1.

908 56 17
                                    

Yan Hikâye 2. Harikalar Diyarında Bir Prenses Oldum

***

Sıradan hayatımda bir gün sarayı keşfetmeye karar verdim.

"Acaba İmparatorluk Sarayı'nda yasak bölgesinde gizli hazineler duruyor mudur?"

Kuledeki müdür dedenin söylediğini duyduğumda kulaklarımı sorguladım ve gözlerimi kocaman açtım. Aynı torununa eski bir efsane anlatırmışçasına yüzünde bir sırıtışla açıkladı.

"Bu uzun zamandır herkes tarafından bilinen bir efsane. Majesteleri ilk imparator tarafından tahtın sonraki varisini seçmek amacıyla yaratılan bir büyülü eşya olduğunu söylerler."

"Sonraki varis nasıl seçiliyordu?"

"Eh. Eski kitaplarda ayrıntılı olarak yazılmamış bu yüzden ben de bilmiyorum ancak büyülü eşya o kadar garipmiş ki kimin imparator olmayı hak ettiğini kendisi seçermiş."

Ohoho, hangi türde bir büyülü eşyada böyle bir yetenek olabilir ki?

Bir anda, aklıma o herkesin bildiği büyücü filmindeki konuşan şapka geldi. Orada, büyülü şapka büyücülük okulundaki farklı yatakhanelere kişilikleri bakımından uygun olan çocukları yerleştiriyordu. Pek bilmiyorum ancak ilk imparatorun yarattığı büyülü eşya da ona benzer bir şey olabilir mi? (ÇN: Sen bir büyücüsün Athanasia.)

"Yine de, sadece ilk imparatorun tek ve mutlak varisini belirlemek için kullanıldığını söylerler. O zamanlar, büyülü eşya ile bir varis seçmeye imparatorluk ailesinden büyük bir itiraz geldiği söyleniyor. O olaydan birkaç nesil sonraki kraliyet ailesi o büyülü eşyayı İmparatorluk Sarayı'nın yasak bölgesinde keşfettiklerini kayıtlara yazmışlar."

"Ama neden ulusal bir hazine olarak kabul edilmiyor da hâlâ İmparatorluk Sarayı'nın yasak bölgesinde bulunuyor?"

"Bunun sebebi kayıtlarda yazmıyor ancak büyük ihtimalle kolayca kullanılamayacak türde bir büyülü eşya olduğunun düşüncesi herkes tarafından kabul ediliyor."

Kule'nin müdürü olan dedenin anlattığı efsane gerçekten çok ilgi çekiciydi.

Ancak benim bir sorum daha vardı.

"Bu arada, İmparatorluk Sarayı'nın yasak bölgesi tam olarak neresi oluyor?"

Bildiğim kadarıyla İmparatorluk Sarayı'nda yasak bölge olarak adlandırılan bir yer yok. Olabileceğini düşündüğüm bir yer var ama...

Orası olabilir mi acaba? İmparatorluk Sarayı'nın kuzeybatısındaki Topaz Sarayı, eski zamanlardan beri sadece kraliyet ailesi tarafından yönetilen mahkemelerden başka bir amaçla kullanılmıyordu.

Ancak eskiden Claude ve Lily'e sorduğumda orasının sebepsiz yere yapılan bir saray olduğunu söylemişlerdi.

"Bu ihtiyar bile o kadarını bilmiyor. Belki de sadece İmparator Seonjo'nun hükmü sırasında yasak bölge olarak kabul edilmiştir."

Kule'nin müdürü bile bilmiyor... Hm, aslında sadece eski bir kitapta yazan bir kayıt olduğundan dolayı öyle bir şeyin gerçekten var olup olmadığını bile bilmiyorum.

Ben bunları düşünürken yanımdan geçen müdür dedenin söyledikleri ile telaşlandım.

"Bunu geçelim de, Prenses. Haddimi aşarsam affedin ancak Efendi Lucas'ı Ekselanslarının eşi olacak kişi olarak mı düşünüyorsunuz?"

"E-E-Eş mi?!"

Kekelerken sordum.

"Geçen gün bizim oğlanlardan bir şeyler duydum Efendi Lucas, Prenses'e kur yapmak için aniden bir ejderha yakalamış..."

2. Yan Hikaye: Athanasia Harikalar DiyarındaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin