* hoofdstuk 36
Jessie's pov.
Ik gaap even. Ik ben jarig. Mijn ouders slapen nog en Jason doet alsof er niks is. Hij komt niet eens hier heen.. Ik zucht. Leukste verjaardag ooit. Ik sta op en loop naar de badkamer. Ik neem een warme douche en pak mijn donkere spijkerbroek. Ik doe een licht blauwe overhemd aan en daarover een witte trui. Ik pak mijn beige uggs en trek ze aan. Ik föhn mijn haren en stijl het dan. Ik breng een beetje make-up aan. Waarvoor ik me klaar maak? Zodat ik me een beetje jarig voel, ookal herinnert niemand het zich ik zucht en kijk op de klok. 13:44. Geen nieuwe berichten meer van Jason. Ik zucht en draai zijn nummer dan.
"Hey" hoor ik zijn stem aan de andere kant van de lijn en hoor aan zijn stem dat hij glimlacht. "hey, wat doe je?" vraag ik zacht. "Ik ga zo naar school om een project in te leveren. Ik kom morgen langs en blijf daar tot zondag en zondag kunnen we dan samen terug naar Amsterdam" zegt hij. Morgen. Zaterdag.. Dus hij komt hier een weekend? Hij zegt niks over mijn verjaardag. "hallo?" hoor ik hem. "ja, ik ben er nog" zeg ik en glimlach klein. "Ik moet hangen. Ik moet nog even douchen" zegt hij. "oke, succes op school" zeg ik zacht. "heb ik niet nodig" zegt hij en grinnikt. Ik grinnik en hang meteen op. Ik kijk even op mijn mobiel. Ik gooi me weer naar achter op mijn bed.
Ik hoor geklop op mijn kamer deur. Mijn ogen gaan meteen open. Ik rek me uit. "ja?" vraag ik zacht, maar hard genoeg om aan de andere kant van de deur gehoord te worden. De deur wordt langzaam open gedaan. Ik glimlach als ik Jason in de deuropening zie staan met een enorme bos rozen. "gefeliciteerd" zegt hij zacht en komt naar me toe. Ik sta op en omhels hem. "ik heb je gemist" zegt hij en drukt zijn lippen zacht op de mijne. "ik jou ook" zeg ik en glimlach. "deze zijn voor jou" zegt hij en glimlacht. "wat zijn ze mooi" zeg ik zacht en pak de bos rozen vast. "het zijn 99 rode en 1 witte" zegt hij. Ik staar naar de witte roos in het midden en kijk dan op. "dankjewel, ik hou van je" zeg ik en druk een kus op zijn mond. "ik hou van je" zegt hij en glimlacht. "zijn je ouders al terug?" vraagt hij. Ik knik. "vannacht zijn ze terug gekomen. Ze waren heel moe dus ze slapen nog" mompel ik. "zullen we naar beneden gaan?" vraag ik. Hij knikt. Ik loop achter hem aan naar beneden.
We zijn samen gaan lunchen en zijn toen naar de bios geweest. Het is half 8 en we vertrekken over een half uur naar een restaurant. Morgen is de begrafenis van zijn oma. Ik zucht en kleed me snel om in een skinny jeans met een zwart bloesje. Ik doe er zwarte pumps onder aan. Het ziet er best chique uit. Ik glimlach even naar Jason die op mijn bed zit. "geen jurk?" vraagt hij met een grijns. "wil je dat ik een jurk draag?" vraag ik en bit op mijn lip. "nee, want dat doe je bijna altijd op zulke dagen. Liever geen jurk" zegt hij en lacht. "dat is niet waar" zeg ik en grinnik terwijl ik een kussen naar hem gooi.
We komen thuis aan en stappen uit. "blijf je bij mij slapen?" vraagt Jason zacht. "Eh, ja is goed" zeg ik en glimlach even. "Ik moet me wel even omkleden, overklimmen moet lukken" zeg ik. Hij knikt. Ik glimlach voordat we beide ons eigen huis inlopen. Ik zeg even gedag tegen mijn ouders en ga dan naar boven. Ik doe een joggingsbroek aan met een zwart t-shirt en een oversized vest. Ik doe mijn sportschoenen aan en klim daarna meteen over.
"Jessie.." Zegt Jason zacht wanneer we in bed liggen. Ik zit op het punt om in slaap te vallen, dus ik negeer het. "Jessie" zegt hij nog een keer. "Ja?" vraag ik slaperig en kijk op. "Dit was niet wat ik voor je verjaardag geplant heb" zegt hij en drukt een kus op mijn voorhoofd. "Oh" antwoord ik simpel. "We gaan zondag naar Parijs" zegt hij in mijn haar. "Jason, dat had niet gehoeven" zeg ik zacht en ga dichter tegen hem aan liggen. "Jawel, ik hou van je" zegt hij, ik hoor aan zijn stem dat hij glimlacht. "Ik ook van jou" zeg ik en sluit mijn ogen weer.
