Mike, de held van Fazbear Fright?

166 15 1
                                    


Ik werd wakker en keek om me heen. Ik bevond me in een witte kamer met nog een paar andere lichte kleuren aan de muur. Aan mijn arm hing een buis die verbonden was aan een zak met wat vloeibare vloeistof in. "Wa-waar ben ik?" "Lieverd, is alles goed met je?" "Mam? Waar ben ik?" "In het ziekenhuis, (je naam)." "Hoe ben ik hier gekomen? Wat is er gebeurd?" "Mike had de ambulance opgebeld. Fazbear Fright heeft vuur gevat. Mike was daar ter controle zei hij. Hij zag je liggen in pijn en had meteen de hulpdienst en brandweer gebeld. Wanneer hij je vond, ademde je niet meer en reageerde je op niets meer." "Mike..." "Ik heb hem al opgebeld. Hij komt je straks een bezoek brengen." Wat deed Mike daar? Ter controle had hij tegen mijn moeder gezegd, maar zij had geen idee dat hij enkel overdag werkt, niet 's nachts. Ook wist ze niet dat hij mij al eens misbruikt had. Ik hoorde geklop op de deur. Hij was het. Mike kwam naar binnen, zijn handen in zijn broekzakken. "Hey, (je naam), hoe gaat het nu met je? Hoe voel je je?" Ik wilde niet antwoorden op zijn vraag, maar iets schoot me te binnen. "Ik dacht dat Scott je een contact verbod had gegeven." Mijn moeder keek mij en Mike vreemd aan. "Het gaat over het werk. Ik had haar misbruikt, haar mijn werk laten doen terwijl ik even op café zat," zei hij. Dat kon ik wel geloven, want toen hij die dag nog terug kwam, zag hij er niet meer zo nuchter uit. "Gold!" "Wat?" zei Mike. "Golden Freddy, waar is hij?" Mijn moeder legde haar hand op mijn hoofd. "Je hebt niet warm." "Natuurlijk niet. Ik wil gewoon weten hoe het met Goldie gaat." Mike keek me met grote ogen aan. "De goeie oude Gold, huh? De laatste keer dat ik hem gezien had, was jaren geleden bij de heropening van de pizzeria." De dokter kwam binnen. "(je achter- en voornaam)?" "Ja, dat ben ik." "U mag naar huis. We hadden gezien aan enkele foto's dat uw maag wat samengedrukt was, maar dat geneest zichzelf in de loop der tijd. Wij geven u alvast deze medicatie mee. Het voorkomt de krampen. Neem deze enkel als u wat krampen voelt in uw maag. Ook geven wij u deze mee. U neemt er 1 's ochtends, 1 's middags en 1 's avonds. Telkens na het eten. Wij raden u ook aan om zaterdag, zondag en volledig de volgende week thuis te blijven voor recuperatie." Wel, dat was goed nieuws! (Waw lezer, wat zijn we weer eens sarcastisch! :D ) Ik liep samen met mijn moeder naar huis. Wanneer we aankwamen, haalde mijn moeder de krant uit de brievenbus. Als we binnen waren ging ik meteen terug liggen in de zetel. Van het wandelen begon ik terug krampen te krijgen. Mijn moeder zat recht over me. Ik probeerde wat te slapen, maar het artikel op de achterkant trok mijn aandacht. 'Het brand! Fazbear Fright, de horror attractie had gisterennacht om 4 uur vuur gevat. De oorzaak zouden enkele kapotte kabels die kortsluiting gemaakt hadden geweest zijn. Op dat moment zat nachtbewaker, (je voor- en achternaam) in het kantoor. Echter werd de vreemde geur niet opgemerkt. Mike Smidth, secrurity voor overdag in de attractie wilde eens op controle gaan, maar wanneer hij binnengekomen was, had hij een brandgeur opgemerkt. Hij vond de nachtbewaker bewusteloos terug op de grond. Hij belde meteen de hulpdiensten wanneer de vlammen hoger werden. De nachtbewaker heeft wat interne letsels, maar is terug bijgekomen uit het ziekenhuis. De politie was snel ter plaatse voor het interview met deze security. Voor het redden van de nachtbewaker, bekroont de commissaris hem met de titel: Mike Smidth, held van Fazbezar Fright." Op de foto was het Freddy poppetje te zien dat bij mij in het kantoor op mijn bureau stond. Er ging maar 1 vraag in me op: "Waar zijn die 2 gouden animatronics?"


Een onmenselijke vriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu