Teman Serumah

2.7K 29 1
                                    

HELO!!!! Nama diberi Fazz, umur 22 tahun, seorang Biseksual, dan tinggal di Shah Alam. Salam perkenalan semua.

Cerita ini terjadi semasa aku mendapat 1kerja di Bandar Utama, Petaling Jaya, Selangor.Selepas temuduga itu aku diberitahu bahawa aku kena mula kerja dalam masa tiga hari lagi...Nak tak nak, aku kena cari juga bilik untuk disewa kat kawasan BU pada masa tu.

Pencarian pun bermula, akhirnya aku tiba di Apartment Pelangi Damansara yang berdekatan dengan MRT Mutiara Damansara tu...di apartment pelangi damansara adalah 3bilik kosong kot..

Arggghhhh runsing....aku pun call la satu persatu...Ada yang nak kaum Cina sahaja, ada yang nak perempuan sahaja. Nasib lak menyebelahi aku. Jadi aku dapatlah satu bilik ni.


Bilik ni dekat juga la dengan tempat kerja aku. Setelah bayar deposit, aku pun memulakan misi memindahkan barangan dari rumah sewa lama. Menurut tuan rumah, aku berkongsi rumah ni dengan seorang lagi housemate. Dalam hatiku berbisik, bagus juga ada housemate ni. Tak adalah aku terbeban nak bayar semua. Lagipun, aku memang tak suka duduk berhimpit dalam 1 rumah. Nanti nak tido pun susah kan, sebab bising.

Setelah dapat kunci, aku pun lelap kejap. Sedar sedar je dah jam 6 petang. Kedengaran bunyi pergerakan di luar. Jadi aku pun jenguk la. Pintu bilik air berkunci. Aku amik keputusan untuk duduk di ruang tamu sambil melayan drama Akasia TV3. Aikkkk, drama Melayu sangat. Balik-balik jalan cerita yang sama. Jodoh terhalang sebab perbezaan darjat keluarga la... Hurmm. Adalah dalam 15 minit juga, baru pintu bilik air terbuka. Cuba teka apa yang aku nampak?

Seorang jejaka sado yang memiliki cutting badan seorang model, katakan dia seiras Noki K-Clique. Masa tu dia cuma pakai boxer je.Aku pun tak adalah jakun, yelah memasing jantan kan. Nak malu apa bossku.


Kemudian dia tersenyum lalu menghulurkan salam perkenalan. Senyumannya amat manis, kalah Teh C Peng dari Kedey Kamek Sarawak. Jabatan tangannya amat kuat, mungkin berkat latihan gym kot. Sekitar tangannya ternampak urat-urat. Aik, sangat manly jantan ni. Nasiblah aku masih waras dan mampu mengawal diri. Kalau tak kat situ juga aku menonggeng. Hahahha gurau je. Kami pun saling berkenalan. Rupanya, nama dia Aaron, umur 25 tahun, bukan berbangsa Melayu. Dalam hati kata, mesti tak sunat ni. Hehehehehhehehehe.

Aaron kata dia kerja kat pusat kecergasan, patutlah badan berketul. Aku dengan selambanya tanya, "kau ada awek ke?"

Dengan senyuman manis, dia jawab, "belum, single lagi bossku"

Aku terus tak caya, takkan la mamat ni takda awek, dahlah kacak, badan smart siot, memilih kot.

"Sumpahla mamat handsome macam mu takda awek?" soalku balik.

"Handsome ke?" Soalnya sambil menggaru-garu kepalanya. Masa dia angkat ketiak tu, nampakla ketiak dia licin tak berbulu. Jadi makin stim lak junior aku.


Aku hanya menggangguk. Kemudian, dia lak tanya aku.

"Kau camne? Ada awek ke?"

"Single juga", balasku.

"Welcome to the club, " balasnya. Kemudian, dia macam menguap-nguap. Aku pun fahamla, sedar tak sedar dah jam 9 malam. Mungkin dia jenis tidur awal kot. Aku pun rasa nak tidur. Lepas tu memasing masuk bilik dan melayan mata.

PKPWhere stories live. Discover now