التفاعل ياقمرات على الفصول بعد إذن حضرتكم القصه حلوة وجميله لو سمحتم اتفاعلوا أنا مش أقل من أى كتابه وشكراً 😘😘😘
البارت السادس والعشرون
عاد سامر إلى بيته وقام بألقاء سلسله مفاتيحه فوق منضده السفرة بأهمال ثم جلس على الكرسى بأرهاق وملامح وجهه كانت تغنى عن أى سؤال لينكس رأسه فى الأرض بخيبه أمل واضعاً كلتا يديه فوق وجهه بحزن فقد كان يأمل أن تحل مشكلة زوجته فى الحصول على ميراثها الا أن سفرة لم يثمر بشىء ,,وعلى مقربه منه كانت تقف زهرة تتأمله بلوعه فقد فهمت أن الأمر لم يجدى نفعا لتقرر الذهاب إليه ثم مسدت على شعرة بحب ما جعله ينتبه ورفع رأسه نحوها وهو يطالعها بعيون حزينه ليقول بيأس وأحباط.
-: آسف ياحبيبتى علشان معرفتش أجيبلك حقك حتى الأوراق ماطلعتش تخصك.جلست زهرة أمامه جاثيه على ركبتيها قائله بنبرة حاولت جاهده أن تخرجها من بين شفتيها هادئه كى تخرجه من حزنه بأبتسامتها الساحرة التى ظهرت على ثغرها : سامر أنا قلتلك قبل كده أنت عندى أهم من أى حاجه تانيه وميراثى مش عاوزاة أنا عاوزاك أنت ياحبيبى.
زفر سامر بأحباط وقال بحزم :ده حقك يازهرة وأنا وعدت نفسى أنى أرجعهولك.
تحدثت زهرة بعشق :صدقنى ياسامر أنت عندى تسوى كتير أوى ومن غيرك ماتبقاش للحياة أى طعم .
تحركت عين سامر على وجه زهرة بعشق حقيقى وضمها إلى صدرة وظل يربت علي ظهرها بحب بضع لحظات شاعرا أنها ملاذة الأخير وبعد فترة أبعدها عن محيط ذراعيه وعاد ليتأملها من جديد قائلاً بتأكيد : كفايه كلمه حبيبى اللى طلعت من شفايفك الحلوين دول تسوى عندى كنوز الدنيا كلها ...صمت لحظات وعاد ليقول بنبرة حانيه : زهرة من زمان أنا كنت عاوز أسمعها منك وأخيرا أعترفتيلى بحبك فهأعوز أيه تانى أكتر من كده!!
توردت وجنتى زهرة بحمرة الخجل وقالت برقه: أنت حبيبى وجوزى وتاج رأسي ربنا يخليك ليا ومايحرمنيش منك أبدا.
قال بهيام: ويخليكي ليا يازهرة عمرى اللى جاى كله .
عاد ليقول بأرهاق وتعب بعد عناء السفر :طيب يلا نطلع فوق وبالمرة أطمن ماما.ظهرت لمحه حزن على وجه زهرة لفتت أنتباه سامر ماجعل القلق ينتابه وزادت خفقات قلبه بقوة ليقول بلهفه وخوف :ماما مالها يازهرة حصلها حاجه فى غيابى؟.. بقت صامته ولم تستطع التحدث ليعيد عليها الكرة قائلا بنبرة يشوبها بعض الضيق : أتكلمى يازهرة ماما حصل لها أيه!!.
حاولت طمأنته لتقول بنبرة لينه كى تخفف عنه توترة : هى كانت تعبت بعد ماأتحركت أنت بعربيتك علشان تسافر عند عمى فأضطريت أتصل بالدكتور جودت والصراحه مشكور جه على طول وبعد ماخلص كشف عليها غير دوا القلب كله وقال لأزم تروحله المستشفى علشان تفضل تحت رعايته وكمان طلب منى أبقى أبلغك تتصل عليه لأنه محتاج يتكلم معاك ضرورى.
أنت تقرأ
عازفه على وتر قلبه(جزء 1)
Romanceمقدمه طعن فى فؤادة بسبب فتاه كان يظن أنها تبادله نفس الشعور أحبها بصدق لكنها غدرت به دون أن يرمش لها جفن تركته يعانى مرارة الخذلان لذلك أقسم بالله بينه وبين نفسه أنه لن يخوض تجربه الحب مرة اخرى لكن أتت من غيرت مفهومه الخطأ عن الحب وأن العيب ليس فى ا...