* hoofdstuk 38

9.7K 377 75
                                    

* hoofdstuk 38

Jason's POV.

Ik sta op van de bank zodra Jessie binnen komt lopen. "Hey" zeg ik en loop naar haar toe. Ik open mijn armen om haar te omhelzen maar ze ontwijkt het en loopt meteen door naar de slaapkamer. Wat is er mis? Ik loop achter haar aan. "Hoe was je dag?" vraag ik. Ze kijkt me aan en knikt. "Goed dus?" vraag ik. Ze draait zich om en knikt weer. Ze legt haar tas in de kast en hangt haar jas ook op in de kast. "Eh, ik heb vanavond afgesproken met char- James enzo" zeg ik. "Oh" zegt ze. "Ja, jij gaat ook mee" zeg ik en grinnik. "Nee" zegt ze en fronst. "Wat? Waarom?" vraag ik. Iets directer dan het in mijn hoofd klonk. "Char- James enzo" herhaalt ze. Fuck. "Jessie, het waren mijn vrienden, voor dat ik met jou had. Accepteer het" zeg ik. "Accepteer dan ook dat ik ze niet hoef te zien, door wat JULLIE me aan hebben gedaan" zegt ze. Haar ogen vullen zich met tranen. "Niet huilen" zeg ik en loop naar haar toe. Ik sla mijn armen om haar heen, maar ze slaat ze weg. "Blijf van me af." Zegt ze. Geweldig. "Laat me alleen" zegt ze. Ik blijf staan. "Ga weg" zegt ze dan. Ik knik en loop de kamer uit. Ik loop de woonkamer in en ga op de bank liggen. Ik zucht even als ik Jessie hoor snikken. Ik sta op en loop naar de slaapkamer toe. Ik open de deur langzaam en loop naar binnen. Ik sluit de deur.

"Jessie?" vraag ik zacht als ik haar op het bed zie zitten. "Laat me alleen, alsjeblieft Jason" zegt ze zacht. Ik loop naar haar toe en ga naast haar zitten. Ik sla mijn arm om haar heen. Tot mijn verbazing komt ze tegen mijn borst aanliggen. Met mijn andere hand pak ik haar hand vast.

"Wat is er lieverd?" vraag ik uiteindelijk. "Hou je nog van me?" vraagt ze zacht. "Wat? ja! tuurlijk! hoe kom je er bij van niet?" vraag ik verbaasd. "Waarom heb je contact met andere meiden?" vraagt ze. "Contact met andere meiden?" vraag ik verbaasd. Waar heeft ze het over? "Je praatte aan de telefoon met iemand. Je zei dat 'ze' er niet achter zou komen" zegt ze zacht. "Oh, dat heb je gehoord?" vraag ik. Het wordt steeds warmer in de kamer. Ik voel haar knikken tegen mijn borst aan. "Goed, eh. Ik eh.. Ik heb eh.. Ik heb iets voor je gepland, en eh, het moet een verassing blijven" lieg ik. "Echt?" Vraagt ze zacht en kijkt op met grote ogen. Ik knik langzaam. Ze veegt haar tranen weg en kruipt dichter tegen me aan, waardoor ik me alleen maar schuldiger voel. "Maak je nou maar klaar, we vertrekken zo, het is 2 uur rijden" zeg ik en glimlach. Ze knikt en staat op. Ze doet de kast open.

* die avond *

Jessie's POV.

We stappen samen een restaurantje binnen. Ik zie meteen een tafel. James, Charlotte, Rachel, Justin en Bas zitten er. Bas? ik kijk Jason met grote ogen aan. Hij trekt me mee naar de tafel aan mijn hand. We gaan naast elkaar zitten nadat we iedereen hebben gegroet. Hij slaat zijn arm om me heen. "Hoe is het met je, Jessie?" vraagt Bas. "Goed" mompel ik. "Jason wil je wat vertellen" zegt Charlotte met een grijns. "Daarom zijn we hier" zegt ze er achter aan. "Jongens, hou op" mompelt Justin. Ik kijk naar Jason. Hij zit iedereen boos aan te kijken. "Vertel het, Jason" zegt Rachel. Oh my god. "W-wat is er?" Vraag ik zacht. "Ik vertel het buiten wel. "Nee, hier. Zodat ie niet kan liegen" zeg ik. Voor ik het weet sta ik op mijn voeten. Ook Jason staat op. "Voor ik je alles vertel, wil ik dat je weet dat ik van je hou, en dat ik toen niks voor je voelde, maar nu wel Jessie" zegt hij.

Oh my god.

Ik kijk rond de tafel. Iedereen zwijgt. "Het begon allemaal met een weddenschap tussen mij en Bas, wie jou kon krijgen en wie je kon ontmaagden enzo" zegt hij zacht. Ik ren meteen het restaurant uit. Eigenlijk doe ik het niet. Mijn benen doen het van zelf. "Hoe ga je naar huis? Waar ga je heen?" hoor ik Bas achter me. "Wat gaat jou dat aan?!!" roep ik hard. "Jessie!" Jason komt het restaurant uit rennen. "Breng me" zeg ik tegen Bas. Alleen maar om Jason nog meer te irriteren. Bas knikt. Zodra we in de auto zijn zeg ik "vertel me alles, alle details, niks weglaten" hij knikt en begint te vertellen.

Jason's POV.

Ze is weg. Weg. Met Bas. Die klootzak. Mijn domme idee om zo een weddenschap te doen. Nooit is het zo gegaan. Nooit ben ik verliefd geworden op de meid waar ik een spelletje mee speelde. Althans, zo begon het. Ik schreeuw terwijl ik een steentje wegtrap. Alle mensen om me heen kijken naar me. Wat boeit het? Jessie is weg met Bas, die er net zo veel als mij te maken had. Ze huilde niet. En dat is wat me het meeste bang maakte. Normaal huilt ze. Dit keer niet. Dit keer leek het alsof ze me niet meer wilt. Alsof ze klaar met me is. Alsof ze me zat is. Mij en m'n overbezorgdheid. Ze leek wel uitgeput. Wat moet ik nou?

~
Jullie hebben serieus meer dan EEN maand gewacht en oh my god bedankt voor jullie begrip. Er komt weer een toestweek aan waar Ik me heel hard op aan het voorbereiden ben. Na de proefwerkweek zal ik meteen een nieuw hoofdstuk plaatsen. Over ongeveer 2 weken dus.. wat vonden jullie ??

Vote

Comment

Follow

Xx









I fell in love with him..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu