13.fejezet

9 1 0
                                    

                                                                                             ~ Hannah~

-Várj már meg - kiáltott utána.
Egy teljes sötét szürke fal nézett vissza rám, furcsa festményekkel. Néhányat fel tudott ismerni, mint például az Effiel- tornyot. Ám volt olyan is, ami a Római Colosseumot vagy a Taj Mahalt ábrázolta.
- A világ 7 csodája, ezt régen nagyon jól kellett tudnunk az iskolában. - vonta le a következtetést Conor.
- Utáltam a Földrajz órákat, azt a rengeteg dolgot megjegyezni, egyszerűen egyenlő az agy fagyással.
- Nem is, szerintem tök jó egy tantárgy. Na de találtál valamit a koszon kívül?
Körbe nézett és egyszer csak furcsa zajra lett figyelmes. Követte a hang irányát és végül talált egy régi rádiót.
- Van itt valami, bár mintha Retro zene szólna benne.
- Ez nem csak zene, hanem valami kódolás is : tekerd vissza 1 perccel.
- Hogy te milyen gyorsan ide értél, hogy ha egy kis zenéről van szó- incselkedett vele Hannah.
- Mit ha neked nem hiányozna egy kis nóta, be vagyunk zárva jó pár kicseszett napja szóval lapozzunk egyet, és tekerd vissza meg egyszer a zenegépet.
Az egész szám 5 perces volt, de néhány számot és betű kombinációt is tartalmazott.
bk05 hosszú t6 , hjk8, v , megment4 és végül . Vcg szerelem2.
Leírta őket egy papírra, és elkezdett gondolkozni.
- Mi van akkor, ha ezeknek nincs semmi értelmük, csak random faszság?
- Fix, hogy nem az. - és ezzel odalépet a rádióhoz ő is és kihúzott alóla egy lapot.
- Olvasd fel! -kérlelte.

Bravó, bravó!
Nem is vagytok olyan hülyék, mint aminek tettétek magatokat, ugyanakkor ne gondoljátok, hogy ilyen egyszerű lesz a szabadulásotok. Sőt a dolgok még csak, most fognak igazán nehezedni. Ahogy látjátok egy kódolt zenegép van előtettek, amin retro számokat lehet hallgatni. Közben voltam olyan sunyi, hogy festményeket is helyeztem el a helyiségbe és hogy mire kellenek, azt nektek kell kitalálnotok.
Addig is kéz is lábtörést.
Hahaha.

- Hát ez bolond- vonta le a következtetést Hannah.
- Eléggé, de várj csak, szóval nem csak egy szám van benne?- és ezzel megnyomta rajta a tovább gombot.
A termet megtöltötte a lágy kellemes dallam, amit akár egész nap el tudták volna hallgatni, viszont a feladattal kellet törődniük.
- Megnézhettem miféle furcsa kotyvassz van ide írva? - és egy lendülettel tovább adta Conornak.
- Vegyük ketté: a számok egy sorba ,és a szavak is, a többit is egy helyre.
És csinált egy táblázatot.
( bk, v ,m,hjk,vcg hosszú,megment,szerelem, 05,6, 8,4,1)
- A bk, mint béke , m meg bár mi lehet ,ám ebben az esetben legyen mondjuk: megtör- elmélkedett Hanna.
- Jó ötlet- helyére rakta a szavakat Conor (béke, megtör ,hosszú, megment, szerelem)
- Hallod, mi van akkor ha a hjk azt tartalma hogy ,ha jön ki és a vcg, pedig vagy csak gátol?
- Uh érdekes egy mondat lesz ebből- most már meg is volt a mondatuk csak rossz sorrendben. (ha jön ki, vagy csak gát, béke, megtör, hosszú, megment, szerelem.)
- Na a végeredmény: A szerelem béke, vagy csak gát, ha jön ki megtör vagy megment.

- Na már megint egy ilyen mondat. - sopánkodót.
-Igen. Bár még ezzel nem vagyunk kész mivel hátra van a feladvány második fele.
- Akkor ezek szerint a betűk máshova kellenek- elmélkedett Conor magába.
- Én már tudom is hova kellenek- és oda rohanta Hanna a festményekhez. -Mindegyik sarok meg van jelölve, és amin nincs abban van valami.
Vágjunk bele.

