༊*LR·24˚

877 52 25
                                    

" sayang.... Jom ikut aku pergi office. Boleh kita pergi klinik sekali nanti. Bersiap cepat" dia memandang isterinya yang hanya memakai tuala melalui cermin.

" awak..... boleh tak..." Russell mengangkat kening menyoal luna.

"saya nak makan aiskrim. Boleh tak kita pergi beli nanti?" Russell hanya ketawa dengan soalan isterinya.

" nanti kita beli ye, sekarang pergi bersiap dulu." Luna berjalan memasuki bilik pakaian.

" sayang, tolong pasangkan tie ni kejap. Tak boleh pasang pulak harini" tangan ligat memusingkan tie.

Luna memasang tali tie dengan teliti. Sesudah selesai, dia menarik tali tie hingga Russell tertunduk sedikit. Luna mula mencium bibir Russell tanpa ragu-ragu. Senyuman di hadiahkan kepada lelaki itu. Hidung luna di cuit lembut. tanpa kata-kata, Russell menggigit hidung dan pipi luna.

Bahu Russell di tepuk perlahan bila lelaki itu tidak melepaskan gigitannya pada pipinya. Dahi luna di kucup lama. Perkara sama yang akan dilakukannya setiap hari. Luna kan merajuk kalau tertinggal. Termasuklah menyuap dia makan. Gadis itu masih mengugut akan mogok jika Russell tidak mahu menyuapnya makan.

Mereka mula berlalu ke office Russell. Sampai saja di dalam bilik Russell, dia terus duduk di atas riba lelaki itu. Tangan dililit pada leher dan kepala di sembam pada dada bidang lelaki itu. Dia mula melayari mimpi di samping Russell.

Russell hanya tersenyum melihat telatah isterinya. Baru bangun, dah tidur balik. Aihh lah. Namun luna sedikit pun tidak menyusahkan dirinya. Saya suka saya suka. Eheks.

" bro kau....." Marchell dan 3 lagi anggota tenteranya yang baru masuk itu dicerlungnya.

" diam. Bini aku tidur" ucapnya dengan suara tertahan. Semua mengangguk paham.

" bro kau nak pergi dating ke lepasni?" tanya salvio berbisik.

" aku nak ke klinik dengan luna sekejap lepastu nak pergi dating. Asal?"

" kak Tristan kenapa? Kau buat apa dekat dia?" tanya salvio kuat.

" diam bodoh!!. Luna tengah tidur ni. Aku nak check kalau dia sakit ke apa ke. Dia cakap tak sedap badan." Mereka hanya menjawab dengan mulut membentuk bentuk 'O'.

"aku takkan maafkan kau kalau apa-apa jadi dekat dia. Ingat tu bro. Dia kakak aku, aku akan jaga dia lebih dari nyawa aku sama macam aku jaga momma." Bisik salvio. Bahu Russell di tepuk beberapa kali.

Tak lama selepas itu, luna terjaga dari lenanya. Dia melihat adik iparnya dan 2 orang lagi berada di sofa bilik itu. Sedang bermain game di telefon masing-masing.

Dia turun dari pangkuan Russell dan berjalan duduk di antara Marchell dan salvio. Russell hanya melihat kelakuan luna. Kerja di sambung. Luna duduk di situ dengan gembira. Mana taknya, mereka rela kalah bermain game demi melayan luna.

Luna memandang kembar di hadapannya tanpa berkelip. Gelisah dua orang manusia itu bila di pandang seperti penjenayah. Mereka hanya tersenyum kekok.

" kak Tristan, dua ekor beruk ni kawan kami. Kawan kak Tristan jugak."

" yang ni jefferi, panggil jeff je" jeff melambai ke arah luna.

" yang ini Samuel. Diorang ni kembar." Sam menyapa luna dengan hello tapi tanpa suara.

Mereka mula berbual sementara menunggu Russell menyiapkan kerjanya. Banyak betul aktiviti yang 4 orang ini buat tapi macam biasa, aktiviti bodoh la.

Karpet lembut di curi entah dari mana untuk bermain. Luna di suruh duduk di atas karpet itu, salvio mula menarik luna dari dalam bilik hingga ke luar bilik itu. Marchell mengikut mereka di belakang, risau jika luna jatuh. Manakala dua orang lagi berlari di samping dengan kain superman terikat di leher.

