26.💌

40 12 3
                                    

aku minta maaf.

ada hal yang buatkan aku tak dapat jumpa kau.

Sorry, pretty.

W.H

aku terus mengumpal kertas yang baru di berikan Asahi lalu membuangnya ke meja Hyunsuk. Hyunsuk terus mendengus geram.

" Oi! Meja aku bukan tong sampahlah!"

Aku hanya memekakkan telinga. Malas aku nak bergaduh dengan Hyunsuk. Hati aku tengah sakit sekarang, dan boleh lagi si W.H tak guna ni nak hantar surat dekat aku.

" Kenapa kau buang?" Tanya Asahi, masih berdiri di depan meja ku seperti robot. Aku mengangkat sebelah keningku, salah ke aku buang.

" Tak penting. Buang lah." Balasku, merajuk gila gila aku sebab kejadian kemarin malam. Rasa kena prank pun ada.

" Ohh.. Nah, ada lagi." Surat kedua diberikan kepadaku.

aku tau kau akan buang surat pertama.

So aku ada prepare siap siap surat lain hehe.

Masa rehat, nanti aku jemput kau depan kelas.

" What!?" Aku terus memukul Hyunsuk di sebelah ku, Hyunsuk yang sedang ralit membawa buku komiknya terus menoleh ke arah ku dengan malas.

" Baca doh!" Arahku. Hyunsuk terus merampas surat itu.

Asahi terus blah dari kelas kami setelah selesai tugasan menjadi posmen tak berbayar.

💌

" Weh, budak kelas elit lah!!"

" Handsome siot!"

" Hai wak, i singleee lagi tauuu"

Tiba - tiba budak sekelas ku menjerit kegilaan apabila seorang pelajar lelaki berdiri di hadapan pintu kelas.

" Dah kenapa tu?" Tanya Hyunsuk kepadaku yang sibuk membersihkan ruangan baca di belakang kelas. Aku buat tak tahu jelah, malas nak join budak kelas aku, ada budak lelaki handsome ah tu.

" Oi Eunjoo!!" Ryujin, budak kelas aku memukul bahu ku macam dah nak tertanggal aku rasa dia pukul. Aku dan Hyunsuk memandangnya pelik.

" Eh nyah! Budak hot cari kau tu. Korang couple ke?!"

" CIAAAAAA" seisi kelas serentak menjerit.

Aku memandang Hyunsuk lalu Hyunsuk menunjuk ke arah pintu kelas dengan matanya membulat.

" Siapa cari aku?" Tanyaku sekali lagi kepada Ryujin dan melihat ke arah yang ditunjuk Hyunsuk. Dah kenapa Hyunsuk macam nampak hantu ni?

" Aku yang cari. Kan aku dah cakap aku nak jemput tadi?"

What the hell is happening???!!!!

Aku melihat figura lelaki berdiri di depan pintu kelas, dengan senyuman manisnya.

Senyuman yang pernah buatkan hati aku berdebar tak keruan sepertimana jeongwoo pernah buat.

" Kau?"

Damn, jadi orang yang selama ni hantar surat itu ialah Haruto?

Tak sangka W.H, ialah Haruto. Aku tergamam di tempat ku berdiri, begitu juga Hyunsuk yang mengetahui hal surat cinta kami.

" Ha ah, sayang." Ujarnya selamba badak di hadapan seisi kelas ku. Kepala otak dia.

Love Letter | TreasureWhere stories live. Discover now