[junkyu]
" Doy, thankyou tolong tadi." Panggil Eunjoo dengan
nada lembut. Mungkin malu dengan lelaki itu. Yalah bukannya mereka rapat pun.Aku memerhati jejaka bernama Kim Doyoung yang di panggil Eunjoo itu. Boleh tahan hensem, tapi tak sehensem aku lah.
" Hai? Aku Junkyu!" Tanpa di tanya oleh Doyoung itu, aku mula memperkenalkan diri. Kesah apa aku?
Doyoung tersenyum lalu kami pun berjabat tangan dengan macho sekali. " Kim Doyoung, Hai Junkyu." Balasnya. Eh nama family kita orang sama ah.
" Aku pun Kim jugak! " ujarku kepada Doyoung. Eunjoo di sisi ku hanya diam mendengar perbualan kami. Hanya tersenyum lemah.
Doyoung terangguk - angguk faham lalu pandangannya berubah arah ke Eunjoo disebelahku. Mungkin sedar akan wajah sedikit suram gadis itu.
" Doyoung, kau free tak?" Tiba tiba Eunjoo bersuara membuatkan aku tersentak mendengar suara gadis itu. Tadi kemain jadi bisu.
Doyoung mengangguk lagi. Kau ni memang suka mengangguk ke acane? Eunjoo terus menyelongkar beg tangan miliknya.
Satu tiket wayang diserahkan kepada Doyoung.
" Nah, aku belanje kau tengok wayang. Pergilah dengan Junkyu eh." Ujarnya lalu mendorong aku kuat ke arah Doyoung.
" Aku rasa tak sedap badan ah, Kyu. Tengok lah dengan Doy. Bye!" Eunjoo terus berlari keluar tanpa sempat aku tahan dan bertanyakan soalan apa apa pun.
Dah kenapa perempuan tu buat macam ni?
" Mende sia perempuan ni!?" Tiket wayang yang aku pegang, aku serahkan pada Doyoung yang tergamam melihat aku. Aku menepuk bahunya.
" Kau tengoklah dengan sesiapa eh. sorry duyung!" Kataku lalu bergegas pergi mengejar si Eunjoo yang tiba tiba dah balik tu. Kononnya tak sedap badan.
Aku tau kau tipu, Eunjoo.
Kau bukan sakit, kau sebenarnya sedihkan?
💌
" Sampai pun kau!" Hyunsuk kelihatan kepenatan akibat berlari untuk berjumpa kami.
Yep, lepas je budak Eunjoo ni menangis dekat tepi jalan, aku terus call abang Hyunsuk dia, bestie dia ni.
Aku tak reti sangat nak pujuk perempuan lagi - lagi Eunjoo ni. So, senang cerita aku serahkan pada Hyunsuk.
Dah pujuk pon sebenarnya, beli makanan itu, beli ini, tapi sama je. Eunjoo still menangis macam dunia ni nak berakhir lepas terjumpa Jeongwoo dan kekasihnya tadi di lobby tempat wayang sebentar tadi.
Dengan si pemilik surat yang kononnya nak movie date tapi tak datang - datang pun, menambahkan lagi kesedihan dalam diri gadis itu.
" Kau pujuklah bestie kau tu. Makin teruk nangisnya." Ujarku. Hyunsuk sekadar mengangguk lalu duduk di sebelah kiri Eunjoo yang teresak - esak menangis.
" Eunjoo - ya? Kenapa ni..?" Panggil hyunsuk sambil mengusap belakang gadis itu. Aku hanya tersenyum melihat karenah Eunjoo yang seperti budak - budak itu.
Makin kuat tangisannya apabila Hyunsuk memeluknya.
Dah macam adik dengan abang dah aku tengok.
Aku mengusap belakang Eunjoo, menyalurkan semangat kepada gadis itu.
" Aku benci Jeongwoo.... Aku benci semua orang.." ujar gadis itu, berselang seli dengan tangisannya. Terlalu sedih dengan sikap tak guna crush nya yang sudah hampir 5 tahun itu.
" Kecuali Hyunsuk dengan Junkyu.. tak benci.."
Tambah gadis itu setelah beberapa minit.Aku dan Hyunsuk hanya memandang antara satu sama lain sambil tersenyum nipis mendengarkan gadis itu.
" Takpe, keluarkan je semuanya. Nangislah sepuas yang kau nak, okay jojo?" Hyunsuk mengosok kepala sahabatnya itu.
" Aku dan Hyunsuk ada, jangan risau." Ujarku, ingin memastikan yang Eunjoo tidak bersedih sendiri. Well, kami berdua sentiasa ada untuk budak Jojo ni.
friendship goalsss <333
YOU ARE READING
Love Letter | Treasure
Hayran Kurguingatkan jeongwoo balas surat cinta aku, ternyata bukan © 300422 , wtnabesruto