Először az Eiffel-toronyhoz ment (5). A második festmény a Római Colosseum volt (6). Majd a Kínai nagy falon volt a sor (1). A Taj Mahal csak a 4. volt a sorban (0). Később Petrához mente (4). Majd a Machu Picchu volt a 6.(8). És a Megváltó Krisztus szobor maradt a végére.
- Bingó, ennek a sarkán nincs semmi, itt van elrejtve a garas- ujjongta.
- Várj, tudod mennyit ér ez a festmény? - kérdezte Conor.
- Nem sokat hiszen hamisítvány, mert ha nem az lenne, akkor nem lennének rajta a karcok. - és neki állt széttépni a freskót. Belenézett és egy kulcson akadt meg a szeme.
- Van itt valami, megyek és kipróbálom. -pár lépés alatt ott is teremt a zárnál. - Francba nem jó- és háta mögé lökte
- Ezt most miért? Nem volt ráírva semmi? - odament Conor és felvette. Egy sima D volt rajta.
- Na most legyünk okosak, hol van ennek a nyitója? – elmélkedett.
Körbe járták az egész helyet saroktól sarokig és egyszer csak észrevettek valamit. Egyszerűen az, hogy kijussanak kénytelenek lesznek még valamit tenniük. Ami nem más mint: Ki nevet a végén".
- Ez most komoly? Nincs időnk szórakozni, egyébként is sose voltam jó benne.
- Pedig ez a következő feladat- és ült le az asztal elé. - Jössz? Dobhatsz elsőnek felőlem.

És elkezdődött a társas játék. Hannah volt a fekete bábukkal, Conor meg a pirosokkal. Az eleje nála rémesen kezdődött. Folyton 1-t, meg kettőt dobott, míg Conor a másodikra már be is lépett. És mire Hanna is arra jutott addigra Conor egyik bábuja félig megtette az utat.
- Ez a kocka nem is jó- és rádobta mérgesen az asztalra.
- Vagy csak te vagy balfasz- és ezzel gatyába rázta Hannát.
Folyamatosan 4-t meg, 5-t dobott és ezzel be is érte 1 bábuval. Míg Conornak a második is célba ért.
- Ezt már úgy is te nyered- mondta ki félvállról Hanna.
- Egy kicsit lelkesebben már- és dobott egy 6-t.
Egyszer csak az asztalon teremt még egy dobókocka, amire azonnal startolt., Hozz szerencsét" - súgta neki. És akkor fordult a kocka már a 3.-at vitte volna be Conor a célba, amikor Hannah kiütötte. Nem örült neki, ám legalább esélyt adott arra, hogy Hanna 2. bábuja is bent legyen. Fej-fej mellett álltak akkor. Majd mindketten kínkeservesen tudták csak elindítani a 3. babújukat, viszont Hannah hamarább kilépett. Mintha csak egy futóverseny lenne, egymást előzték, ám a végén Conor ütött ki. -, ezt már szerette.
- Nem akar itt nyerni senki sem- vonta le Hannah a következtetést. És akkor egymás után dobott 2-szer 6-t. Lépés előnybe volt, de Conor üldözte és a vége felé megint csak a játéktéren kívülre küldte. Míg ő küszködőt, addig Hannah a 3.-ja is átszelte a célt.
- Már csak egy van- ujjongta.

Folytatódott a csata, Conor is beért még eggyel és rögtön indítani is tudta a következőt. Hannah meg már féltávnál járta a győzelemhez. Ámbár egyszer csak elkezdte ugyanazt, mint az elején, 3-nál jobbat nem tudott dobni, így Conor utolérte. Szóval úgy matekozott, ha nem dob most egy 6-t hanem csak 5-t akkor Conor kiüti. Persze, helyette 2-t dobott. Conor meg 6-t és ezzel el is úszott a remény, ezt már bukta Hannah. Hiába állt fel és lépte párat, Conor már a 4. rakta a helyére. Ezzel ő nyert.
- Elbíztad magad- nevetett egy kicsit rajta.
- Ügyesen játszottál, bár néha eléggé megszorítottalak- nyújtotta felé a kezét Hannah.
Ekkor az asztal elkezdet pörögni egy párszor és középen látni lehetet egy dobozt.
- Ezt te érdemelted meg- és mutatta felé. - Nyisd ki!
Nagyon óvatosan levette a tetejét, majd belekukkantott.
- Egy másik kulcs, és egy Milka csokoládé. Hmm
ezt majd felezni fogjuk később, nem vagyok sunyi- és zsebre rakta. Majd a kulcsot átadta Hannáhnak.
Ő meg nagy léptekkel a terem ajtó elé ballagót és beleillesztette a kulcsot a zárba, elfordította és engedett.
- Eggyel kevesebb- ujjongta.
Megkereste a D-t az ajtófélfán és folytatták azt amit elkezdték: a szabadulást.
Alig, hogy beléptek, az ajtó bezárult.

Éld túl a holnapot/ Befejezett/Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz