06.💌

67 13 10
                                    

Aku memasuki kelas pagi itu dengan rasa bosan. Selalunya aku happy happy je masuk kelas dengan hyunsuk. Dia tak masuk kelas hari ni.

Pengetua mengenakan hyunsuk denda 1 minggu gantung sekolah. Confirm aku sunyi punya ah. Dahlah aku selalu berkepit dengan hyunsuk je.

Manakala jeongwoo tidak dikenakan apa - apa tindakan membuatkan kami sekelas tak berpuas hati dengan jeongwoo.

Ada orang nampak yang dia pergi buli hyunsuk dekat tandas.  Aku dah agak punya, hyunsuk bukan jenis kaki gaduh. Susah ada pengetua yang suka pilih kasi ni.

Yelah, jeongwoo kan pelajar terbaik setiap peperiksaan di sekolah. Mana lah dia nak rosakkan reputasi jeongwoo tu biarpun dah terang - terang dia suka membuli budak lain.

Dan aku baru mengetahui perangai sebenarnya itu. Haih, kenapa lah kau boleh tersuka dia, Ryu Eunjoo.

Aku pun mengambil tempat ku dan kelihatan ada beberapa pelajar yang memang awal datang sekolah dah ada dalam kelas. Ada yang sambung tido, ada yang buat homework dan ada yang tengah mewarna.

yoshi lah yang tengah mewarna tu, maklumlah dia kan budak seni. Yoshi sedar kehadiran aku disitu. Aku pun melambai tangan kepada lelaki tu.

" hai yosh!" Sapaku. Yoshi memberikan ku sebuah senyuman manisnya. Haih, lama lama boleh pengsan aku tengok yoshi ni, nasib ah dah ada awek.

" morning, Eunjoo! by the way, tu atas meja kau. ada surat. siap bagi banana uyu lagi." Ujar yoshi lalu dia kembali mewarna lukisan yang dilukisnya.

Surat? Siapa bagi pula ni?

aku cepat - cepat pergi ke meja ku dan ternyata benar kata yoshinori. Ada surat dan sekotak susu pisang di atas.

" comel nya surat ni. " surat ini lain dari surat yang kemarin. Berbau wangi dan ada sampul sekali. Dekat sampul tersebut ada beberapa huruf ditulis.

K.D.Y 🐰

Siap lukis bentuk arnab lagi. Tapi arnab dia tak berapa nak jadi. Saya approve usah anda ya melukis. Nanti suh minta ajar yoshi melukis.

Aku dengan perasaan excited pun terus membuka surat itu.

good morning ,

jangan sedih - sedih. Everything gonna be fine.

Saya kalau sedih, saya minum banana uyu. Lepas minum baru lah saya rasa sedikit lega.

Awak minum ya. Jangan risau, takde racun pon dalam tu.

Kalau tak, saya yang sedih wak huhu ;-:

from locker 709,
K.d.y

Wah terharu sia. Ingatkan dapat surat berantai  yang tulis sumpahan orang akan mati dalam tiga hari lagi kalau tak share surat tu.

Yang pastinya itu bukan dari Jeongwoo. Obviously.

Kotak susu pisang itu aku lihat, even dia tak cakap takde racun, aku still ragu - ragu.

So aku bagi yoshi yang berada di belakang.

" thankyou weh, baik pula kau hari ni."

Aduh yoshi lurus bendulnya kau. Aku sekadar tersenyum. Biar yoshi yang cirit birit, jangan aku.

Love Letter | TreasureWhere stories live. Discover now