༊*LR·47˚

665 35 1
                                    

“ awakkkk.. semalam kan saya post video awak masak dessert tu kan pastu kan kan kan…hm,” mulut luna mula melengkung ke bawah.

“ hm? Kenapa pulak ni Baby Besar? Apa yang tak kena ni?”

“ video tu viral. Dorang cakap nak tackle awak tapi awak kan husband kambing saya! Mana boleh ambik!” marah luna. Dada jejaka itu di gigit geram.

“ sakit lah amore! Bukan salah aku pun, kan kau yang gedik nak post”

“ aw-awak m-marah saya? Sampai hati! Awak dah tak nak saya lagi! Padahal semalam saya dah jadi kucing untuk awak. Awak dah tak sayang saya lagi! Saya bagitahu Dadd!” tercengang Russell.

“ I love you, amore. I love you too much! Jangan cakap macam tu lagi. Aku sayang kau sangat. Okey! Cakap, kau nak apa? Ni mengamuk tak tentu arah ni mesti nak something kan? Cakap cepat” badan Luna di tarik masuk ke dalam pelukan.

“ nak! Nak makan keropok lekor. Baby nakk!”

“ mana nak cari keropok lekor kat tengah-tengah itali ni love?”

“ saya nak jugak! Tak kira, saya nak jugak! Full stop!” Russell menggoncang kepalanya.

“ saya taknak kawan dengan awak kalau awak tak beli! Awak tak sayang baby! Awak tak sayang saya lagi dah! Awak dah ada orang lain! Ke awak Gay?” Russell semakin menggoncang kepalanya.

“ TAK! Mana ada! Aku sayang kau, sayang baby. Tak! Aku tak gay! Ni bukti dia, dah ada dua ketul  dalam perut kau ni haa. Salah! sepatutnya dah tiga sekarang”  perut Luna di pegang.

“ so, awak nak cakap pasal anak kita yang dah meninggal tu la ni?”

“ love, hei! Taknak taknak” jari di gerak tanda ‘no’.

NAK KEROPOK LEKOR TERENGGANU!

TAKNAK KAWAN AWAK!

Telefon di capai untuk mendail nombor Adam. Adam mesti tahu sebab dia kan dah lama duduk Malaysia.

“ hello! Belikan luna keropok lekor sekarang. Bye!” belum sempat adam menjawab, panggilan sudah dimatikan.

Mesti mamat tu tengah mencarut kaw kaw sekarang.

Sisi Wajah luna yang sedang menonton televisyen di atas katil di pandang tajam. Ergh geram dengan mak buyung ni. Kedua tangannya naik menekup pipi luna hingga mengembung. Mata Hazel cantik itu membulat sempurna. Bibir luna di tindih penuh rasa geram.

COMEL!

Cute sangat ni matt!

Aduhh! Jatuh la aku macam ni matt.

Telinga Russell di Tarik oleh luna. Russell mengaduh kesakitan. Sakit matt! Ahh engkau, semua nak  dimattkan. Dasar lelaki miang! Semua salah lelaki! Gatal!

Sekuntum bunga daisy di tunjuk di depan wajah luna. Terus tersenyum gadis itu. Namun mukanya cemberut semula.

“ dah kenapa pulak ni? Dah dapat daisy kan?”

“ kenapa satu je? Awak tak cintakan saya lagi ke?”

“ Ya Allah, Love! Hahaha kau ni boleh tak tak payah comel sangat? Aduhh tergoda aku matt!”

Dah dia memang comel asal, nak buat macam mana kan? Hm.

Dua kuntum bunga daisy di bawa keluar dari laci meja lampu tidur.

“ tiga kuntum bunga daisy untuk my wife. Orang selalu cakap tiga kuntum bunga Ros tanda ‘I love you’ tapi di sebabkan bulan aku suka daisy, so aku orang pertama yang akan jadikan bunga daisy sebagai bunga tanda cinta aku pada kau, love” 

C | |  MRS RUSSELL'S ADDICTED DEVIL  Where stories live. Discover now