Abszol út és vonat út
Külső szemszögből
Másnap Freyadité izgatottan kelt fel. Nem tudta mire számítson az iskolától. Emberi ruhájába bújt, ami egy világos rózsaszín ruha volt. Pár centivel térde felé ért és ujjai csipkés volt. Lapos talpú balerina cipőjét felvéve ment a trón terembe.
-Gyere, megcsinálom a hajadat.-Hívta magához lányát, Aphrodité. Freya halvány mosollyal sétált hozzá, miután már tizenegy évesnek látszódott.
Míg az istennő lánya haját formázta, az ott lévő fontos dolgokat mondtak neki. Például, hogy titkát próbálja megőrizni. Hekaté pedig bűbájokból, varázslatokból és bájitalokból kérdezte ki ismét. Nem sokkal azután, hogy Aphrodité végzett, Héra és Athéné lépett be egy ládával.
-Összepakoltunk neked pár dolgot..-Mondta Héra, hangjában hallani lehetett, hogy akármikor elsírhatja magát.
-Pajzs karkötő, nyaklánc a ami egy tőr, m meg hasonlók.-Folytatta Athéné, de szája elé tette a kezét. Közel volt a síráshoz.
-Mivel karácsonyig nem találkozunk..
-Búcsúzunk?-Kérdezte Freya és a két nőhöz lépett. Egyből megölelték őt.
-Engem ne hagyj ki.-Ölelte meg Artemisz.
-Pár hónap..-Nézett körbe mikor már a két nő között állt.
-Ne ölj meg senkit!-Mondta búcsúzóul Poszeidon.
-Csak ha más nem látja!-Vágta rá Árész, mire Zeusz vállba ütötte.-Jó..
-Nem hátrálok meg egy verekedéstől.-Nevetett fel.
-Megteszi.
-Karácsonykor találkozunk.-Nézett még egyszer hátra, majd elindultak.
-Elhagy minket...-Szakadt el a cérna Héránál és Athénénál. Amint Freya eltűnt elsírták magukat.
-Perszephoné nem is tudja..-Sóhajtott Démeter.-Hermész, megtennéd..?
-Ha szeretnétek, értesítem.-Bólintott.
-Olyan hamar felnőtt! Még csak 3301 éves..-Sírt tovább a két istennő, témát elkerülve.
Eközben a három istennő Londonba érkezett. Hekaté átjuttatta őket a falon, megpillantották a színes Abszol utat. Aphrodité és Freyadité összenézett majd pedig Hekatéra.
-Először a Gringottsba. Drachmát át kell váltani.-Magyarázta az anya-lánya párosnak Hekaté.
A hatalmas fehér épületbe belépve rengeteg koboldot láttak meg. Egyetlen egy körbe fordulás után meglátták azt aki a fizető eszközt váltja. Elé sétáltak.
-Mit válthatok?-Kérdezte s csak utána nézett fel.
-Drachmát.-Adott egy kisebb tárolónyit Aphrodité.
A kobold egy pillanatra ledermedett, majd átvette a görög fizetőeszközt. Négyszer annyi kis tárolót adott vissza. Telis-tele galleonnal és knúttal. Egy gyors köszönés után el is hagyták az bankot.
-El vállunk?-Tette fel a kérdést Freyadité.-Elmegyek talárért és pálcáért.
-Beszerzem a könyveket és üstöt.-Vett el egy kis tárolót Hekaté.
-Én pedig minden mást.-Vett el egy másikat, a kettőt pedig Freyának adták.
Madame Malkin talárszabászatába lépett be. Onnét éppen egy szőke hajú férfi lépet ki, egy nővel együtt. Édesanyjának gondolta. Megvárta míg kijöttek és belépett. Ott egy szemüveges fiú várakozott, az egyik fotelban ült. Az idős hölgy elmosolyodott a lányon.
-Állj csak fel a puffra. Már is leveszem a méreteidet!-Intett a lánynak aki követte az utasítást.-Első év, igaz?
-Igen.-Bólintott.
Pár perc alatt végzett is a szőke lánnyal. Ő leült, míg Madame Malkin hátra ment ismételten. A szemüveges fiú kicsit furán nézve pillantott végig a lányon.
-Harry vagyok. Harry Potter.-Nyújtotta végül a kezét.
