POV LOIS
Ik zit te leren als Rob de kamer in komt. 'Lukt het een beetje?' 'Nou niet echt eigenlijk, wat ik moet leren is echt niet te doen!' 'Komt wel goed' zei hij. 'Kom je mee naar beneden?' 'Isgoedd' zei ik.Ik kwam beneden en iedereen zat op de bank, ik pakte een stoel en ging er naast zitten. 'Trouwens Lo, je bent bijna jarig toch?' Zei Robbie 'Jaa klopt!' Zei ik. 'Serieus wanneer?' Vroeg Matt 'over 2 weken pas' zei ik. 'Waarom heb je het niet eerder verteld? Nu hebben we minder tijd om een mega hutse fissa in elkaar te flatsen' Zei Koen. 'Oh neejohh dat hoeft niet!' zei ik, ik wil helemaal geen feest maar dat kan ik niet zeggen, Ze weten natuurlijk niet dat ik eigenlijk maar 1 vriendin heb. 'Jazeker wel' zei Robbie 'dat word een knal vuif, je nodigt de hele 3e uit oke?' Nee nee neeee dit wil ik niettt 'Nee dat hoeft echt niet' zei ik 'jawel Lo doe nou maar gewoon' zeiden Matt en Milo 'maar...' 'niks maar' zei Rob 'je gaat deze discussie toch niet van ons winnen dus zeg nou maar ja.' Zei hij 'oke dan, maar ik ben het er niet mee eens' zei ik.
Het is ochtend, ik moet vandaag weer naar school. Ik heb er echt zo geen zin in. Ik moet iedereen gaan vragen voor mijn verjaardag. Het is 06:15 en mijn wekker gaat. Ik douche even, kleed me om
Doe me haar en make-up en ga naar beneden. Als ik de kamer uit loop wordt Robbie wakker. 'Heee zussiee' 'ohh sorry heb ik je wakker gemaakt?' 'Ja maar da maakt niet uit ik moet je toch naar school brengen.' 'Je mag ook blijven slapen hoor het is niet heel ver lopen.' 'Neee, ik breng je gewoon, je ziet er heel leuk uit trouwens' 'dankjewelll' ik loop door naar beneden. Ik maak ff een tiktok als matthy naar beneden komt lopen. Ik stond een dansje te doen dus t was best cringe dat hij me zag. 'Oh hee Matt' 'goeiemorgen schoonheid' zei ik. Ik staarde naar hem, hij had geen shirt aan, alleen een joggingsbroek. Ik merkte dat ik staarde en herpakte mezelf. Hij liep naar me toe en gaf me een kus. Ik begon te blozen 'Zullen we vandaag samen wat doen?' Vroeg hij. 'Jaa gezellig' zei ik 'ik heb zo wel school tot 4 uur' 'dan haal ik je op en gaan we gelijk door.' 'Okee' zei ik en hij gaf mij nog een kus, deze duurde lang, heel lang. We stopte pas toen we iemand de trap af hoorde lopen. Robbie kwam binnen. Shit ik hoop dat hij ons niet gezien heeft.
Ik kom aan op school en moet nu echt iedereen gaan vragen. Dot word akward want ik praat normaal met niemand hier. Ik loop eerst naar een groepje meiden uit een andere klas, ik moest namelijk de hele 3e uitnodigen. 'Hee, ik ben bijna jarig en mijn broer staat er op dat ik de hele 3e klas uitnodig dus heb je miss zin om te komen?' Dit zei ik tegen iedereen.
Als laatst moest ik alleen nog het groepje van Elise en Levi. Ik haalde diep adem en ik liep naar ze toe. 'Hee..' zei ik. 'Sow sinds wanneer kan jij praten?' Zei levi 'nou ik wou wat vragen, ik ben binnekort jarig en ik MOET van mijn broer iedereen uit de 3e uitnodigen dus...' 'dus je vraagt of wij willen komen?' Zei Elise. 'Ja eig wel' 'we zullen zien' zeiden ze en ik liep weg
Later die dag was ik onderweg naar een ander lokaal, ik liep op de trap en voelde opeens een duwtje in mijn rug. Ik viel van de trap. Ik hoorde allemaal mensen lachen maar ik had echt pijn. Ik probeerde op te staan maar het lukte niet, mijn enkel deedt echt veel pijn. Ik liep naar de schooldokter en die zei dat mijn enkel waarschijnlijk zwaar gekneusd is. Ze deed voor de zekerheid verband om mijn been en gaf me krukken. Mijn broer zou ingelicht worden. Ik was onderweg terug naar de klas toen ik gebeld werd door een heel gestreste Robbie. 'Gaat het???' 'Jaja het is echt niet zo heftig hoor ik ben gewoon van de trap gevallen' 'maar de vrouw aan de telefoon zei dat je enkel zwaar gekneust is!' 'Dat zal vast maar het is echt niet zo heel erg, ik moet naar de les, maak je geen zorgen. Hou van jouu tot strakss' zei ik 'hou ook va....' Toen hing ik op. Ik liep naar het lokaal en iedereen begon te lachen omdat ik krukken had. Gelukkig was het mijn laatste les.
De les was klaar en ik liep maar buiten. Daar zat Matthy in de auto. Ik vind het nogsteeds wel apart dat de jongens nog niet herkend zijn! 'Hee Matt' zei ik 'hee schoonheid' zei hij. Hij gaf me een kusje 'hee Matt' zei ik en ik gaf hem ook een kusje. 'Wat gaan we doen?' Vroeg ik. 'Das nog een verrassing' zei ik 'ik kan niet tegen verassingen, wil je het alsjeblieeeefttt zeggen???' 'nee nee Lois' 'oke dan' zeg ik met een lichtelijke irritatie in mijn stem.
We komen na een half uurtje rijden aan bij een mooi gebouw. er staat niet op wat het is dus ik ben nog niet veel wijzer. We lopen naar binnen en ik zie allemaal spa spullen staan. 'Ik heb gereserveerd voor 2 onder de naam Het Lam.' Zei Matthy 'oke loop maar mee' zei de mevrouw achter de balie.' 'Ik kijk Matthy heel vrolijk aan want volgensmij krijgen we een massage en dat wil ik al heeeel lang. 'Jullie mogen hier liggen' zegt de vrouw. Er staan twee bedden met bij het hoofdeinde een best wel groot gat. 'Omg Matt dit is zoo leuk!' Zeg ik 'weet ik' zei hij.
We kregen een massage en tussendoor hebben we lekker gekletst. Als we op de terugweg zijn bedankt ik hem. 'Dankje Matt ik vond het echt zoo leuk' 'jaa vond ik ook' zei hij en hij zoende mij. De vlinders gingen weer los in mijn buik. 'Lois, i ik vind je eig echt heel erg leuk!' Zegt hij. 'Ik jou ook Matt' zei ik 'wil je misschien mijn vriendin zijn?' 'Omg jaa ik wil dat heel graag' en ik zoende hem. Aaaa hij is gewoon mijn vriend ieee 'misschien moeten we het nog wel geheim houden voor de rest, ik weet niet hoe Robbie het vind namelijk' zei ik 'jaa dat denk ik ook' zei hij.
JE LEEST
Mijn leven veranderde ~ ft. Bankzitters
FanfictionDit verhaal gaat over Lois, ze woont al een paar maanden op straat, tot ze ineens haar broer, Robbie weer ziet! ze hebben elkaar al jaren niet gezien. Lois gaat bij de bankzitters in casa del huts wonen, ze weten alleen niet dat zij erg gepest en va...