Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
.
I'm Not The Main Character!
.
.Happy Reading~
.
.
Keesokan harinya aku sekolah seperti biasa.Aku merasa cukup puas setelah semalam menghajar Jung Hee habis-habisan buat melepaskan kekesalanku padanya.
Seharusnya sebelum dia menyerahkan penyamaran ini padaku, setidaknya ia harus membereskan dulu semua masalah yang telah ia perbuat sehingga tidaklah aku yang tak bersalah ini menanggung semuanya!
"Hey Jung Hee, kenapa kau tak ganti baju?"
Ketika aku sedang ralit menyumpah serapah adikku,seseorang tiba-tiba muncul dan menepuk belakang bahuku. Segera kutoleh apabila merasa itu adalah suara Dong Sun namun yang kudapat adalah pemandangan si keparat ini tidak memakai baju dan hanya mengenakan seluar sekolah.
Aku yang melihat langsung berderau darah.
"ARGHHHHH!!" Jeritku malu.Mukaku tiba-tiba saja berubah menjadi merah.
Dan tololnya Dong Sun yang melihat Jung Hee menjerit gara-gara melihatnya,ia pun turut menjerit kerana mengira Jung Hee melihat hantu.
Dengan sepantas kilat, aku bersembunyi di belakang loker yang sedikit sempit itu. Mataku terus kututup dengan telapak tangan.Di dalam hati aku berdoa agar perkara ini hanya sebuah mimpi.Aku tahu ini rezeki buat wanita soleh sepertiku tapi tidak begini juga kali!
Saking lamanya aku melamun tadi,aku hampir lupa yang aku kini tengah berada di ruang persalinan.Semua orang sudah menganti pakaian mereka ke uniform sukan meninggalkan aku seorang diri yang masih tidak berani membuka baju di depan mereka semua.
Aku tidak segila itu berganti pakaian di dalam satu ruangan dengan lelaki!
Dong Sun yang sudah berhenti dari jeritannya, memandang Jung Hee kehairanan.
"Kau kenapa?" Tanyanya sedikit bingung dengan tingkah laku teman sekelasnya itu.Apa gara-gara semalam,Jung Hee sudah menjadi gila?
"Ak- aku tak apa-apa, kalian tunggu saja aku dekat padang.Sepertinya perut aku buat hal lagi, aku harus pergi ke tandas!" Sedaya mungkin aku tidak melihat ke arah Dong Sun dan segera keluar dari sana.
Menghilangnya Jung Hee dari sana,Dong Sun yang masih bingung tiba-tiba dikejutkan dengan kehadiran Hyun Jae yang sudah siap berganti pakaian.
"Kenapa kau belum berganti baju?Dan...di mana Jung Hee?" Tanyanya sambil anak matanya berkeliaran mencari sosok Jung Hee.
Dong Sun mengangkat bahu. "Entah dia, dia menyuruh kita pergi dulu. Hey Hyun Jae,kau tak rasa sikap Jung Hee aneh sejak kelmarin?
Hyun Jae berfikir sejenak dan hanya mengaruk kepalanya yang tidak gatal. "Aku tidak terlalu perhatikan keanehan Hyun Jae.Bagi aku dia terlihat sama saja seperti yang sebelumnya, hanya saja 2 hari ini dia suka memanggil kita binatang."
"Kena kejar dengan Min Hoon membuat dia melupakan nama kita kekeke!"
Mereka berdua ketawa sebelum tidak lama kemudian Dong Sun mencapai baju sukannya dan bergerak bersama ke padang.
Sementara itu,aku yang sedang bersembunyi di sekitar ruangan ganti tersebut mengintip diam-diam memastikan agar semua pelajar lelaki dari kelasku benar-benar keluar.Setelah kupastikan tiada yang tersisa, aku pun kembali masuk dan berganti baju.
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...