* hoofdstuk 35
Jessie's POV.
"Jessie!" hoor ik Justin hard roepen vanuit de overkant. Ik kijk op. "Ga je mee uit?!" Roept hij. 'Blijf uit hun buurt Jessie' hoor ik Jason's stem weer in mijn hoofd. Maar hij kan niet altijd de baas over me zijn, toch? Ik knik langzaam en glimlach. "Kwart over 9 bij jou!" roept hij. Ik knik weer en grinnik voordat ik naar binnen loop.
Ik loop mijn kast in, ik kijk rond. Niks te chique's aan doen. Ik pak een kort roze jurkje tot net over mijn kont. Te kort? Nee. Ik deed die aan voordat ik met Jason kreeg, dus nu kan het ook nog. Hij kan zich niet met mijn kleding bemoeien, of wel? Is het wel een goed idee om uit te gaan met een andere jongen? Komt hij met vrienden? Er schieten steeds meer vragen door mijn hoofd en ik besef dat het niet zo een goed idee is, maar who cares? Ik vertrek binnenkort en ik wil het me leuk herinneren hier. Ik trek het jurkje een beetje omlaag en krul mijn haren daarna. Ik doe make-up op en pak pumps. Ik kijk in de spiegel en voel me toch een beetje ongemakkelijk. Ik loop terug mijn kast in en pak een zwart, strak jurkje. Het jurkje die ik ook aan had toen ik met Jason en Joe uit ging. Ik doe mijn pumps weer aan en kijk op mijn mobiel. 'Jason 💕: ik mis je' staat er. Ik ontgrendel mijn mobiel en whatsapp hem terug.
Jessie: ik jou ook 💕 wat doe je? (20:48)
Jason: ben net naar een appartementje voor ons gaan kijken. Het is in de stad van Amsterdam. Echt geweldig. Ik stuur morgen foto's. Wat doe jij? (20:49)
Jessie: oké! Erm.. ik ben me aan het klaarmaken (20:49)
Jason: waarvoor? (20:49)
Jessie: uitgaan met de meiden (20:50)
Ik voel me hier zo slecht over, maar hij zal te keer gaan als ik hem vertel dat ik met Justin ga.
Jason: de meiden? wie zijn de meiden (20:50)
Jessie: Charlotte en Rachel vroegen of ik mee ging. Charlotte kwam voor de vakantie bij me uithuilen en wilde me bedanken zei ze (20:51)
Jason: oke dan. Je weet hoe die meiden zijn. Ik vind het niet leuk eigenlijk, maar ik wil je er niet tot dwingen om niet te gaan. Je gaat niks fouts doen en dat weet ik. Ik hou van je. Als er iets fout gaat, bel Bas maar oké? (20:52)
Zal ik toch maar niet gaan? Hij vertrouwt me en ik lieg tegen hem? Maar ik wil plezier hebben. Ik sluit het gesprek af en zoek zijn naam in mijn mobiel. Ik neem even een diepe zucht en bel hem dan.
"Hey!" zegt hij blij door de telefoon. "Hee" antwoord ik en glimlach. "Ik mis je nu al. Ik kan niet wachten tot je hier heen komt. Je gaat het appartementje geweldig vinden. Ik ga morgen tekenen en maak dan ook gelijk foto's." Ik grinnik. "We gaan samen wonen, Jes" zegt hij en ik hoor aan zijn stem dat hij glimlacht. "Ik weet het" antwoord ik. Als ik nu bij hem was.. Ik hoor de deurbel beneden. "Erm, de meiden zijn er al. Ik kom niet al te laat thuis ik bel je" zeg ik. "Goed, veel plezier. Ik hou van je." Zegt hij. "Ik ook van jou" zeg ik terwijl ik de trap af loop "doei" zegt hij. "Doei lieverd" antwoord ik en druk hem dan weg.
