* hoofdstuk 12
Jessie's POV.
Dat was echt een geweldige avond. Ik plof neer op mijn bed. Ik heb nu al zin in morgen. Ik pak mijn mobiel '1 nieuw bericht: Jason.'
Van: Jason.
Hey. Het was echt heel leuk. Begrijp het niet verkeerd maar hoe zit het nou met Bas? En zorg dat je morgen om 1 uur klaar bent ;) xx
Naar: Jessie.
Ik glimlach en beantwoord het.
Van; Jessie.
Ik doe afstandelijker tegen bas, het komt wel goed. En ja doe ik:) slaap lekker xx
Naar: Jason
Dan poets ik mijn tanden en duik in m'n bed. Met een glimlach op mijn gezicht val ik in slaap.
*volgende ochtend*
Mijn moeder maakt me wakker voor ontbijt. Na het eten ga ik naar mijn en ging kleren uitzoeken. Jezus, wat moet ik aan? Ik pak een jumpsuit, nee, te sportief. Ik leg hem weer terug.. Ik pak mijn roze korte broekje en pak een witte bloesje, met studs. Ik pak roze sandaaltjes en voilà. Ik kleed me uit en ga douchen. Wanneer ik uit de douche kom kleed ik me aan en föhn mijn haar. Ik doe mijn make-up en neem daarna het besluit mijn haar los te doen.. Ik pak mijn stijltang en stijl het een beetje, want mijn haar is al best stijl van zichzelf. Wanneer het helemaal stijl is glimlach ik. Ik hoor mijn mobiel afgaan aan de andere kant van de kamer. Ik loop er naar toe en neem op.
Ik zie Jason's naam op het beeldscherm staan en grijns. "Hallo?" vraag ik. "Hey, ben je klaar?" vraagt hij. "Oh Shit! Helemaal vergeten! Ik lig nog in bed!" zeg ik alsof ik het meen. "W-wat? Echt?" hoor ik zijn stem. "Eh jaa.." zeg ik alsof ik ben teleurgesteld. "Oh" zegt hij zacht. Dat was ook het enige wat hij zei. "Nee grapje! Tuurlijk ben ik klaar" zeg ik en grinnik. "Je liet me schrikken" zegt hij en grinnikt. "Maar eh luister is, ik heb liever niet dat onze ouders er al van af weten enzo. We gaan gewoon apart uit huis en kom naar de hoek? Ik ben er al" zegt hij. "Oke dan, ik kom er aan" zeg ik. "oke, tot zo" zegt hij. Ik hang op en stijl nog even snel mijn haar. Ik doe mijn oorbellen in en trek de stekker van de stijltang er uit. Ik pak mijn mobiel en wat geld en doe het in mijn zakken. Ik ren de trap af. "Ik ga!" zeg ik en voordat ik antwoord krijg sluit ik de deur en loop ik snel door naar de hoek.
"Hey" zeg ik wanneer ik Jason zie en glimlach. "Hey" zegt hij en omhelst me. Wow, hij rook lekker. "Zullen we?" vraagt hij. "Waar gaan we heen?" vraag ik. "Ik had dit in m'n hoofd: we gaan wat halen bij Starbucks. Daarna gaan we in een parkje wat doen en later gaan we naar de bios?" vraagt hij. "Eh klinkt leuk, maar Bas werkt bij Starbucks." zeg ik en kijk hem aan. "Als hij er is hoef je niet mee naar binnen" zegt hij. Ik knik, samen lopen we naar Starbucks. Het was ongeveer een kwartiertje lopen, maar het was zo leuk, dat het maar 2 minuten leek.
Bij Starbucks keek Jason eerst naar binnen. "kom maar" zei hij. Dat betekend dat Bas er dus niet was. Ik knikte en liep achter hem aan naar binnen. "Hee Jessie!" riep John blij. "Heeee" zeg ik en glimlach. "Hoe is het nou tussen jou en Bas?" vraagt John. Jason schraapt zijn keel.
"Doe mij maar zoals gewoonlijks" zeg ik. "Doe maar het zelfde dan" zegt Jason. "Je weet niet eens wat het is" zeg ik en grinnik. "Dat denk jij" zegt hij en slaat zijn arm om me heen. Het voelde anders, eerst haatten we elkaar, en kijk nu.. "Wacht, ik betaal wel" zeg ik wanneer Jason zijn hand in zijn zak wil doen. "Nee, dat hoeft niet" zegt Jason. "Weg" zeg ik en duw hem weg. Ik geef hem een briefje van 10. Wanneer hij het wisselgeld wil pakken schud ik mijn hoofd. "Is goed zo" zeg ik en pak mijn beker. "Nou, nou" zegt hij en grinnikt. Hij pakt zijn beker. Wanneer we ons beide omdraaien en weg willen lopen, sta ik verstijfd. Shit. Ik had het kunnen weten..
