04.💌

81 15 9
                                    

hi jeongwoo.

aku minta maaf kalau surat aku buat kau tak selesa.

aku tak bermaksud nak buat kau rasa macam tu.

gomenasai jeongwoo yah!

sorry,
secret admirer

hyunsuk terus menghalangi aku dari pergi. Sekali lagi, ke locker milik jeongwoo. Eh budu dia ni tiba tiba nak halang bagai.

" Memang tak serik pasal kemarin eh kau?" Tanya hyunsuk, serious. Macam nak makan orang kawannya itu walaupun dia nampak comel dengan spec mata dia.

Tapi aku tahu hyunsuk, dia buat begitu kerana aku. Dia taknak aku rasa sakit lagi.

Sampai demam aku guys kemarin sebab jeongwoo.

Hyunsuk mengeleng kepala, meminta ku untuk tidak menghantar surat itu lagi. Tell me hyunsuk,

How to stop doing that and stop loving park jeongwoo?

aku tiba tiba rasa sebak lah pula. Aku memandang anak mata hyunsuk. Aku tak boleh doh, rasa nak nangis lagi.

Hyunsuk terus mendakap aku. Digosok belakang ku layak seorang ibu menenangkan anak perempuannya. " jangan hantar dah, dengar cakap aku ya?" ujar hyunsuk, turut memahami perasaan gadis itu.

Aku mengangguk dalam pelukan hyunsuk. Perlahan - lahan air mata ku jatuh.

" nangis lah sepuas mana kau nak. Tau lah aku nak uruskan jeongwoo tak guna tu nanti.."

Aku membiarkan sahaja apa yang diperkatakan hyunsuk. Aku terlalu sedih dengan penghinaan jeongwoo itu.

Park jeongwoo, thankyou buat aku rasa sedih yang teramat dan menangis selama kurang dari 18 tahun hidup ni.

Love Letter | TreasureWhere stories live. Discover now