" mapuh gi lah. Ikut dio lah. Ehh bukan mapuh gi, ikut dioooo---" satu hentakan di kepala memberhentikan tangan salvio dari memotong sayuran di dapur.
" kau kenapa bodoh?" jefferi hanya tersenyum sumbing.
" kau nak apa?" tanya salvio lagi.
" nak kau"
" aku bukan gay macam kau la bodoh"
" heran pulak aku? Aku nak kau jugak"
" susah la cakap dengan orang gay ni. Jangan kacau aku boleh tak? Kau pergi la sana, gay dengan abang kau dah lah. Jangan ajak aku bodoh"
" asal kau taknak?"
" nanti momma bunuh aku kau tahu tak?!"
" so, kau taknak sebab takut momma kau je lah?"
" okey, aku dah record. Nanti aku bagi Mrs dengar. Padan muka kau"
" ehh si gay ni. Kau jangan sampai aku angkat tangan, memang melekat pisau ni kat muka kau japgi setan"
Punggung di gelek di hadapan muka salvio yang masih memegang pisau di tangannya.
Tercengang.
" dapatkah selamanya kita" suara lemah lembut di keluarkan oleh jeff
Namun,
" Bersama."
" ehh ehh terkeluar suara jantan aku nyahhh" jeff tergelak dengan lawaknya sendiri.
Gaya menonggeng di buat oleh jeff sama seperti yang dia lihat dalam tiktok tadi. Punggung di goyangkan kiri kanan dan di lentikkan seperti maknyah sejati. Salvio menggeleng kepala pasrah.
" sial lah budak ni" mata di pejam dari terus mencarut walaupun dia memang akan tetap mencarut sekarang.
' nasib budak ni non muslim je. Kalau tak, memang aku humban dia kat masjid. Biar insaf terus. Akit ati titew tauu '
" aku kan... rasa nak membunuh orang lah harini. Rasa macam mengidam nak cungkil mata orang. Dah lama aku tak dapat koleksi mata baru ni. Kalau dapat yang warna biru hijau ni cantekkk gak"
Jefferi yang tadinya giat berjoget mula berhenti setelah mendengar kata-kata hikmah dari seketul lelaki gila itu. Perkataannya bukan boleh buat main, biasanya dia akan buat apa yang dia cakap. Aku taknak mati lagi. Akhirnya dia turut membantu salvio memasak juga.
≪•◦ ❈ ◦•≫
Tangan luna di pegang dan di letakkan di bawah ketiak. Sebelah tangan lagi memegang botol susu yang baru saja di bancuh tadi. Susu kambing ye bukan susu lain. Kaki mengorak Langkah ke luar rumah untuk menikmati angin petang. Dia rela pergi membeli botol susu kanak-kanak untuk menghiburkan luna.
" you ni memang taknak berpisah dengan susu ke. Malam tadi dah bagi dah, harini susu lagi."
" kenapa? Kau nak bagi aku susu kau ke?" membulat mata luna mendengar ayat geli-geli suaminya.
" kalau nak bagi, aku dah tak payah nak minum susu ni lagi dah"
" dulu-dulu pun you memang minum susu kambing selalu ke?"
" tak"
" habistu?"
" aku nak kau ingat aku dan budak-budak tu" luna melihat Russell terpinga-pinga. Russell mengeluh kecil sebelum menyambung kata.
" kau suka panggil kitorang kambing. Sebab tu aku dengan dorang minum susu ni sekarang. Dah jadi habitat pulak. Ehh bukan. Dah melekat pulak minum susu ni hari-hari"
YOU ARE READING
C | | MRS RUSSELL'S ADDICTED DEVIL
Romance( And Action! ) The Series One MRS RUSSELL'S ADDICTED DEVIL- Rayden Russell Bryant merupakan keturunan Bryant Family yang berasal dari itali. Russell seorang yang sangat tegas Dan dingin. Dia tidak pernah memikirkan hati Dan perasaan orang sekelili...