Cikgu Syafiq

4.6K 46 0
                                    


Cerita ini merupakan nukilan asli penulis sendiri dan segala cerita serta watak tidak berkaitan dengan yang hidup mahupun yang mati. Semoga para pembaca terhibur dengan nukilan ini.

KIsah ini berlaku sewaktu aku masih muda dan pemikiran masih lagi bersih daripada segala unsur seks songsang. Ketika itu, aku masih lagi naif dengan perhubungan intim kerana tumpuan utama hanyalah untuk menjuarai pertandingan olahraga dan menjadi yang terbaik dalam pelajaran. Tidak dinafikan, moto "pendidikan ialah kunci kejayaan" sentiasa menjadi pedoman hidupku dan sentiasa mengiringiku walau di mana aku berada. Sungguhpun kawan-kawan aku sangat bermegah dengan aksi lucah yang ditontonnya melalui internet, namun aku tidak hairan dan hanya menganggap hubungan seks hanya boleh dijalinkan selepas mengadakan hubungan perkahwinan yang sah. Sekurang-kurangnya itulah perkara yang saya pelajari melalui kelas agama bersama ustaz Hafizul Hassim pada setiap hari khamis.

Dipendekkan cerita, hubungan seks sejenis aku terjalin dengan seseorang yang banyak memberikan ilmu kepada aku. Dialah cikgu Syafiq iaitu guru subjek Sejarah. Sungguhpun usianya sudah memasuki angka 3, namun secara peribadinya cikgu Syafiq masih lagi belum mendirikan rumah tangganya. Perkara ini sering menjadi buah mulut para guru, ibu bapa dan tidak kurang juga dalam kalangan para pelajar sendiri. Rata-ratanya hairan dengan status bujangnya kerana cikgu Syafiq ini boleh dikatakan dalam kategori boleh tahan. Dengan ketinggian 180 cm, kulit hitam manis dan badan sasa, kehadiran cikgu Syafiq ini sentiasa menjadi perhatian walau ke mana sahaja dia melangkah. Dalam sehari, lebih kurang 10 surat misteri yang diterimanya daripada para peminat. Bahkan, ada juga peminat yang berani menghantar jambangan bunga sambil menyertakan nombor telefonnya. Namun segalanya ditangani secara berhemah oleh cikgu Syafiq dan dia tidak pernah melatah pun dengan segala perhatian yang diberikan.

Cikgu Syafiq selalu mengadakan kelas tambahan di rumahnya bagi membantu para pelajar menangai masalah pelajaran mereka. Aku merupakan salah seorang daripada pelajar yang terlibat. Pada suatu malam, aku bertandang ke rumah cikgu Syafiq. Jarak rumah dia tidak jauh daripada rumah aku dan hanya selang beberapa rumah sahaja. Waktu itu cuaca mendung dan langsung tidak kelihatan bintang-bintang berkelipan di langit malam. Malahan, katak-katak pun saling bersahutan memanggil hujan.

"Ahhh, setan kau katak," gumamku bersendirian.

Aku nekad untuk meneruskan perjalanan sebab ingin memperbaiki prestasi pada ujian lepas. Aku sudah tidak tahan mendengar bebelan mak dan selalu membandingkan aku dengan sepupuku, Qayyum. Malam itu, aku datang seperti biasa iaitu pukul 8 malam. Rumah cikgu Syafiq sangat sepi tapi aku lihat kereta Rush ada diparkirkan di luar rumah. Aku terus bagi salam dan memanggil- manggil cikgu Syafiq namun yang kedengaran hanyalah bunyi mengerang yang sayup-sayup. Aku cuba untuk terus memasang telinga namun bunyi itu sudah tidak kedengaran. Tiba-tiba tingkap di sebelah pintu terbuka sedikit dan aku nampak mata Cikgu Syafiq.

"Samsul nape datang, kan hari ini takda kelas," kata cikgu Syafiq dari sebalik tingkap.

"Ala Sam tak taulah cikgu. Hari ni Sam tak datang sekolah," kataku.

Pada mulanya, aku lihat cikgu Syafiq kelihatan berfikir sejenak sebelum membuka pintu dan bagi aku masuk.

"Tak apalah, camtu kita teruskan dengan belajar jelah," balasnya.

Sewaktu melangkah ke dalam rumahnya, aku sangat terkejut melihat cikgu Syafiq hanya mengenakan boxer Renoma lusuh tanpa baju. Badannya kelihatan berotot dan aku turut tergamam melihat kedua-dua puting serta pusatnya bertindik.

Melihat aku terpaku seketika, cikgu Syafiq pun terus mencelah.

"Aikk Sam, nape terpaku je kat situ? Duduklah dulu. Cikgu nak buatkan air. Sam nak minum air apa? " tanya Syafiq.

PKPWhere stories live. Discover now