༊*LR·44˚

606 38 5
                                    

Kerusi kayu menjadi persinggahan Luna, Marchell dan Xander kerana luna letih untuk berjalan lama. Mereka bercadang untuk picnic sebelum luna pulang ke Itali. Berat hatinya mahu meninggalkan Bumi kelahirannya ini. Walaupun setiap pagi dia melawat Kubur ayahnya, Rindu itu sentiasa bersemadi dalam dirinya.

Mereka bangun untuk menyambung berjalan ke tempat yang sesuai. Kain di hampar menghadap pantai. Semua makanan dan minuman yang dibawa dari rumah di susun oleh dua orang jejaka itu. Luna duduk sambil mengusap perutnya.

“ Anak-anak Mommy dah ready ke nak keluar ni?” perut di usap lembut.

Tendangan dari dalam perut di rasakan, bagai members respond dengan soalan ibu mereka.

“ Nanti dah keluar, uncle ajar menembak piu piu piu” kata xander Bersama gaya tangan.

“ mengarutlah kau! Dorang nanti jadi Pilot macam aku” kata marchell tak mahu kalah.

“ Arggh takde takde. Ikut aku lah”

“ Takk. Ikut aku lah” luna tersenyum melihat mereka bergaduh mesra.

“ Stop it. Kan ada dua orang ni. Ambik sorang satu” cemberut habis muka marchell dan xander.

“ Mommy pun tak tahu Baby mommy ni sempat ke hidup dengan mommy. Kalau tak sempat, uncles la yang akan jaga anak mommy nanti” timbul tenggelam sahaja luna bersuara.

“ My Lady… tak naklah cakap macam tu. Kami akan jaga dorang lebih dari nyawa kami sendiri” kata xander.

“ nanti kita pergi gym nak tak? Dah lama tak pergi” cadang luna.

“ nak buat apa? You pregnant la. Nanti terberanak pulak” kata marchell dengan dahi berkerut.

“ I nak cuci mata.”

“ Lahhh… hahahaha tak payah lah, ni nanti kita mandi kolam. you tengoklah puas-puas” jawab xander pula.

Luna hanya gelak halus. Buah strawberry di capai dan di gigit sedikit. Tudung yang berkibar kerana angin di pegang sebelum di selit ke dalam baju.

Marchell mencapai bekas berisi spageti dan di kepit untuk di letakkan ke dalam pinggan. Dia bertanya kepada xander dan luna namun mereka hanya menggeleng. Mata di alih dari melihat gadis-gadis pantai yang hanya memakai pakaian dalam sahaja.

Gadis-gadis itu pula mengenyitkan mata kepada xander dan marchell. Jejaka itu membuat muka jijik dengan pandangan nakal mereka.

Xander sibuk menggali lubang sebesar badan marchell. Dia mahu mengajak luna menanam marchell di situ. Sementara menunggu marchell makan, sebaiknya dia menggali seorang diri.

Luna sudah berlunjur kerana terlalu lenguh badan. Mata melihat ke arah xander dengan kerutan di dahi. Namun dia tidak bertanyakan apa-apa.

“ Mar… My Lady” panggil xander.

Luna mengangkat kening kepada xander dan bangun membawa diri dekat dengan jejaka itu. Marchell turut bangun untuk memapah luna berjalan. Luna duduk bertenggek di tepi lubang yang sudah siap di gali oleh xander.

Ohh, Lubang.

“ Jom kita tanam Mar” ajak xander.

“ Alah korang ni. Nanti kalau Mar mati betul-betul baru tanam. Harini tak payah lagi lah” kata marchell.

“ Ahh takde, lambat lagi kau nak mati. Sini masuk dalam lubang ni” kata xander lagi

“ Takkkk. Dah tak lambat lagi”

C | |  MRS RUSSELL'S ADDICTED DEVIL  Where stories live. Discover now