Skyerne var tunge, men luften var varm, da Gen og Theo nåede München.
De parkerede bilen på en betalingsparkering ikke langt fra Marienplatz, og fortsatte derefter til fods hen til adressen. Da Gens mobil havde vibreret 5 gange uden stop, kiggede Theo på sin søster.
"Kan du ikke slå den fra?"
Han modtog ikke andet svar end Gens blik, men hun tog dog mobilen frem og slog 'forstyr-ikke-funktionen' til. Theo opfangede netop et navn, der startede med Lu. Han rynkede panden. Var det Lucy, der skrev med Gen?
Så kom han i tanke om deres samtale tidligere på ugen, og gættede på, det nok var Lucille. Ikke at Gen virkede særlig bekymret for at svare, men på den anden side, havde Theo aldrig set sin søster optaget af at skrive med nogen.
"Det er næste opgang tror jeg." Gen pegede på en slidt dør og Theo nikkede.
De nåede døren og så på hinanden, så ringede Theo på en tilfældig af klokkerne. Der blev svaret på dørtelefonen:
"Ja?" Blev der sagt på tysk. Theo sendte Gen et blik, hun returnerede. Deres stirrekonkurrence endte med, at Theo tabte. Han sukkede dramatisk.
"Hej," sagde han og prøvede at lyde så accentløs som muligt på sit halvdårlige tyske. "Jeg bor i komplekset, men låste mig ude, da jeg tømte... Øh, skralder. Vil du lukke mig ind?"
"Whatever," lød svaret efterfuldt af den blide summen, der fortalte Theo, at døren var åben.
Adressen var på 5. sal, og da de endelig nåede derop prustede både Theo og Gen efter vejret.
Theo sendte Gen et blik, og hun bankede forsigtigt på døren. Den havde engang været hvid, men nu hang malingen i faldefærdige striber, der viste det brune træ indenunder.
Ingen svarede. Gen løftede hånden for at banke igen, men inden hun kunne gøre noget lød et brag.
Theo rakte instinktivt ud efter Gen. Hans ører rungede efter lyden, og han så på sin søster.
"Var det en pistol?" Hendes stemme var en smule skinger. Theo nikkede sammenbidt.
"Det tror jeg." Han kiggede på døren. "Kom."
Denne gang var de ikke høflige. Theo sparkede til døren, der på tredje spark sprang op og afslørede en mørk lejlighed, som stanken af cigaretrøg stod ud ad.
******
Det tog et stykke tid, før Theos øjne vænnede sig endelig til mørket.
Men selv inden Theos øjne var vandt til mørket i lejligheden, kunne han se tegn på kamp. Der lå en smadret lampe på gulvet, og det lille bord i entreen stod skævt. Desuden var samtlige flasker af diverse typer af alkohol enten væltet eller smadret på gulvet.
Lyden af grynt, støn og generelt bare kamp var overdøvende inde fra et af værelserne.
Theo sendte Gen et blik, og hun opfangede beskeden. Hun tog en cultro frem. Theo gjorde det samme, og gik forsigtigt helt ind i lejligheden.
De kom ind i det, der formentlig var stuen. Tv'et stod tændt og viste en eller anden fodboldkamp.
To mænd kæmpede ihærdigt ikke langt derfra. Den ene var Wiktor, den anden var en, Theo aldrig havde set før.
Ved siden af Theo snublede Gen, og i bevægelsen skubbede hun til en af flaskerne på gulvet foran hende.
Lyden fik de to mænd til at kigge mod Theo og Gen. Mændene gav slip på hinanden kort. Wiktor blødte fra sin skaldede isse.
"Bangebuks!" Den fremmede hvæsede ad Wiktor, der sprang på ham igen, denne gang mod det store vindue.
Bag Theo skreg Gen, netop som han selv sprang fremad, men for sent.
KAMU SEDANG MEMBACA
Unraveling Lucy
ParanormalLucy har fundet ud af hun er en magiker. Ikke nok med det, hun er et såkaldt 'Blodbarn' - en magiker hvis magi er hægtet til et anker, skabt for at styre blodbørns overnaturlige mængder af magi. Nu, hvor Lucy har fundet sit anker, skal hun lære at s...