"Jessie?" vraagt Bas. "Oh. Hey Bas" zeg ik en glimlach. "Eh hoi?" vraagt hij verbaasd. "Geen knuffels meer tegenwoordig?" vraag ik. Hij grijnst en knuffelt me. Ik zie Jason zijn wenkbrauwen omhoog halen. "Wat doe je met hem?" vraagt hij zacht. "We waren bezig voor school en ik wilde jou zien" zeg ik en glimlach zwakjes. "Oh. Ik moet werken. Ik zie je een andere keer oke?" vraagt hij. Ik knik. Ik knuffel hem nogmaals.
"Vergeet hem" zegt Jason wanneer we Starbucks uit zijn gelopen. "Was dat maar zo makkelijk. Hij was lief voor me, terwijl jij de hele school tegen me op had gezet" zeg ik. Hij zucht. Ja ik weet het, ik heb gewoon gelijk. Ik kijk hem aan. Samen gaan we zitten op een bankje in het parkje tegenover Starbucks, waar Bas ons niet kan zien. Ik drink wat van m'n ijskoffie en leun met mijn hoofd tegen zijn borst aan. "Alles is anders nu" zeg ik zacht. "Ja.." zegt hij. "En ik vind het fijn zo" zegt hij. "Ik ook" zeg ik en neem nog een slok. Wanneer ik het voor drie kwart op heb gooi ik het weg. Ook Jason gooit het weg. Ik leg mijn hoofd terug op zijn borst. Ik luister naar zijn hartslag.
Ik ga weer overeind zitten op een gegeven moment. De zon scheen nog fel, maar het was inmiddels al best laat. De tijd vloog altijd als ik met Jason ben. "Zullen we..?" vraagt Jason. Ik knik en sta op. Ook hij staat op. Samen lopen we richting de bios.
We hadden Life of pi gekeken. Niet bepaald romantisch, maar dat hoefde ook niet. "Had je het naar je zin?" vraagt Jason. "Ja, heel erg" zeg ik terwijl we over straat lopen, richting huis. "Wat heb je tegen je ouders gezegd?" vraagt hij. "Dat ik weg ging. Meer niet, jij?" vraag ik. "Ik ook" zegt hij en grinnikt. "Kom je straks nog even langs?" vraagt hij. Ik knik.
Die avond klom ik weer over en gingen we gewoon tv kijken. Wanneer ik weer terug wilde klimmen, hield hij me tegen. "Slaap lekker" zegt hij en drukt een kus op mijn voorhoofd. "Dankje, jij ook" zeg ik zacht. Ik kijk op, recht in zijn ogen. Hij kijkt terug in de mijne. Soms is niks zeggen de beste optie, zoals nu. Hij drukt zijn lippen op de mijne en slaat zijn armen om mijn heupen. Ik sla m'n armen om zijn nek en glimlach tegen zijn lippen aan. Dan glijdt zijn tong in mijn mond. We staan een tijdje zo te zoenen. Ik trek me terug en druk nog een klein kusje op zijn mond. Ik haal mijn handen uit zijn nek en glimlach even. Hij staat nogsteeds met zijn handen op mijn heupen. Ik laat mijn hoofd op zijn borst rusten terwijl hij me rustig vast houdt. "Ik ga maar eens" zeg ik en kijk hem aan. "Oh.." zegt hij. Ik glimlach nog eens en zet een stap achteruit, zodat hij me los laat. Wanneer ik wil overklimmen, hoor ik mijn sms-toon uit mijn zak. Ik pak mijn mobiel en open het.
Van: Bas.
Jammer dat ik er zo achter moest komen.
Naar: Jessie.
Ik laat het aan Jason zien. "Hoezo? Ik snap het niet" zegt hij. "Hij heeft ons gezien, nu, dus hij was hier." zeg ik. Ik stuur een antwoord.
Van: Jessie.
Hoezo?
Naar: Bas.
Ik zucht. Ik wist het gewoon. Wanneer ik een antwoord krijg open ik het weer.
Van: Bas.
Ik wilde langs komen, omdat je me vandaag zogenaamd wilde zien, en toen zag ik je met Jason. Waarom..?
Naar: Jessie.
"Laat het zitten. Beantwoord het gewoon niet meer.." zegt Jason. Ik knik en klim over zonder iets te zeggen. "Tot morgen" zegt hij. "Tot morgen" antwoord ik en loop naar binnen, sluit de gordijnen, kleed me om, poets mijn tanden en ga dan slapen.
~
Dank jullie wel voor de lieve reacties! Ze zijn super lief! Volgend hoofdstuk komt er iets spannends, ;)
Vote en comment :) xx
JE LEEST
I fell in love with him..
RomantikWat nou als je een jongen heel erg haat, en hij jou ook. Hij pest je samen met zijn vrienden groep, want je bent heel erg rustig en niet populair. Wat niemand van je af weet, is dat je rijke ouders hebt. Dat is wat Jessie overkomt in dit verhaal. Le...