-Freyadité, Freyadité Isley. Viszont Freya az könnyebb.-Felelte halvány mosollyal.
Pár szó után mindketten megkapták a két-két talárt. Fizetés után elváltak az útjaik. Freyadité pálcájáért indult. Kíváncsi volt, hogy milyen illik hozzá. Eddig csak egyszerű bűbájokkal és varázslatokkal próbálkozott kézzel. Meg persze egyszer Apollón verses lapját üvegpohárrá változtatta, amikor órák óta a verssel zaklatta.
-Jó napot!-Köszönt mikor belépet Ollivander varázspálca boltjába.
-Á! Isley kisasszony, rég vártam magát!-Jelent meg egy idős férfi. Egy dobozzal lépett oda egyből.-Jegenye, 12 hüvelyk és sárkány szívizomhúr.-Nyújtotta a lánynak, de amikor meglendítette összetörött az összes váza.
-Körül nézhetek én is?-Kérdezte a tizedik pálca után.
-Sok sikert, kisasszony.-Mosolygott halványan mire mindketten elindultak.
Leghátra érve a legfelső polcon látott meg egy egyedüli dobozt. Nem érte el, így miután körbe nézett egy rózsa növesztéssel levette. Azzal ment előre. Ollivander is éppen odaért. Ő nyitotta fel és átnyújtotta a lánynak, akin egyből egy bizsergő érzés futott végig.
-Rózsafa, 13 és háromnegyed hüvelyk. A magjai nagyon különleges, ugyan is..
-Magjai?-Szakította félbe.
-Ezért is olyan különleges, kisasszony. Két magja van és egyik mag semelyik másik nincs pálcában. Először is főnix toll. A második sokkalta különlegesebb, egyik ősöm készítette. Trójában járt, évekkel később a faló háború után..-Ezt meghalva Freya nyelt egyet.-Onnan szép Heléna királynőtől kapott egy levelet koronájából. Az van a pálcában.-Mesélte a lánynak, aki emlékezett a levél átadására.
Pár pillanat némaság megkapta az árat. Három knút és négy galleon. Fizetés után kísérői keresésére indult. Hekatét a könyves boltban találta meg. Onnét mentek megkeresni Aphroditét, ő az állatkereskedésben próbált dönteni.
-Melyiket szeretnéd?-Kérdezte körbe mutatva.-Kell bagoly, hogy üzenj nekünk! Kell kígyó, bácsikád miatt. Macska, hogy bosszantsuk apukádat. Mivel kibékíteni is kell, ezért...-Sorolta a szerelem istennője az indokokat.
-Anya.-Nevetett fel halkan Freya.-Egy fekete bagollyal tudok üzenni és kibékítem apát is..-Választott egyet alig egy perc alatt.-A kígyóban benne vagyok, ahogy a macskában is.-Folytatta.
Negyedóra alatt végzett. Végül egy fekete kígyót választott, akin arany és fehér apró vonások voltak(Mintha márvány mintás lenne), illetve egy kölyök macskát fehér volt és világos vörös csikókkal rendelkezett. Míg anyja fizetett ő elnevezte őket.
-Te leszel Leusz.-Nézett a bagolyra.-Makhé leszel.-Nézett az új macskájára.-Te pedig..te pedig *Syka.-Nevezte el kígyóját mikor már kiértek.
Másnap a vonat állomáson Aphrodité szorította magához lányát. Hekaté közben felhelyezte a csomagokat s végül ő is megölelte a lányt.
-Ne ess szerelembe.-Ölelte meg még egyszer lányát.
-Majd parancsolok.-Ezek után fel szállt a meggypiros vonatra.
Egy üres kupét keresett és olvasni kezdett. Éppenséggel bájitaltan könyvét, majd Athénétól kapott görög nyelven írt könyvet olvasta...
˙°˙°˙°˙°˙°˙°˙°˙°˙°˙°˙°˙°˙°˙°˙
*Syka~Füge(Görögül)
VOCÊ ESTÁ LENDO
Cause Love is war and war is love
Ficção CientíficaÁrész és Aphrodité lánya, egy napon levelet kap. Meglepetésére egy iskolába veszik fel. Hogy miképp kerül a Roxfortba a szerelem istennő és a háború istenének lánya? Hekaté éveken át tanította a fiatal lányt. Anyától örökölt szépségére sokak felfigy...