16.02.2021
Günümüz Türkiye'sinde üzülerek söyleyeceğim; henüz torpili ve rüşveti bitirebilmiş olduğumuza inanmıyorum.
"Nerede yanlış yapıyoruz?" sorusu, en çok aklımı kurcalayan sorulardandır!.. En temel sorun ebesini ise vatan sevgimizin eksikliğinde buluyorum! Akabinde liyakat...
Vatan evladı yetiştirmenin zor olduğu ülkede, liyakat da çok zor ve nadirdir.
Eğer bu topraklarda yetişip, bu devletin okullarında okuyup, daha sonra devlete düşman olan kimseler varsa; kimse kusura bakmasın, bunun sorumlusu bizatihi devlettir!
Peki devlet kimdir? Sen, ben... Hülasa biz!..
Elbette ki o şerefsizlerin yaptıklarını; "Devlet denetleseydi olmazdı kardeşim. Adamların suçu yok." deyip meşrulaştırmamaktayım!
Herkes akıl sahibidir ve doğruyu yanlıştan ayıracak idrake (eğer isterse) vâkıf olabilir!
Burası çok ama çok ince ve derinlemesine masaya yatırılası bir konudur! (Şimdilik kısa ve öz açıklamalarla yetineceğiz!)
Devletimizin buradaki asli sorumluluğu; bu topraklarda yetişen evlatlarını, bu topraklara layıkıyla bağlamaktır! Bu manevi bağları koparmak için çabalayan şerefsizlerin ise usulünce kellesi bedeninden kopartılmalıdır!
Çok mühim olan; denetleme kavramı vardır ki bu gerçekten zor bir iştir. Denetleme memuru, diğer tüm kurumlarda bulunan kamu çalışanından; fazla olsa da yine çözüm olmayabilir!
Çünkü, bir de denetleme memurunu, denetleme kavramı vardır ki...
En önce "Vatan evladı" yetiştirilmeli!.. Ve denetleme memurluğu, 84 milyonun tamamına ücretsiz teslim edilmelidir!
Vatandaş muazzam bir denetleme mercidir... Bununla birlikte devlet işini ehline vermelidir!
Vatan aşkıyla bürünen her vatandaş hem kendini hem de diğerlerini denetleyecektir!
Kimse de merak etmesin ki vatandaş bunu layıkıyla yapacaktır!
Fakat bir tek şartı var: Hiç kimse tarafından baskıya maruz kalmamak veyahut baskıya maruz kalması halinde dahi devletinin arkasında dimdik duracağından emin olmak!
Bu yolun kervancısı ise "Adalet"tir!..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DENEMELERİM
SachbücherDENEMELERİM ilk kitap neşredilmesine rağmen ücretsiz bir şekilde okunabilmesi için buraya tekrar yüklüyorum. Hem de ikinci baskıdaki halini... O halde sizi arka kapak yazısıyla baş başa bırakıyorum; Motive ediyor insanı. Okurken iyi hissettiriyor. G...