EN TEMEL GAYE

53 27 9
                                    

25.05.2021

İnsanın hep bir amaca ihtiyacı vardır! Yaşatıcı gücü vardır amaçların. Amaçların yüz karası amaçlar bile bu güce sahiptir!

Bir amaç da vardır ki diğer tüm amaçlar; o amacın kölesidir.

Devridaim yapan bir havuz düşleyin. Bu havuzdan borular çıkmakta ve borulardan çıkan su tekrar havuza akmakta...

Gayelerin gayesi havuzdur ve asıl gaye; ömür boyunca havuzu genişletmektir!

Daha da açacak olursak: Cimri adamın en büyük gayesi elindeki parasını tutmaktır. Böylece devridaim yapan su ya aynı kalır ya da çok sıcak ortamda buhar olur gider.

Temel amacı İslam olarak belirleyecek olursak... Elbette İslam'ı büyütmek ne haddimize! Bunu İslam'ı kalbimizde genişletmek (büyütmek) olarak açıklayalım.

Pekâlâ, hâlen devridaimle süregelen bu süreçte, su nasıl artacak?

Öncelikle borunun birini isimlendirelim ve "okumak" diyelim. Okumak bir emirdir dolayısıyla İslam'dan çıkar ve geri ona akar!

Fakat bu olay için bir güç lazım. O su nasıl yükseliyor? Adı "azim" olan bir motorla...

Suyun nasıl arttığına gelecek olursak... Azimle çalışan kimsenin, alnından terler akacaktır...

Pekâlâ, havuz nasıl gelişecek? Havuz gönlümüzdür... İnandıkça, inancın gereklerini yerine getirdikçe, yeni borular ekleyip bir damla dahi sızdırmadıkça, başka yerlerden gelen boruları engelledikçe; havuzumuz (gönlümüz) da genişleyecektir vesselam.

Hepimizin "İslam (hakikat) havuzu"na sahip olması ve her zaman boru artırımıyla uğraşması dileklerimle... Allah'a emanet olunuz.

DENEMELERİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin