- ✯ -
Pusingan awal Malaysia Basketball Cup 2021 akan bermula hari ini. Awal pagi lagi ahli-ahli SK sudah sampai sekolah menunggu bas khas Scarlett High untuk menghantar mereka ke destinasi.
Daniel yang mengantuk duduk di atas bangku. Kepalanya dialaskan dengan lengan. Anaqi, Ivan dan Jay sibuk membazirkan air liur dengan berborak. Airel dalam dunianya sendiri mendengar lagu dari airpods yang telah disumbat ke telinga. Levi dan Mikael hilang pergi ke 7E sekolah.
Jeritan Ammar memecahkan suasana hening pada pagi itu.
"Aryan! Bagi balik. Kalau tak siap kau nanti." Aryan melarikan diri dengan buku Harry Potter milik Ammar.
Luthfan yang dari lahir lagi memang seorang yang chill hanya memerhati. Aiskrim di tangan lebih menarik. Tidak semena-mena, satu kasut terapung di udara dan akhirnya mendarat ke belakang kepala coconut Aryan.
Buk!
Aryan jatuh tersembam. Buku Harry Potter and the Philosopher's Stone terlepas dari tangannya. Ammar mengutip kembali bukunya.
"Kau dah kenapa baling-baling kasut? Kena dekat kepala aku pula tu!" Aryan merenung tajam Ammar di depannya.
"Sebab kau ambil buku aku la!"
"Lah, nak belek kejap aje."
"Dah tu kenapa lari?"
"Aku nak cari tempat yang lebih tenanglah. Hesh." Aryan menjawab. Makin dilayan Aryan ni, makin marah Ammar jadinya. Mata mereka bersabung. Seakan ada elektrik yang menjalar dari mata ke mata.
"Jangan gaduh-gaduh. Tak baik. Allah yang satu." Luthfan mencelah. Jari telunjuk kirinya diangkat. Sambil-sambil itu aiskrim di tangan dijilat.
"Aku dah kata dah beli tiga, kau tak nak dengar." Suara Mikael membebel kedengaran. Levi pula buat-buat tak dengar. Dia minum Vitagen tanpa membuka keseluruhan plastik dan memegang kelima-limanya dengan tangan kanan.
"You don't to need eat so much, Mikael. Apa jadi kalau kau tiba-tiba nak terberak bila match nanti?"
"Time-out jelah kan senang. Tukar player. Adoi, kau ni." Mikael mengeluarkan roti dari plastik.
Pin! Pin!
Bas kelabu Scarlett High berhenti di depan mereka. Coach Azwan turun dari bas sambil bercekak pinggang.
"Apa tercegat lagi tu? Cepat masuk!" Coach Azwan memerintah. Ahli SK melangkah bagai itik pulang petang. Rasanya kena rotan satu-satu kat punggung baru cepat berjalan.
YOU ARE READING
Silver Knight | H
Teen Fiction"People might see us as a basketball team. But for me, you guys are my family." Setiap orang tidak lari daripada membuat kesilapan. Setiap orang juga mempunyai masalah tersendiri yang tidak mampu diluahkan. Ini kisah satu kumpulan basketball. Silver...