Na de begrafenis van de oma van Jason rijden we terug naar huis om mijn koffer te pakken voor maandag, zodra we terug zijn uit Parijs, vertrekken we meteen naar Amsterdam. Het is erg stil in de auto. Hij moest bijna huilen op de begrafenis waardoor ik bijna zelf moest huilen. Hij legt zijn hand op mijn been en kijkt me aan met een kleine glimlach. Ik glimlach terug en leg mijn hand op de zijne.
"Bedankt dat je wilde komen" zegt hij na een tijdje. Ik knik en kijk weer uit het raam. "Ik ben blij dat we samen in Amsterdam gaan studeren, anderhalf jaar geleden zou ik dat nooit gedacht hebben" zegt hij en grinnikt. "Ik ook" zeg ik. "Ik hou van je. Zo veel Jessie. Vergeet dat alsjeblieft niet" zegt hij en knijpt in mijn hand. Ik hoor aan de toon waarop hij praat, dat hij het niet zomaar zegt, maar besluit om het te laten gaan. "Ik ook van jou" zeg ik en glimlach weer.
"Dit is het" zegt Jason als we het appartement inlopen. Ik kijk om me heen. Dit is precies hoe ik het zou inrichten. Je komt binnen in de woonkamer. Er staan witte banken en een grote tv. Er staat een grote boekenkast die bij de eikenhout salontafel past. Er ligt een wit tapijt onder de salontafel. De muren zijn lichtgrijs. De keuken zit ook vast in de woonkamer, het is een grote witte keuken. "Het is prachtig" zeg ik en glimlach. "Kom naar de slaapkamer" zegt hij en trekt me mee naar een van de deuren in de woonkamer. Er staat een groot wit bed, ook hier zijn de muren lichtgrijs, er staat een grote witte kledingkast en een wit klein tapijt aan beide uiteinden van het bed. Er staat een ladekast, met daarboven een grote spiegel. De vloeren zijn ook lichtgrijs laminaat, net als in de woonkamer. "Heb jij het ingericht?" vraag ik. Hij grinnikt. "Nee, het was klaar om meteen in te wonen." Zegt hij en trekt me mee. "Dit is de badkamer" zegt hij en opent de andere deur in de woonkamer, je komt een klein gangetje in en er zijn twee deuren. Eentje naar het toilet, alles is wit, en eentje naar de badkamer. Ook daar is alles wit. "Het is geweldig" zeg ik terwijl we weer de woonkamer inlopen. "Weet ik, ik wist dat je het mooi zou vinden" zegt hij en drukt een kus op mijn neus. "We moeten nog boodschappen doen" zegt hij.
"Jason" zeg ik zacht. "Hoe kom je aan het geld voor dit appartement?" vraag ik. "Ik heb altijd gespaard, maar ik had nooit iets om het aan uit te geven" zegt hij en glimlacht. Ik knik langzaam. Het is 02;00 uur en ik moet om 09;00 uur opstaan voor school. "Laten we gaan slapen" mompel ik. "Oké" zegt hij en grinnikt. "Je mag best opblijven als je wil, ik moet vroeg op school zijn" zeg ik. "Ik om 12 uur, ik breng je wel" zegt hij. Ik knik en loop naar de slaapkamer. Ik pak een pyjama uit mijn tas, ik pak alles morgen wel uit. Ik kleed me om en ga meteen naar bed. Even later voel ik Jason's arm om me heen. "Ik hou van je, het spijt me voor alles, ik weet dat je slaapt, maar ik kan niet zonder je" hoor ik hem fluisteren. Het spijt me voor alles..? Ik zucht diep, en probeer in slaap te vallen.
Jason's POV.
Ik zucht als ik Jessie's wekker af hoor gaan. "Hoe laat is het?" vraag ik. "7" hoor ik haar zeggen. Meteen staat ze op. "Je hoeft pas om 9 uur op school te zijn" zeg ik zacht. "Ja, maar het is 20 minuten rijden, dus we vertrekken een half uur van te voren, en ik moet nog douchen." Zegt ze terwijl ze haar toilettas en handdoeken pakt. Ik knik en sluit mijn ogen kort nadat ze de kamer uit is.
