Inmiddels is het alweer zaterdagmiddag en ben ik bijna klaar met de laatste werkdag van deze week. Gelukkig maar, want deze week duurde te lang en ik ben toe aan een borrel en gezelligheid. Alvast denkend aan de borrel die mijn naam roept start ik de overdracht en voor ik het weet sta ik alweer buiten bij mijn fiets. Voordat ik daadwerkelijk op de fiets stap stuur ik nog even een berichtje in de groepsapp van mijn vrienden.
De paupergeitjes
Olivia: Ik stap nu op de fiets, jullie zijn met een uurtje welkom!
Het duurt niet lang of de eerste reacties stromen al binnen, jeetje alsof de telefoon in hun hand vastgelijmd zit.
Sterre: Ik ben er met een half uur, ik neem een paar heerlijke flessen mee voor shotjes.
Bram: Lekker Ster! Ik heb nog een kratje staan, neem ik ook wel mee!
Jolijn: Fijn gewerkt meid? Ik ben over een uurtje klaar en dan fiets ik gelijk door naar jou.
Luuk: Oké een klein probleempje!
Luuk: Ik zie dat er al drank is geregeld, maar waar is het eten?
Olivia: Prima gewerkt Jolijn, thanks!
Olivia: Jij altijd met je eten Luuk, vreetzak! Ik heb nog wel chips thuis, als je wat anders wilt moet je het zelf maar halen!
Luuk: Pff, flauw hoor. Valt weer tegen.
Sterre: Ach niet zo janken man. Niet iedereen heeft zo'n snackkast als jij
Alex: Ik fiets zo wel langs Luuk en Floris. Dan gaan we samen naar de winkel en kan je alles halen waar je trek in hebt.
Vanessa: Oeh neem ook even wat citroenen mee!
Floris: Komt voor de bakker! Nog andere aanvragen?
Olivia: Avondeten graag! Of gaan we bestellen?
Olivia: Ik zie het allemaal later wel, tot zo!
Ik doe vlug mijn telefoon in mijn zak en stap op de fiets om naar huis te gaan. Tijdens het fietsen voel ik nog een paar keer mijn telefoon afgaan, maar ik laat het voor wat het is. Eenmaal thuis ruim ik mijn spullen op en stap ik onder de douche om even op te frissen, altijd fijn na een werkdag.
Als ik onder de douche vandaan kom hoor ik mijn voordeur opengaan en daarna volgt een begroeting van Sterre. "Hallo! Ik ben thuis!" "Hey Ster! Ben nog even in de badkamer zie je zo." Sterre komt hier regelmatig over de vloer en voelt haarzelf helemaal thuis in mijn huis, ze heeft dan ook haar eigen sleutel van de voordeur. Ik haast mij in mijn kleren, haal nog snel een borstel door mijn haar en voorzie mijn wimpers van een laagje mascara. Zodra ik de badkamerdeur opendoe hoor ik Sterre al rommelen in mijn keuken, vast de spullen klaarzetten voordat de rest komt. Ik loop op mijn tenen de keuken in en zie Sterre met haar rug naar mij toe staan "Zeg wat moet dat in mijn keuken?" "Idioot, je liet mij schrikken!" "Ja sorry, je maakt het mij ook gewoon erg makkelijk" lach ik om het gezicht wat Sterre maakt. "Ja ja erg grappig, maak jezelf eens nuttig en sluit de box aan." "Yes chef!" Ik zet de box aan en verbind deze met mijn telefoon om onze gedeelde afspeellijst aan te zetten. Als ik dat gedaan heb kijk ik de woonkamer door. Sterre heeft alle glazen, drank en snacks die ik in huis heb al klaargezet en zit op de bank te scrollen op haar telefoon. Ik knik goedkeurend, plof naast haar neer en pak mijn telefoon erbij om door instagram te scrollen. Het is op de muziek na stil tussen ons twee, maar het is niet storend. Een fijne stilte, een soort stilte voor de storm.