Ik open de deur en zie niet alleen Justin staan, maar ook Ryan. Oh my god. Jason gaat echt zo boos worden als ik met ze mee ga. Maar hij komt er toch niet achter? "Eh, kom binnen" zeg ik en glimlach. Ze knikken beide en lopen naar binnen. "Waar is Jason?" vraagt Ryan gelijk. "Eh, in Amsterdam" zeg ik en glimlach weer. "Waarom?" vraagt hij meteen. "Voor school. Ik ga volgende week ook" zeg ik terwijl we naar de woonkamer lopen. "Heb je drank in huis? Anders gaan we wat halen" zegt Justin en gaat zitten. "Erm, ik kijk wel even" zeg ik en loop de woonkamer uit.
Ik loop terug naar de woonkamer met een fles bier en twee flessen Bacardi. Ik blijf staan als ik ze zacht hoor praten. "We zorgen er voor dat ze veel drinkt. Ik neem haar later in de avond, jij een andere keer" hoor ik Justin fluisteren. "Nou, oke dan" fluistert Ryan terug. Dus dat was het plan? Ik loop de woonkamer in en glimlach naar ze. "Er staan nog een paar flesjes bier binnen en ook nog wat wijn" zeg ik en zet de flessen op tafel met een kurkentrekker er bij. Ryan pakt de kurkentrekker en maakt een fles bacardi open. "Jessie mag beginnen" zegt hij en knipoogt. "Oh, nee ik drink niet" zeg ik en glimlach klein. "Kom op, zonder drank is het toch niet leuk" zegt Ryan met een grijns. "Ik drink niet." Herhaal ik, dit keer zonder glimlach. "Een glaasje maar?" vraagt Justin. "Als jullie perse willen dat ik ga drinken, ga ik niet mee, misschien daar een glaasje" zeg ik, daar ook geen glaasje, blijf ik mezelf zeggen. "Goed dan" zegt Ryan en brengt de fles naar zijn mond.
Het is 00:37 en ik heb zo'n spijt dat ik ben gekomen. Ik heb alleen water op. Justin en Ryan zijn stom dronken en hebben beide een meisje. Ik kijk rond en zie een bekend gezicht. Bas. Oh my god. Ik sta op en kijk omlaag, zodat mijn haar voor me komt aan de zijkanten. Ik prop me snel tussen de mensen door en voel dan een hand aan mijn arm. "Jessie?" hoor ik Bas verbaast tussen de harde muziek uit. "Oh, hey! ik was net van plan weg te gaan!" roep ik zodat ik boven de harde muziek uit kom. Hij knikt. "Waar zijn de jongens waar je mee kwam? is het uit met Jason?" vraagt hij met een grijns. "W-wat? ik ben niet met jongend gekomen. En het is niet uit" antwoord ik snel. "Je kwam wel met jongens. Ik heb je gezien" zegt hij en grinnikt. "Nee, helemaal niet" zeg ik snel en probeer weg te lopen. Ik duw me tussen alle mensen door.
"Jessie!" hoor ik achter me als ik buiten ben. Ik draai me om. "Laat me is met rust. Ik ga naar huis" zeg ik en draai me weer om. "En je zo laat alleen over straat laten gaan? Niet dus" zegt hij en komt naast me lopen. "Ik kan je brengen" zegt hij. Ik schud mijn hoofd "ik wil lopen" zeg ik en rol met mijn ogen. Ga toch weg. "Goed, dan lopen we samen" antwoord hij. Waarom heeft hij overal een antwoord op? ik besluit er niet op in te gaan, want hij zal toch niet weg gaan.
"Duss.." zegt Bas na een tijdje ongemakkelijke stilte. "Die dag, dat Jason's ouders bij me waren. En je maakte kennis met ze. Waarom heb je me toen niets verteld?" vraag ik zacht. "Ik eh, ik weet het niet" zegt hij terug. "Dan was alles zo anders nu" zeg ik zacht. "Dan zou je niet met Jason hebben, als je het wist. Of wel?" vraagt hij. "Ik denk het niet" antwoord ik en kijk omlaag. "Waarom? omdat je het lullig zou vinden om na mij met mijn stiefbroertje te nemen?" vraagt hij daarna. Ik knik langzaam. "Oh" zegt hij.
