09.08.2021
Kendine gelmek "anlam"ı bulmaktır. Varoluşunu anlamlandırmaktır. Benim için anlam, mutlak gerçek olan Allah'ın (hiç şüphesiz) beni yatmasıdır.
Bir âlime "Allah'ın varlığının bin kanıtı" adlı bir kitap getiriliyor. Âlim; "Demek ki senin bin şüphen varmış." diyor.
Her daim sorgulamamın yanı sıra benim için de "Allah'ın varlığı" en gerçek olandır!
Kendine gelmenin anlam tespitinden hemen sonra temel şartlarından biri de "kendinde kalmak"tır. Kendinde kalmak için mücadele etmesi gerekir insanın.
İnsan belki aradığını bulur da bulduğunu arar mı ki hiç?
İnsan bulmuş olduğu anlamı; her yerde ve her zaman aramaya devam etmeli. Böylelikle benliğe yapılmış olan kısa süreli ziyaret, kalıcılaştırılabilir!
Kendinize gelip, kendinizde kalmak için bulduğunuzu arayın! Sürekli sizin gibi düşünenleri okuyarak ve onlarla konuşarak da kendinizde kalamayabilirsiniz: Bir gün karşıt fikirli birisi öyle bir şey der ki bir anda; kendinizden, geri gelmemek üzere gidersiniz.
Karşıt fikirlilerden sürekli kaçarsanız da cehalet rütbenizi artırmaktan başka bir şey yapmış olmazsınız.
Yeri gelmişken Muhyiddin İbnü'l-Arabî'nin bir sözü ile konuya aydınlık getirelim: "En güzel iman, küfrün menşeini görerek (bilerek) meydana gelendir."
Kaçtığınız o küçük fikirler, bir gün sizde çok büyük yıkımlar meydana getirebilir! Bu nedenle küfrü imanınızdan sonra ve neredeyse imanınız kadar bilmelisiniz!
Tam da burada bir formülümü sizlerle paylaşmam, konuyu daha da aydınlatacaktır: "İnsan gerçeklerden kaçamaz fakat gerçeklere karşı gözünü kapayabilir. Bir müddet sonra da kör olur!"
Kör olmamak, doğruya ulaşmak ve doğruyu sağlamlaştırmak için asla gözünüzü kapatmayın! Savunduğunuz fikirlerin sizin olmasını önemseyin! Bunun üzerine düşünmezseniz başkalarının propaganda aracından başka bir şey olamazsınız.
Bütün fikirlere(!) saygıyla yaklaşmanız, gözlerinizi asla kapatmamanız, doğruyu bulmanız ve doğruyla kendinizde kalmanız dileklerimle...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DENEMELERİM
Kurgu OlmayanDENEMELERİM ilk kitap neşredilmesine rağmen ücretsiz bir şekilde okunabilmesi için buraya tekrar yüklüyorum. Hem de ikinci baskıdaki halini... O halde sizi arka kapak yazısıyla baş başa bırakıyorum; Motive ediyor insanı. Okurken iyi hissettiriyor. G...