Ik heb Jessie afgezet. Het is 09;05 en ik heb geen idee wat ik tot 12 uur ga doen. Ik besluit om ergens te ontbijten, alleen. Ik rijd het schoolterrein af en zucht even. Dit word een lange dag, nu ik weet dat ik Jessie aan het einde ga zien.
Jessie's POV.
Ik loop de klas in, te laat met dank aan Jason. Iedereens hoofd draait mijn kant op. Geweldig. Ik glimlach klein. "Jij moet vast Jessie zijn" zegt de man voorin de klas, hij ziet er jong uit. Ik knik. "Daar is nog plek" zegt hij en wijst naar een plek achterin de klas. Ik loop er langzaam heen en ga zitten. Ik kijk naast me en glimlach even naar de jongen naast me. Hij is getint, hij heeft bruine ogen en bruin krullend haar. Wauw, hij is wel knap. "Hij is nog maar 22" zegt de jongen terwijl hij met zijn hoofd een knikje geeft naar de man die voorin de klas staat te praten. "Dat is wel heel jong voor een leraar" mompel ik. "Ja, inderdaad" zegt hij en grinnikt. "Ik ben Sander" zegt de jongen. "Jessie" zeg ik glimlach klein. "Ja dat wist ik al" zegt hij. Ik grinnik weer.
Het is eindelijk pauze en ik heb geen idee wat ik moet doen. Geen kluisje om bij te hangen, geen Jason om mee te praten. Jason. Ik pak mijn mobiel en stuur hem snel en whatsappje.
Jessie: Het is hier zo geweldig. Not. Hoe laat ben je klaar? Je moet me nog ophalen weetje. 😏 (11:53)
Zodra ik opkijk zie ik Sander mijn kant op lopen. "Hey" zegt hij. "Hey" zeg ik terug. "Bevalt het je hier?" vraagt hij. "Ja het is wel wennen" zeg ik en glimlach. "Ja snap ik" antwoord hij. Hij opent zijn mond om iets te zeggen, maar wordt onderbroken door mijn mobiel. "Oh sorry" zeg ik zacht. Ik pak snel mijn mobiel.
Jason 💕: Ik ben bij je op school om 4 uur. Het is en gezellig hier, lekkere chicks. (11:56)
Ik grinnik even.
Jessie: lekkere jongens hier, onweerstaanbaar ;) (11;56)
meteen vergrendel ik hem weer en kijk op naar Sander. "Sorry, je wilde wat zeggen" zeg ik en glimlach. "Erm, ja, vergeten. Het was vast niet belangrijk als ik het vergeten ben" zegt hij. Ik glimlach en knik. "Woon je hier net?" vraagt hij. Ik knik. "Ik woon er pas sinds gisteren nacht eigenlijk" zeg ik. "En hoe heb je het appartement of studentenkamertje uitgekozen?" vraagt hij. "Jason heeft het gedaan, hij woont hier al een week" zeg ik. Hij knikt. "Je vriend?" vraagt hij. Ik knik. "Hmm" zegt hij zacht. "We geven vrijdag een feest in ons studentenhuis. Jij zou ook moeten komen, neem je vriend ook mee als je wil" zegt hij. Ik knik en glimlach voordat hij wegloopt.
~
Saai hoofdstuk, ik heb ideeën, sorry, jullie hebben te lang gewacht k weet het. Ik wilde het hoofdstuk er zaterdag op zetten met een heel groot hoofdstuk, maar ik kreeg een berichtje dat het echt te lang is geworden, echt mijn excuses. Ik krijg heel veel slecht nieuws te horen over de mensen van me heen, het zijn moeilijke onderwerpen om overheen te komen en het te verwerken. ik heb het ook heel druk met school. En voor de personen die zeggen dat ik smoesjes gebruik; doe ik niet, ik heb het recht niet om te liegen tegen jullie.
Een aantal puntjes.
Ik krijg te horen dat ik het verhaal kopieer van een ander verhaal ofzo like wtf. Ik lees geen Nederlandse verhalen, heb het maar een keer gedaan en ben halverwege gestopt.
Ik krijg ook te horen dat ik veel spellingsfouten heb, maar ik typ vanuit mijn mobiel en soms zelfs iPod en dat is mogelijk typen.
En wie gaan er allemaal naar het One Direction concerttt? Story of my life is trouwens echt een prachtig lied. :)
Bedankt voor het wachten,
Vote, comment, follow, xx
JE LEEST
I fell in love with him..
RomansaWat nou als je een jongen heel erg haat, en hij jou ook. Hij pest je samen met zijn vrienden groep, want je bent heel erg rustig en niet populair. Wat niemand van je af weet, is dat je rijke ouders hebt. Dat is wat Jessie overkomt in dit verhaal. Le...