- ✯ -
"Airel, sekejap." Baru saja Airel ingin melangkah keluar, begnya ditarik Aidan dari belakang.
"Scarlett nak adakan karnival ke?"
"Haah." Airel angguk.
"Apesal tak bagitahu aku?"
"Kau tak tanya."
Okay, Aidan rasa nak tumbuk Airel sekarang. Nasib baik dia stalk akaun Instagram milik Daze. Katanya masa karnival nanti Daze akan perform. Walaupun hanya cover lagu artis lain dan bukannya lagu sendiri tetap dapat sambutan hangat.
Nak harapkan adik depan mata tu bagitahu? Memang taklah. Mulut macam simpan emas.
"Lagu apa yang Daze cover?" Aidan menyoal.
"Manalah aku tahu. Lepaslah, aku dah lambat ni." Airel jauhkan tangan Aidan daripada terus memegang begnya. Laju Airel mendapatkan superbike miliknya lalu terus membelah jalan raya menuju ke Scarlett.
Tatkala Airel baru saja selesai memakirkan motosikalnya, dia buah lori besar masuk ke dalam perkarangan sekolah. Terpampang besar tulisan Scarlett High pada kontena yang dibawa. Karnival akan bermula beberapa hari saja lagi. Tak mustahil esok, apabila pelajar cuti selama dua hari, helikopter datang untuk membuat persiapan. Betul kata Anaqi, karnival tahun ini ada funfair.
Airel bergerak ke kantin. Dia mahu bersarapan. Aidan pagi tadi malas memasak walaupun sebenarnya Airel tak kisah kerana dia selalu mengambil makanan di kafeteria sahaja.
Kad pelajar diimbas. Satu cheese bun, sekotak air Milo dan dua sosej untuk Asyle dibeli.
"Airel. Nak breakfast ke? Jomlah join kita orang sekali." Levi mengajak. Di tangannya memegang fries yang masih panas.
"Ada Mikael dengan adik dia sekali." Airel pandang Levi. Lama. Tanpa bersuara dia terus beredar pergi membiarkan pelawaan Levi tidak terjawab.
Levi sendiri terdiam. Dia memeriksa dirinya sendiri. Takut tiba-tiba dia ada superpower yang boleh buatkan dia jadi halimunan sampai Airel tak layan dia langsung.
"Kenapa lama sangat kau ni?" Mikael mengerut kening apa Levi baru kembali ke meja mereka. Mikayla di sebelah pula sibuk dengan telefon.
Fries, Levi letak atas meja. "Aku jumpa Airel tadi. Aku pun ajaklah dia sekali nak breakfast sama. Tapi dia diam je, pastu dia jalan." Levi menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Biarlah dia. Aku pun dah biasa kena palau dengan Airel," balas Mikael sambil tangannya menyuap fries ke dalam mulut.
Ketawa Mikayla mencuri perhatian Mikael. Adiknya itu menaip sesuatu di telefon sambil tersengih-sengih. Tatkala Mikael mendekat ingin mencuri pandang telefon Mikayla, Mikayla dengan pantas tekan butang off. Telefon dijauhkan.
YOU ARE READING
Silver Knight | H
Teen Fiction"People might see us as a basketball team. But for me, you guys are my family." Setiap orang tidak lari daripada membuat kesilapan. Setiap orang juga mempunyai masalah tersendiri yang tidak mampu diluahkan. Ini kisah satu kumpulan basketball. Silver...