انَّ الجَّمَالَ. لَدىٰ الفتاةِ. ثلاثةٌ ، دِينٌ ، وعِلمٌ ، واحتِشامُ رِدائِها🥺💛💛.......................
"إذا ضمن أحدهم قلبك ، سيضمن مغفرتك ، وإذا ضمن مغفرتك سيؤذيك بلا رحمة."
مراد بغضب كتوم..: لا أبداً ممكن ندخل في الموضوع بقى..
دايما ببرود..: ااه طبعاً.. عايزين تعرفوا اي وانا اقولهولكم.. او نبدأ بأى..؟قبض مراد على يده بشدة وأغمض عينه بغضب شديد من برودها المفرط.. نظر له أيان وبلع غصه وقفت في حلقه.. وأردف بهدوء مستعجل الوقت..
أيان بهدوء..: نبدأ الاول بأنكم ازاى ولاد عمنا اللي المفروض هما ماتوا من سنين في حريق ومحدش قدر ينقذهم وشهايد الوفاه معانادايما ببرود مميت..: الشهايد مزوره.. ايوه احنا كنا هنموت بس محصلش نصيب
سارة بصدمه واستهزاء..: بس بس ثانيه اي اللى انتو بتقلوه دا.. ولاد عم مين يا راجل استهدى بالله كدا.. احنا ملناش قرايب من جهة ابويا أساسا..
مراد وهو يجز على أسنانه..: الواضح يا أستاذة أنك بتضحكي علينا.. شيفاني عيل صغير قدامك.. ازاى انتو ولاد عمي اللي ماتوا من سنين وحتى اخواتك ميعرفوش اصلاً.. اردف أخر كلماته بصوت عالي وهو يقف..نظرت له دايما ببرود ووقفت أمامه بتكبر ونظرت له بسخريه.. وأردفت بحده..:
دايما بحده..: صوتك ميعلاش طول ما أنت جوا بيتي أو في أملاكي.. لا أنت صوتك ميعلاش عليا في وجودي أساسا.. أنت متعرفش أنا مين.. أنا دايما محمود العمري الشهيرة ب دايما محمود الأسيوطي اللي طبعاً واخده اسم شهرتي من اسم شهرة والدي محمود الأسيوطي.. وانت او اي حد في الدنيا اصغر مما يكون قدامي أما موضوع تصدق ولا متصدقش دا ميخصنيش أنا قولتلكم وعملت اللي عليا.. أردفت كلامها ونظرت للجميع بحده وأخرجت بطاقة هويتها.. وألقتها على الطاوله أمامهم وذهبت من امام الجميع ببرودة أعصاب لا يعرفها أحد سواها..تصنم مراد مكانه بصدمه فكيف تجرأ هذه الفتاة بأن تتحدث وترفع صوتها عليه بهذه الطريقه امام الجميع.. ألا تعرف هو من فهو مراد العمري الذي تتمنى الفتيات فقط نظره واحده منه او ان يتحدثوا معه.. فاق من صدمته على أثر رحيلها من امامه.. أما أخيه ف صفر بأعجاب شديد وأردف بأعجاب..
أيان بأعجاب..: لا جامده..استدار له مراد الذي كان سينفجر من الغضب.. عض أيان شفته السفليه بخوف ونظر حوله بتوتر.. أمسك مراد بطاقة هويتها ونظر الي بيناتها وتأكد من حقيقة أسمها ومكان وتاريخ الميلاد.. وكل البيانات كاتت صحيحة وتدل على انها ابنة عمه الذى توفى.. أمسك مراد رأسه بغضب وهو لا يصدق ما يحدث.. فما يحدث لا يخطر على بال أحد..
سارة بغضب وهي تقف..: ما حد يفهمني اي اللي بيحصل دا.. في يوم وليله بقى ليا أهل اي الجنان دا
محمد بضيق..: أدهم فهمنى اي اللي بيحصل.. مش معقول اللي قالتوا دايما
أدهم بهدوء..: لا معقول دي الحقيقه
أيان بجديه..: لا بجد ازاى دي الحقيقه.. احنا استلمنا بأيدينا جثث ولاد عمي وكانوا مشوهين بسبب الحريق ودفناهم.. ازاى بقى اللي بتقولوا دايما
أنت تقرأ
ألَـمً آلَعٌشُـآقُ
Teen Fictionبرودها يشبه كتل الثلج في ليالي البرد القارصة التي يصعب ذوبانها سريعاً.، ولكن يذوب الثلج مع أرتفاع درجة الحرارة.؛ فهل ستجد تلك النيران التي ستجعل كتل الثلج الصلبة تذوب أم لا ؟!! الرواية بالعامية المصرية بدأت في 1/4/2022 وما زالت مستمرة