Ik opende de deur en zag Scott met 2 politie agenten naast hem staan. De ene links van hem, de ander rechts. "(Je voor- en achternaam)?" "Ja, dat ben ik. Waarmee kan ik u helpen?" "U staat onder arrest voor de moord op Chelsie Geerberg. U zal met ons meekomen naar kantoor." "Maar ik was het niet!" "Op het moment dat de moord plaatsvond, werkte u in dat kantoor. Er werd een scherp voorwerp gevonden met bloed aan, wat vast van Chelsie Geerberg is," zei de linkse agent. Je schrok. Dat was het voorwerp dat Springtrap op jou hals gezet had en dat bloed was het jouwe. "Meneer de agent, u moet me geloven. Ik was het niet. Ik verstopte me op dat moment onder het bureau voor..." Je stopte. Je wilde je nieuwe vriend niet veraden aan de politie, maar zelf wilde je ook niet achter tralies zitten. "Voor wat? De informatie die je ons geeft kan zeer belangrijk zijn in ons onderzoek." Ik keek hem aan, maar kneep mijn ogen meteen terug dicht. "Het was zij zelf die het deed. Ze had het voorwerp genomen nadat ze helemaal wild werd van het verschot van Freddy die voorbij het raam liep. Ik had haar gezegt het niet te doen, maar ze deed het toch en omdat ik bang was had ik me onder het bureau verstopt," zei ik snel. Liegen was ik niet eens goed in, maar zo te zien waren ze erin getrapt. Ze verontschuldigen zich voor het storen en vertrokken terug naar hun auto, maar Scott bleef staan. "Ik heb nog nooit iemand geweten die zelfmoord pleegt nadat die zo hard geschrokken is. Oh ja, ik heb je school daarnet aan de lijn gehad. In de voormiddag ben je thuis, maar in de namiddag moet je op school zijn. Maar ik denk met het overlijden van je vriendin dat je nu niet echt zin hebt om te gaan. Dat heb in ze daarnet ook gezegt en ze zeiden dat je een volledige dag kon thuisblijven wat te bekomen van wat er gebeurd was." "Bedankt, baas." "Zeg, als je graag naar de attractie nu wil om Mike even te helpen, kan ik je gerust brengen als je dat wil." Ik wist gewoon niet wat te zeggen. Ik wilde wel gaan om Springtrap te zien, maar Mike is er ook. "Ja, ik was toch van plan om even langs te gaan," zei ik terwijl ik mijn jas nam. Samen stapten we in de auto en vroeg hij me Hoe het gisteren nacht ging. "Alles ging goed, tot..." "Het is natuurlijk niet leuk als je iemand haar eigen keel ziet over snijden, gewoon omdat die geschrokken was. Maar buiten dat, hoe was het daar met jullie twee?" "Er waren geen problemen. Gewoon de ventilatie die soms wat uitviel, da's alles." "Weet je het zeker? Want toen ik daar vanochtend aankwam, zag ik de deur waar stond verboden toegang op een kier staan. Heb je gisteren iets vreemds gezien of gehoord?" "Nee. Hoezo?" "Zomaar," was het enige wat hij zei. We kwamen aan bij onze bestemming. Ik ging naar binnen en zag Mike, maar wandelde de kant van het kantoor uit. Ik wilde gewoon terug Springtrap zien, maar Scott hield me tegen.
JE LEEST
Een onmenselijke vriend
FanfictionVolgens mij kan je het afleiden uit het verhaal dat ik echt verslaafd ben geworden aan het spel Five Nights At Freddy's (1, 2 en 3).