༊*LR·31˚

838 45 1
                                    

" awak.. awak.. tengok tu! Ada kambing lah kat sini" luna menggongcang lengan Russell.

" mana"

" ni" jari di tuju kepada Russell dengan bibir menguntum senyuman indah.

Jari luna yang berada hampir mengenai batang hidungnya digigit lembut. Dia sudah termakan dengan permainan luna yang amat licik.

" kau panggil aku kambing love? Memang nak kena budak bertuah ni"

" yela, awak bapak kambing. Mereka tu pulak anak-anak kambing. Boleh la letak dalam kandang belakang rumah. Awak pun duduk sekali dalam tu" muka di buat-buat sombong.

" kalau aku bapak kambing, kau mestilah jadi mak kambing. Mbekkk"

" pastu dorang tu semua cakap, makkkkkkk nak susu" luna yang sedari tadi menahan tawa dari terletus akhirnya Meletus jua. Russell memuncungkan mulut ke arah anak-anak kambingnya.

Mereka yang leka dengan unta menjeling kepada Russell bila terdengar ayat terakhir Russell tadi. Rasa di Mbekkk kan oleh Russell.

" apa yang kambing-kambing ni sayang hm?" pancing marchell kepada luna.

Panahan mata tajam dari abangnya hanya dihiraukan sambil tersenyum sinis tanda kemenangan. Kakak iparku kekasihku.

Kenderaan 4x4 dinaiki oleh mereka secara perseorangan. Tidak mahu berpasangan kerana tidak boleh merasai nikmat memandu kenderaan itu sendiri. Luna dan marchell sudah jauh ke hadapan meninggalkan yang lain yang masih di belakang bermalas-malasan. Tidak tahan panas katanya. Ehh api neraka lagi panas tahu tak?!

Russell melajukan kenderaan bila terfikirkan adiknya yang jelas-jelas sedang mengorat isterinya di hadapan mukanya selalu. Hatinya mula panas tanpa di pinta. Cemburu.

Luna kelihatan sedang berseronok dengan tangan tergapai-gapai ke ruang udara. Kecantikan gadis itu memukau di kornea matanya. Tiba-tiba kenderaan yang dipandu terasa di rempuh seseorang. Badan di pusing ke belakang untuk melihat siapakah gerangan manusia yang merempuhnya. Namun hampa, tidak sempat dia membuka mulut, mata mula mengecil melihat kenderaan yang di tunggang oleh salvio terbalik Bersama tuan empunya badan.

Salvio bangun memaki abangnya yang berhenti secara tiba-tiba di tengah jalan. Mata abangnya di balas tajam.

" kau tengok pe kambing? Tolong la aku ni sial! Bodohlah dapat abang hanat macam ni. Padey muko mu kena maki. Ihh gerey la aku"

" vio cakap loghat apa tu?"

" Malaysia kak"

" Malaysia tu kan besar, negeri mana?"

" kak luna stay Malaysia pun tak tahu ke tu loghat apa?"

" kak luna stay sana sampai umur berapa je you. Pastu mana balik dah sana"

" itu loghat kedah kak"

" apa bodoh? Tu loghat Kelantan la bangang." Sampuk Samuel gay.

" tak tahu. Tak tahu"

" dahlah. Jomlah bapak kambing, kita gi shopping pastu balik hotel. Nak kemas barang pulak" kata luna sambil menarik tangan Russell.

≪•◦ ❈ ◦•≫

Seusai berjalan merantau, mereka mula bergerak naik ke bilik masing-masing untuk berkemas sebelum berlepas pulang malam ini. Sampai sahaja di hadapan pintu bilik, Russell menyuruh luna untuk masuk dahulu. Mata melilau ke sekeliling.

Nombor telefon sam di dail dan di tekap ke telinga dengan mata masih mencari bayang manusia yang melintas di hadapan mereka Ketika keluar dari lift.

" someone following us here" satu ucapan dan dia terus menekan punat end.

C | |  MRS RUSSELL'S ADDICTED DEVIL  Where stories live. Discover now