"Kom je naar binnen?" vraag ik en kijk hem aan. "Eh, mijn auto staat no-" ik onderbreek hem "ja of nee. Geen excuses nodig" zeg ik snel. "Eh. goed. Eventjes dan" zegt hij. Ik knik en loop samen met hem naar binnen. "Ik pak mijn mobiel uit mijn tas voor de eerste keer sinds ik het huis uit ging. Ik zie dat Jason me heel veel heeft gewhatsappt. Ik open het.
Jason: Wat ben je aan het doen? Nog steeds stappen? (00:10)
Jason: heb je gedronken? (00:11)
Jason: doet Charlotte normaal? (00:11)
Jason: wow Jessie reageer nou eens? (00:12)
Jason: waar ben je allemaal mee beziigg? (00:12)
Ik grinnik. Hij is schattig.
Jessie: ben net thuis. Ik heb niet gedronken. Kwam Bas daar tegen. Hij is nu bij me. Hij gaat zo wel weg. Ik hou van je. (01:06)
Beter dat ik het nu vertel dat hij er later achter kom. Jason komt online. Na een aantal seconden gaat hij weer van whatsapp af. Oke? daarna gaat mijn mobiel af. Oh ja. Bas kijkt vragend op. "Jason" zeg ik en neem daarna op. "Wat doet hij daar?!" schreeuwt hij boos. "Jason" zeg ik zacht. "Nee! vertel op! Ga je met hem naar bed?!" schreeuwt hij. Wow. "Nee, anders zou ik het niet zeggen toch?" zeg ik kalm. "Fuck! ik ben even weg en je bent meteen weer bezig. Ga je gang! ik ben hier niet voor ons samen bezig hoor? gewoon voor mezelf!" roept hij. Ik blijf stil. Bas kijkt me met grote ogen aan. "Hij gaat daar nu weg" zegt Jason. Hij zegt het kalm, maar wel boos. "Jaso-" begin ik. "Nee! stuur hem weg!" Schreeuwt hij. "Oke, ik bel je zo wel" zeg ik. "Nee ik blijf aan de lijn" zegt hij boos. "Goed" zeg ik en leg mijn mobiel neer op tafel. "Ik heb het al gehoord" zegt Bas en grinnikt. Hij staat op. "Het spijt me zo erg" zeg ik. "Het is zijn eerste serieuze relatie. Hij weet niet hoe hij zich moet gedragen" zegt hij. Ik grinnik. Ik omhels hem even, voordat we naar de deur lopen. "Doei he" zeg ik. Hij glimlacht en zwaait. Hij doet zijn handen in zijn zakken en loopt weg.
Ik loop naar de woonkamer en pak mij mobiel weer. "Hey" zeg ik zacht. "Is hij weg" zegt hij. "Ja" zeg ik. "Oke dan. Was hij dronken?" vraagt hij. "Niet dat ik weet" mompel ik. "Oke dan, ik ga slapen, ik ga morgen vroeg naar ons appartementje voor de laatste dingen." Zegt hij. "Oke, waar slaap je nu?" vraag ik. "Op een kamer in een studentenhuis. Ik mocht er voor 100 een week slapen" zegt hij. "Oh, oke. Ik ga ook slapen" zeg ik. "Oke. Slaap lekker. Ik hou van je" zegt hij. "Ik ook van jou" zeg ik. Hij grinnikt en hangt dan op. Ik zucht en loop naar boven. Zou Bas vertellen dat ik niet met Charlotte en Rachel was? pff
~
Ik had vrijdag een feest, zaterdag een bruiloft en zondag was mijn mobiel kwijt. En op mijn iPod kan ik niet fijn typen. Sorrrryyyy dat het zo lang duurde!
Vote
Comment
Follow
Xx
JE LEEST
I fell in love with him..
RomanceWat nou als je een jongen heel erg haat, en hij jou ook. Hij pest je samen met zijn vrienden groep, want je bent heel erg rustig en niet populair. Wat niemand van je af weet, is dat je rijke ouders hebt. Dat is wat Jessie overkomt in dit verhaal. Le...