༊*LR·30˚

902 44 6
                                    

DUBAI 20:30 P.M.

Luna berdiri di balkoni luar hotel sambil menekup pipi menikmati Pemandangan malam di Burj Khalifa, Dubai United Arab Emirates. Bangunan setinggi 818 M ini menjadi pilihan mereka untuk bercuti.

'Alhamdulillah'

Dalam kekagumannya melihat pemandangan indah dari atas bangunan tertinggi itu, terasa satu tangan memeluk pinggangnya erat. Wajah di palingkan ke arah empunya badan, mata bertembung mata saling menatap mengalirkan kasih sayang dalam diri masing-masing.

" fikir apa?"

" Luna rindu mama"

" nak balik Malaysia?"

" nope, mama tak mengaku luna anak dia lagi, dia dah warning not to see her anymore"

" she's your mother my moon. She will accept you no matter what"

" I don't think so. Enough is enough awak, saya tak pernah dapat kasih sayang dari mama. So let it be. Saya letih"

" Tamam, love" kepala luna di kucup.

Mereka bercadang untuk memulakan aktiviti pada hari esok dan hanya merehatkan diri di dalam bilik pada malam itu kerana kepenatan setelah lama berada di dalam kapal terbang. Wajah luna yang sudah tertidur pulas di elus sebelum dia sendiri terlelap di samping isteri tercinta.

≪•◦ ❈ ◦•≫

Setelah bersarapan, luna berjalan beriringan dengan marchell menuju Dubai Aquarium yang terletak bersebelahan Dubai Mall. Di sini terdapat 140 spesies hidupan marin yang di letakkan di dalam tangki besar.

Luna menarik tangan marchell untuk melangkah lebih laju. Kenapa marchell? Sebab lagi 5 orang manusia tidak mahu menemaninya untuk melihat haiwan-haiwan ini. Hanya marchell sahaja yang sanggup melayani permintaan luna yang ini.

Sesampai di hadapan Aquarium besar yang menempatkan haiwan marin itu, luna diberitahu bahawa mereka boleh menyelam Bersama di dalam tangki kaca besar tersebut. Matanya mula membulat bercahaya mendengar kata-kata fakta dari penjaga Aquarium tersebut. Muka Marchell sudah cuak. Liur di telan berkali-kali melihat mata luna yang sudah bersedia untuk memujuknya.

' takkan nak bagi dia menyelam sorang pulak, nanti mesti abang bunuh aku'

' tapi, takkan aku nak join sekali kan?'

keningnya mula bertaut memikirkan keputusan ini.

" michell please?" walaupun luna tahu Namanya bukanlah michell tapi dia gemar memanggil marchell dengan nama itu dan jejaka itu hanya membiarkan.

Lengan kekar marchell di goyang mata yang bulat. Bibir di kemam bagi menyerlahkan lagi kecomelannya.

" How can I resist that puppy eyes, moonlight"

" you just too cute for me to reject anything you want" akhirnya dia bersetuju untuk melakukan aktiviti skuba diving Bersama luna.

Luna bertepuk tangan dan memeluk lengan lelaki itu tanda berterima kasih Bersama sengihan yang tidak lekang dari bibir munggilnya.

Setelah memakai pakaian khas untuk berenang, mereka mula masuk ke dalam tangki kaca Bersama pelancong lain. Tangannya tergapai-gapai menyentuh haiwan yang ada, walaupun kandungannya sudah berbulan tapi perutnya tidak terlalu menonjol jadi dia boleh berenang dengan bebas.

Marchell masih lagi setia memegang sebelah tangan luna yang sedang berkomunikasi dengan haiwan marin dengan tatapan mata sahaja, mungkin luna adalah keturunan yang sama. Sebab itu dia boleh berbicara dengan haiwan-haiwan itu.

C | |  MRS RUSSELL'S ADDICTED DEVIL  Where stories live. Discover now