geçirip, kendine gelsin bakalım yeni şovmuza buna nasıl dayanacaktır dedi.
Kel kafa Alenanın bi kenara itmişti, iştahla doktora dikat kesildi.
Şimdilik gidelim robin birbirlerine daha da baglansınlar.Acılar insanları yaklaştırır.Burak iki kardeş gibi sevsinler sonra ona dayanamayacagı acıyı yaşatacagım bakalım yine hayatta kala bilecek mi?,
Ne yapacaksınız sorusuna doktor cevab vermemişti odanın kapısını klitleyip çıktılar.
*
Bi süre Alena küçük kıza yatıgı yatakta sarılmıştı, kafasını yeniden baglayarak kalk dedi kalk.Bak ben üzülmüyorum sende üzülme.Hem artık bu çoktan olmuş papatya artık acımıyor bile niye üzülüyorsun ki anlamadım.Hadi kalk papatya,.
Çocuk saatler sonra uyana bilmişti, hadi kalk papatya diyen Alenaya bakıp, papatya ne dedi.
Nihayet çıkan sesiyle sevinmişti Alena sana isim koydum dedi.Hani ismini söylemedin yaa bende sana papatya ismi taktım.Çünki sapsarı saçlarınla papatyaya bensiyorsun.
Çocugun yüzünde hala korku acı izleri vardı, yaylıkla baglanmış kafasına eliyle işaret ederek, acıyor mu? dedi.
Hayır papatya bu çoktan oldu artık acımıyor demişti küçük kız hünkürerek, ama dedi yakılırken çok acımış.Öyle bi içten aglamıştı ki Alena mani olmadı, susdurmadı da ve bi süre agladıktan sonra daha iyimisin demişti, sakin haline bakaıp gel saçlarını tarayım dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞEYTANIN evlatları (Devam ediyor)
TerrorKorkudan bayılmıştım.Gözümü açtığımda vahşi ermeni şişman vucudumu boruya sokamadığı için beni çamurun içine fırlatdığını gördüm.Ardından tüm köyün çocuklarını anne babalarının gözü önünde ğaz borusuna doldurup kapağını kapatdılar.Hala o çocuların...