Luna ketawa tanpa henti. Russell yang sudah menyiapkan kerjanya terus mencari kelibat 5 orang itu. Dia Terdengar bunyi bising di luar menandakan mereka sedang mengganggu para pekerja.

Namun, matanya membulat bila melihat luna yang sedang duduk di atas karpet sambil di Tarik oleh adiknya. Dia risau akan keselamatan isterinya.

" RAVINO SALVIO BRYANT. RAULNALDI MARCHELL BRYANT. SAMUEL JACKSON LUCCA. STEPHAN JEFFERI LUCCA." Serta merta aktiviti mereka terhenti. Semua terpaku dan terkaku bila nama penuh di sebut oleh bapak harimau. Mata mencerlung tajam ke arah 4 ketul manusia itu.

" kakak ipar. Kakak ipar je boleh tolong kami sekarang ni" luna memandang Marchell yang sudah pucat lesi itu. Kesian tapi entahlah. Nak gelak pun ada jugak.

" KALAU LUNA TERHANTUK MACAM MANA?! KALAU JATUH KE APA KE MACAM MANA?! KORANG TAKDE PERMAINAN LAIN KE NAK MAIN? KALAU JADI APA-APA TADI MACAM MANA?! MANA SUARA KORANG?!! DAH BISU KE?!!! MICHELL, KAU DAH BESAR. ASAL BAGI DIORANG MAIN BENDA MACAM NI?!!" luna melihat Russell dengan mulut terbuka. Alamak garangnya. Yang lain hanya menunduk menguis kaki.

Luna bangun berjalan ke arah suaminya. Pinggang di peluk erat. Dia mengangkat muka menatap mata helang Russell. Dada sexy lelaki itu di elus, menenangkannya.

" awak, saya yang ajak diorang main macam tu. Awak janganlah marah diorang, diorang tak salah. Awak marahlah saya. Saya yang salah, jangan lah libatkan diorang. I'm sorry. Awak janganlah garang-garang sangat. Nampak sexy sangat. Lagipun saya takut tengok awak macam tu. Tapi awak Nampak menggoda lah bila marah. Takmau dah marah-marah okey sayang?" pujuk luna dengan mata yang dibuat-buat comel.

" ish. Sayang... aku risau. Kau tu nakal sangat. Macam mana aku nak duduk tenang. Aku taknak kau sakit. Jangan buat aku risau lagi sayang." Kepala di jatuhkan ke atas bahu luna. Bahagian bahu itu di cium sekilas. Jelas kelihatan mukanya sedang cemas. Takut bini lari la tu. Dasar single. Kau pun single.

Mereka berlalu ke klinik seperti yang di rancang.

≪•◦ ❈ ◦•≫

Russell masih lagi dengan senyuman lebar di bibir. Ct scan masih di tangan. Lepasni dia perlu lebih mengawasi luna. Takut jika luna terluka atau melakukan kerja berat. Maklumlah orang dah berbadan tiga. Wuhuuuu kembar.

Tangan luna di pimpin di Flower House, dia membawa luna ke sana selepas menikmati aiskrim di café terdekat. Mengidam sangat katanya. Russell pasti akan mengikuti semua permintaan luna.

Luna sedang memegang bunga yang dibelinya tadi di pandang dari belakang. Gadis itu seindah bunga. Camera di buka dan terus mengambil gambar gadis itu sebagai kenangan.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


≪•◦ ❈ ◦•≫

Pintu bilik di ketuk macam nak roboh. Luna berlari ke arah pintu setelah mendengar ketukan bertalu-talu itu. Tanpa berkelip dia memandang Russell yang sedang menunding jari kepadanya dengan jari membentuk pistol.

" lapar tak?" soal Russell dingin.

" lapar"

" okey jom." Tangan luna di Tarik mengikutinya. Bibirnya melakar senyum

Mereka menuju ke restoran milik Bryant Family untuk makan malam.
























.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hai love! Thankyou sebab sudi baca cerita ni. I tahu cerita ni cliche gila. I tak kesah pun kalau tak ada yang vote or comment. Thankyou kepada yang selalu vote and comment. I appreciate it sweetie. don't worry, I buat cerita ni sekadar suka-suka je. Love you. By the way Happy reading semua. Enjoy the stories!

C | |  MRS RUSSELL'S ADDICTED DEVIL  Where stories live. Discover now