༊*LR·20˚

1.2K 50 4
                                    

Selepas sarapan pagi, mereka memulakan aktiviti snorkeling. Luna melihat pelbagai haiwan laut dengan perasaan teruja tanpa sedar jika dia sudah jauh dari Russell. Russell terpusing-pusing mencari luna di dalam air yang dalam itu. Tangan luna di pegang bila melihat luna Bersama ikan-ikan di hadapannya. Bak kata sajat, Kau terpusing-pusing syamell.

Luna mula menarik Russell untuk terus menerokai alam sekitar yang indah dan bersih itu. Airnya yang jernih dan berkilau membuatkan dirinya tidak mahu pulang lagi. Tempat ini terlalu cantik baginya.

Mereka mula naik ke darat selepas 2 jam bermain di dalam air. Pesisir pantai di tuju. Mereka mula menapak di pesisir pantai sambil mencantumkan jari jemari mereka. Seketika, luna melepaskan tautan tangan mereka. Russell memandangnya pelik.

" kalau saya lari dari awak, awak nak buat apa? Tengok saja atau tangkap saya?" tanya luna spontan.

Luna mula mencubit perut Russell manja dan berjalan secara mengundur dengan bibir tersenyum lebar. Russell melihat luna dengan kening kanan di naikkan sebelah. Kaki mula melangkah laju dan terus berlari mengejar luna yang sudah lari jauh meninggalkannya.

Kaki panjangnya itu di angkat tinggi untuk mengejar Langkah luna. Tangan luna di Tarik lembut dan di letakkan pada pinggangnya. Tangan Russell naik memgang kedua pipi milik luna. Dia mula menyanyi lagu stereo love dengan mata tidak lari dari merenung mata luna. Cantik.

Cuz you can't deny
You've blown my mind
When I touch your body
I feel I'm loosing control
Cuz you can't deny
You've blown my mind
When I see you baby
I just don't wanna let go
I hate to see you cry
Your smile is a beautiful lie
I hate to see you cry
My love's dying inside
I can fix all those lies
But baby, when I run, I'm running to you
You won't see me cry, I'm hiding inside
My heart is in pain but I'm smiling for you

" kalau kau lari, aku akan ikut kau. I'm running to you babygirl." Dahi luna di kucup.

Luna terkaku mendengar suara lunak lelaki itu. Dia tidak menyangka Russell mempunyai suara yang sangat indah bila menyanyi.

" sweet and sexy husband" komen luna. Kening Russell di angkat tinggi sambil tersenyum sinis.

" kenapa bukan Hot, Spicy and Sexy?" kening di jongketkan berkali-kali. Senang je nak usik luna ni. Blushing la tu. Luna mula mencebik tanda protes.

" sebab... s-sebab... suka hati saya la sebab apa pun. Sibuk je" luna terus berlari meninggalkan Russell yang terpinga-pinga.

Mereka mula berjalan di tengah-tengah kumpulan manusia yang sedang menari di pantai kerana malam ini ada pertunjukkan bunga api dan party di pantai. Walaupun mereka berdua bukan penggemar tempat yang sempit tapi di paksakan juga supaya dapat merasai suasana di negara orang.

Anak rambut luna di selit di tepi telinga. Russell meniup telinga luna menggoda. Dia memeluk bahu luna dan berjalan melihat suasana di pantai sebelum pulang ke kediaman mereka dengan menaiki bot khas.

Dia melihat wajah luna yang terpancar cahaya bulan itu. Matanya yang bewarna coklat cair bertambah cantik dengan bentuk alis yang sedikit tajam. Dia sempurna.

" wanna dance with me My Lady?" soal Russell sambil tangan di hulur kepada luna. Pemilik hatinya.

Luna tidak lepaskan peluang terus menerima ajakan Russell, pinggang luna di pegang kemas manakala luna meletakkan sebelah tangan di bahu Russell. Russell mula menari Bersama luna bertemankan lampu-lampu nion dan cahaya bulan yang terpancar. Russell menunduk sedikit mendekatkan wajahnya dan luna. Malam yang indah tidak akan lengkap tanpa ayat romantis bukan?

" My Moon, You are perfect with all your imperfections"

" My Devil Husband, You can count on the sun to rise, for the star to come out at night, as long as there's air to breathe, you'll always be loved by me"

" I love you" ucap mereka Bersama lalu ketawa Bahagia.

Malam itu mereka tidur terbongkang, terkangkang Dan segala jenis kang kerana terlalu letih dengan aktiviti di dalam air tadi.


















.
.
.
.
.
.
.
.
Macam dah lama sangat je happy ni. Nak tak kita buat Luna hilang?

C | |  MRS RUSSELL'S ADDICTED DEVIL  Where stories live. Discover now