Deze rust wordt ruw verstoord door de deurbel en wat geklop op de deur. "Daar zal je ze hebben, weg is de rust." Mompelt Sterre. Ik lach haar uit en loop naar de voordeur en daar staan Floris, Alex en Luuk met drie grote boodschappentassen vol. "Jeetje jongens, blijven jullie de hele week hier ofzo?" "Niet mijn fout, jij hebt gewoon nooit lekker eten in huis" zegt Luuk terwijl hij mij een duwtje geeft en vervolgens mijn huis in loopt. Hoofdschuddend laat ik het toe en nog voordat mijn voordeur volledig is gesloten hoor ik een bekende stem roepen. Ik steek mijn hoofd door de deuropening en ik zie Bram en Vanessa aan komen fietsen.
Inmiddels is Jolijn ook gearriveerd en zitten we met zijn allen in de woonkamer te genieten van de pizza's die Luuk en Floris hebben meegenomen. "Oke gast, ik neem mijn woorden terug. Pizza was zeker een goed idee" zegt Floris met zijn mond vol pizza. "Gadver Floris" roept Vanessa "Ik hoef de inhoud van je mond niet te zien". "Dat zei je vorige week anders niet." Vanessa loopt gelijk rood aan en geeft Floris een duw. "Ach houd op jij." Die twee vinden elkaar al jaren leuk, maar draaien al vanaf dag een om elkaar heen. Tot vorige week, toen hebben ze met elkaar gezoend op een feestje en sinds dien hangt er een beetje een gespannen sfeer tussen Vanessa en Floris. Ik zou het zo leuk vinden als er eindelijk wat opbloeit tussen die twee.
"Heb jij trouwens al wat gehoord van jouw aanmelding?" vraagt Sterre terwijl we de eerste drankjes inschenken. "Nog niet, maar heb mijn mail nog niet gecheckt. Als jij nou een wijntje voor mij inschenkt pak ik mijn laptop." "Yes sir." Zegt Sterre terwijl zij haar hand naar haar voorhoofd brengt. Ik lach haar uit "Idioot". Snel pak ik mijn laptop erbij en plof ik op de bank om mijn mail te checken. "Wat ga jij doen? Werken?" vraagt Alex die naast mij zit. "Nee echt niet, heb weekend!" lach ik hem uit. "Wat ga je dan wel doen?" vraagt Bram nogmaals. "Olivia gaat even haar mail checken, misschien gaat zij ons wel een periode verlaten." Legt Sterre uit. "Ohja dat youtube ding." Ik laat de anderen kletsen en start rustig mijn laptop op en open mijn mail. Naast al mijn spam mailtjes zie ik ook een mail van een voor mij onbekend email-adres. "Jongens ik denk dat ik mail heb." Terwijl de mail aan het laden is, is iedereen achter of naast mij gaan staan om mee te kijken op het scherm. De tekst verschijnt op het scherm en iedereen in de woonkamer is stil terwijl we met zijn allen de email lezen.
"Je mag komen kennismaken!" roept Sterre terwijl zij van achter de bank haar handen op mijn schouders zet en mij begint te schudden. Iedereen begint te juichen. "Ik mag kennis komen maken." fluister ik zachtjes tegen mijzelf. Het nieuws moet bij mij nog even landen en ik word al nerveus van de gedachten. Mijn gedachten dwalen af, wat nou als ze mij saai vinden. Het gejuich van mijn vrienden brengt mij weer naar het hier en nu. Er wordt een drankje in mijn handen gedrukt, ik kijk de groep rond en zie alle ogen op mij gericht. "Wat is er?" vraag ik verward. "We vroegen of je er een beetje zin in had?" "Ja tuurlijk, maar wat als ze mij saai vinden? Of stom?." "Awh schat, als ze je saai vinden zijn ze echt gek. Toch jongens?" zegt Sterre en ze slaat een arm om mij heen. Er zijn wat instemmende geluiden te horen en iedereen loopt op ons af voor een groepsknuffel. Wat ben ik dankbaar voor mijn vrienden.
~
Laat vooral je mening horen in de reacties!
JE LEEST
Laten we ruilen.
Hayran KurguElke dag is hetzelfde, je doet hetzelfde werk voor dezelfde mensen met dezelfde mensen om je heen. Het leven kan soms zo eentonig zijn. Althans, dat is het gevoel wat Olivia heeft. Olivia is opgegroeid in een klein dorp waar iedereen, iedereen kent...