Prolog: Eonni bantu aku!

46 5 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.

I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

.

BRUKK!!

"Eonni! Aku mohon kali ini bantu aku.Aku sudah tidak tahan lagi!"

Jung Hee mengguncang tubuh kakaknya yang saat itu lagi sedang bersolek.Tidak peduli yang perbuatannya itu sudah menganggu acara makeup kakaknya sehingga membuat wajah cantik sang kakak malah berubah menjadi badut.

Dengan bedak putih yang berterabur di hidungnya, itu tidak lagi lipstik yang baru hendak dipakainya malah tergores ke pipi.

"YAHHHH!! Jung Hee, you a little shit!"
Sang Hee mengejar adiknya yang lantang sekali masuk ke kamarnya.Sung Hee sudah hampir siap bersolek tadi, tidak sehingga si anak dajjal satu itu masuk dan mengacau semuanya.

"ARHHHH MIAN, EONNI!" Jung Hee kabur dari kamar kakaknya dan berlari turun ke bawah.Dia melirik ke belakang dan mendapati kakaknya yang menakutkan itu masih mengejarnya bab parasit saja.

Terus dia bersembunyi di belakang ibunya yang sedang memasak. "Eomma! Eonni mahu membunuhku lagi." Adu Jung Hee seolah-olah yang bersalah di sini adalah Sang Hee.

Melihat itu, tentu saja Sang Hee tidak terima dituduh. "Yah! Kau yang masuk ke kamarku dan ada apa ini eomma?!Kenapa kau malah ketawa?!"

Sepatutnya Sang Hee tidak melupakan bagaimana wajahnya saat ini.

Ia tidak sempat membersihkan wajahnya tadi ketika harus mengejar adiknya sehingga membuat ibunya kini tidak dapat berhenti dari ketawa, melihat wajahnya yang sangat lucu.Bagaimana tidak, pipi Sang Hee penuh dengan bedak putih dan merah akibat tergores lipstik tadi.

"Ya, teruskan ketaw.Dan kau anak dajjal, aku tidak akan membantumu lagi." Tunding Sang Hee sambil menyeringai membuat Jung Hee langsung terperangah.

"Aniyo, eonni!Aku minta maaf." Segera ia mengejar kakaknya yang sudah melangkah naik ke atas.Sedaya mungkin, Jung Hee cuba memujuk kakaknya yang acah-acah merajuk.

Jung Hee ingin masuk ke kamar Sang Hee tetapi dihalang oleh kakaknya yang dengan kurang ajar menutup pintu ketika tubuh adiknya masih di depan pintu sehingga menghimpit separuh dari tubuh Jung Hee.

"Apa lagi yang kau mahu?Kau mengangguku tahu!" Sungguh, Sang Hee sudah lelah dengan adik satunya ini.

"Kau sudah tahu apa yang kumahu, Eonni." Sengaja ia membuat puppy eyes yang semakin membuat kakaknya membuat wajah jijik.

"Kau gila ya?! Bagaimana mungkin aku melakukan hal gila semacam itu?!"

"Apa eonni mahu aku dikejar lelaki?Aku ini adikmu loh.Kok aku ngomong bahasa indo? Oke abaikan. Eonni kumohon bantulah aku kali ini saja please~."Jung Hee menarik-narik lengan Sang Hee yang masih menahan pintu.

Sung Hee sebenarnya tidak keberatan jika membantu adiknya tetapi kali ini permintaan adiknya sudah melampau. Meminta ia yang seorang perempuan untuk harus menyamar menjadi adiknya dan menggantikannya di sekolah.

What the actually f*ck?!

"Tapi tidak dengan idea bodohmu ini. Bagaimana mungkin aku menyamar menjadi lelaki jika jelas-jelas aku punya gunung kembar!" Emosi Sang Hee.

"Tak apa. Dada eonni tidak sebesar seperti perempuan lain."

Sialan.

Jika bukan kerana itu adiknya, pasti Sang Hee sudah lama membuangnya ke laut.

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now