Allah ile kulun bağı her şeyin ötesinde olmalı. Hiçbir şey sana yaratıcın kadar yakın olamaz.
Peki bu mesafelerin nedeni ne? Bunca uzak kalışın kulun ruhda açtığı yaralar mı? Dünya'ya aldanışlar mı?
Çok garip varlıklarız harbiden. Neyse...
Selamun aleykii/ee
"Bu haftayı temizlik haftası ilan edenin deee, bu kulübe girenin dee, ayran kutusunu ayı gibi içip bahçeye atanın daa ağzına tüküreyim."
"O ayran kutusunu geçen tenefüs sen atmadın mı lan?"
Yüzüme bakıp tekrar yerdeki ayran kutusuna baktı.
"Neyseki insanın ağzına tükürmesi mümkün değil. Bedduam boşa çıktı görüyor musun?"
"Berkay Allah aşkına sus artık zaten canım burnumda. Ben daha iki gün önce koskoca yemekhaneyi temizledim. Bu ne şimdi? Ha bu neeğ?"
Elimdeki çöp poşetini sallaya sallaya söylenirken Hayati hocaya sövmemek için kendimi zor tutuyordum. Kral hoca felan dedik sırtımızdan vurdu. Neymiş bu hafta temizlik haftasıymış da bizde çevre kulübü olarak tüm okulu temizlemeliymişiz. Hayır niye tam da oruç olduğum günler? Zaten acıktım. Zaten dürümsedim hayret bir şey!
Tüm kulüp ahalisi bahçenin her yanından çöpler topluyorduk. Bir kişi hariç.. Beyza. O ağzı yüzü dağıtılısıca gitmiş müdürden izin kağıdı almış. Peki neden? Tırnakları kırılıyormuş. Peh senin o tırnaklarını sökerdim de işte oruçluyuz,dikkat etmemiz lazım.
"Berkay kardeşim bak şurda bi çöp kalmış onu da al."
"Fatih beni delirtme yemin ederim tüm sinirimi senden çıkarırım."
"Hiç bir hizmetliye yaraşır sözler değil bunlar Berkaycım."
"Öyle mi Feride hanım? Bak bakalım bu hareket bir hizmetliye yaraşır mıymış."
Berkay hızla Feride'ye yönelip saçını çekti. Feride saçını kurtarmaya çalışırken Berkay'ın koluna yumruk atıyordu bıraksın diye.
Biz mi? Biz izliyorduk. Hatta tam açıdan görebilmek için kafamız sağa eğik şekilde izliyorduk. Ne yani ayıralım mı? Çok saçma bu kaos kaçmazdı ve biz tam bir kaos severlerdik.
"Ben Feride'ye oy veriyorum. İnanıyorum bu sefer son darbeyi o vuracak."
"Valla ben Berkay'ın bırakacağını hiç sanmıyorum oyum Berkay'a"
"Sen zaten ben ne dersem tersini söyle. Tek yaptığın bu uyuz."
"Ne alaka Ceyda gördüğümü söylüyorum."
Fatih'e omuz silken Ceyda başını diğer tarafa çevirdi aklınca trip atıyordu ancak hala anlayamadığı şey karşısındaki odun onun hareketlerini sadece çocukca buluyordu. Yani kardeşim diye diyorum alığın önde gideni. Bu kız yıllardır onu seviyordu ama hala anlayamamıştı. Alık.
En son dayanamayıp Berkay'ı çekiştirerek uzaklaştırdım. Görüyorsunuz grubun en aklı başında insanı benim. Mükemmelim. Tam kafamı çeviriyordum ki gördüğüm sahneyle kalakaldım. Noluyor olumm? Selim kişisi bir kızla gülerek konuşuyordu.
Bir kızla...Gülerek!! Hoca Selim... Derviş Selim... İmanboy Selim... Kim lan o kız? Neden şuan kışkançlık damarım kabarıyor. Tamam çocuğa dolaylı yoldan yanlışlıkla evlilik teklifi etmiştim ama bu onu sevdiğim için değildi ki?Yanımda hissettiğim şeyle Berkay'ın da aynı benim gibi konuşan ikiliye baktığını gördüm. Ama onun da gözlerinde olan öfkeyle karışık şaşkınlığa anlam veremedim. Ben bugün hiç bir şeye anlam veremiyorum.
"Anaa Berkay'ın kahramanı olan kız değil mi o?"
Arkamızdan gelen bizim tayfayla mal gibi aynı yere bakıyorduk.
"Ne kahramanı be? Hem Derviş kimle konuşuyor öylee?"
"Ya geçen Berkay'a araba çarpıcaktı onu da şu Selim'le konuşan kız bizimkini çekip kurtardı. Gerçi Berkay arabadan kurtulsa da kıza çarpılmaktan kurtulamadı."
Son cümlesini sessiz söylese de Ceyda duymuştum. Hele bizim Berkay efendiye bakın. Feraceli bir kıza tutulmuş. Berkay arkasına döndü ve Ceydanın kafasına vurup kulağına bir şeyler söyledi. Muhtemelen susması için tehdit ediyor. Ben mallarımı bilirim.
"Ooo gençler film güzel mi? Mısır da söyleyelim mi?"
Birden ortaya çıkan Hayati hocayla yerimizden zıpladık. Bu hoca da iyi alıştı haa. Sonrasında dağılıp işlerimize yöneldik. Tekrar Selim ile o kızın olduğu yere baktığımda onları görememiştim. Şimdi tamam temasları yoktu ama benim bildiğim Selim hiçbir kızla öyle göz kontaklı konuşmaz. Sevgili de yapmaz. Ama ya nişanlısı falansa ne bileyim ailelerin haberi vardır ve yakında evleniceklerdir. Hem tam birbirlerini bulmuşlar. Olmuşlar yani,yakışıyorlar. Maşallah ya nazar değme- değsin banane sanki çokta umrumda. Bu çöpü kim attı buraya ne pis insanlar yahu? Her yer pislik içinde? Ya gerçekten birbirlerini seviyorlarsa? Hay ben bu peçeteyi buraya atanın!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİYAH KUŞAK
DuchoweSiz:Bana bak Selim kişisi Siz:Bir gün bir şekilde sana helal olucam ve Siz:Şu sıktığım yumruğu suratında patlatıcam. Siz:O gün aaa neden vurdun deme sakın Ablam ve ikizime ithafen🪐