༊*LR·32˚

760 39 6
                                    

Susuk tubuh luna yang berada di ICU di pandang sayu dari luar tingkap. Wayar yang berselirat di seluruh tubuh menyesakkan dadanya. Kerana terlalu fobia dengan keadaan yang berlaku, kesihatan mental luna telah menyerang bahagian otak sehingga gadis ini tidak sedarkan diri.

Wajah diraup kasar berkali-kali. Satu persatu wajah adiknya yang sudah sembab di pandang sambil mengeluh berat. Russell sudah meminta mereka untuk pulang tapi mereka menolak. Ibu bapanya sedang berada di Makkah sekarang, jadi mereka memang tidak mahu memberitahu berita ini kepada ibu bapanya kerana takut mengganggu ibadah mereka nanti.

" He's back"

" I know fratello. And I will handle it"

" I can't be here for one weeks, i'm sorry"

" va bene marchell. Concentrate solo sul tuo volo"

" si fratello, ce ne occuperemo qui"

Bunyi nyaring mesin luna menyentakkan mereka semua, sam yang hanya berdiri tegak dari tadi terus berlari memanggil doctor. Setelah melihat doctor dan nurse bergegas masuk, sam memerhati di setiap penjuru Kawasan laluan di tingkat itu untuk memastikan keselamatan mereka tidak terancam. Meskipun sudah di kawal oleh berpuluh pengawal namun tidak mustahil jika dia boleh melepasi mereka begitu saja.

Matanya memandang tepat ke dalam anak mata milik dia setelah mata mereka bertembung. Dia yang sedaya upaya menyorok di hujung pintu kecemasan akhirnya kantoi juga dengan sam. Semestinya dia tidak akan dapat lari dari lelaki Bernama Samuel kerana sam mempunyai mata yang sangat tajam dan memukau.

" non toccare la mia signora, cagna" lembut tapi penuh amaran kata-kata yang di lemparkan oleh Samuel Bersama carutan di akhir ayat.

" perche? Voglio solo giocare con lei." 'Dia' mula bermain Tarik tali dengan orang yang salah.

" stai gioncando con la persona sbagliata. E ti mostrero come si gioca."

" toccala e muori." Ringkas tapi padat. Dia mendiamkan diri dari berkata-kata.

Sekuntum Bunga Daisy yang dibawa dicapai di dalam poket jacket dan di buang ke dalam tong sampah berhampiran. Tujuannya hanya untuk melawat tapi di halau pula. Mungkin dia perlu datang waktu mereka tidak ada. Bukan salah dia luna jadi begitu tapi salah Russell yang membangkitkan trauma lama luna.

Bukan itu yang di risaukan olehnya saat ini sebenarnya. Namun keselamatan luna menjadi keutamaannya sekarang. Lebih-lebih lagi bila dia mendengar khabar angin bahawa 'Rayden' akan datang Kembali nanti. Dia tidak mahu buah hatinya terluka dek kerana lelaki itu lagi. Tapi dia tidak mempunyai cara untuk memberitahu keluarga itu kerana mereka tidak mahu memberi Kerjasama.

≪•◦ ❈ ◦•≫

Tangan luna di usap lembut oleh Russell. Marchell dan salvio pula berdiri di sisi katil berdepan dengan Russell. Sayu hati mereka melihat keadaan abangnya yang sudah tidak terurus.

" mi amor, kau janji taknak tidur kalau aku tak tepuk kan? Ni kenapa kau tidur? Aku tak tepuk kau pun kan? Kau nak tinggalkan aku ke? Tolonglah jangan. Aku merayu jangan tinggalkan aku love. Aku tak dapat jadi diri aku kalau takde kau. I'm sorry love. Maafkan aku. A-aku taknak h-hilang kau amor." Hingus yang meleleh di Tarik masuk ke rongga hidung semula.

" anak kita rindu nak dengar kau membebel macam anak ayam, mia raggaza. A-aku p-pun rindu kau. Rindu sangat"

" tengok anak-anak kambing ni love. Dorang tunggu kau. Semua tunggu kau. Nanti siapa nak teman aku tengok bulan lagi? Bangun la. Aku rindu"

≪•◦ ❈ ◦•≫

Topi pilot di baiki elok oleh Russell di atas kepala marchell. Dia Nampak sangat segak di dalam pakaian pilot itu. Bahu adiknya di tepuk bagi menghilangkan resah.

" welcome back, captain Raulnaldi Marchell" senyuman paling manis di hadiahkan kepada marchell. Marchell pula sudah berdiri tegak bagi menghormati pemilik teratas Bryant AirLines.

" it's time to go marchell. Stay safe" mata abangnya di pandang sayu. Dia tidak dapat berada di samping abangnya di saat abangnya memerlukannya.

" jaga kakak untuk mar, abang" kata-kata yang cukup memeritkan sekeping hati milik Russell namun di angguk jua kepala.

" I am captain Raulnaldi Marchell ready to go" badan Russell di peluk kali terakhir sebelum dia mula berjalan masuk ke dalam bilik khas pengemudi kapal terbang.

Ya, dia seorang pilot.

Masa bergerak dengan pantas. Waktu ini, saat dimana marchell akan memulakan pekerjaannya semula selepas hampir bertahun dia berehat dari bidang tersebut.

" pronto per il suo primo volo dopo una lunga vacanza, capitano Raulnaldi Marchell?"

" si"

" so our first destination is Malaysia"

" Ladies and Gentlemen, Good morning! this is your captain speaking Raulnaldi Marchell and together with the rest of the crew, we would like to welcome you onboard Bryant AirLines, Flight IA 2959 service from Italia to Malaysia. We have completed our boarding process and subject to air traffic control, we should be pushing back in the next 10 minutes. In the interest of your own safety, we do encourage you to be seated at all times with your seatbelts securely fastened. In the meantime, just relax, sit back and enjoy the flight. Welcome to Malaysia to the tourist and welcome back for Malaysian. Thankyou for choosing Bryant AirLines as your preferred airline to your destination."

Tangan mula bekerja sebelum kapal terbang bergerak meninggalkan landasan. Banyak perkara yang perlu dia fikirkan tapi semua masalah perlu diketepikan demi menjaga keselamatan penumpangnya. Walaupun dia pemilik kedua Bryant AirLines, namun dia tetap mahu meneruskan cita-citanya. Kekayaan yang dia miliki tidak memberi apa-apa kebahagiaan jika dia tidak mampu untuk mencapai cita-citanya yang dia idamkan sejak kecil lagi. Berbeza dengan Russell yang meminati bidang Perniagaan.

Disisi lain pula, ada seseorang yang masih mengharapkan kehadirannya kembali.

" Michell..." suara halus luna menerpa sistem pendengaran.


















C | |  MRS RUSSELL'S ADDICTED DEVIL  Where stories live. Discover now