18.Bölüm:Çaylak ile Filozof

4.5K 295 44
                                    


  "Bağa girdim, bağ budanmış
   Bağa bülbül dadanmış"

(Aşırı aynlış biliyormuşum bu türküyü dbdjxjxj)

Kafamı test kitabından kaldırmış tavana bakıyordum. Nazife hanım on beş yaşında kimlere aldanmış ben on yedi buçuk yaşımda hala matematikte on beş neti geçemiyorum. Hayretler olsun. Nazife hanımda fena hani..

Teste geri dönecekken gözüm yatağın üstündeki kitaba takıldı. Dün Verâ'nın verdiği hediye:Kitap, 'Çaylak İle Filozof'
Yazıları büyük ve resimliydi. Önce çocuk kitaplarını sevdiğimi nerden biliyor, Berkay falan mı söyledi diye düşündüm. Sonra dayanamayıp okuyunca, aslında çocuk kitabı değil de insan kitabı olduğunu fark ettim. Yaş fark etmeksizin okunması gereken bir kitap.

Kitabın kapağında 'Ben bir neyim?' Hemen altında da,özel biri olmak istiyorsan,kendin olmalısın Çaylak. Bu yıldızların altında senden bir tane daha yok.' yazıyordu.

İlk sayfasını açmamla son sayfasını kapatmam en fazla 2 saat sürmüştür. O da arada durup düşündüğümden. Çok farklı hissettirdi.

"-Biliyor musun Çaylak,biz insanlara,yıldızlar ve çiçekler arasında yaratılmış bütün o öteki mahlûklara verilmeyen bir benlik verilmesinin,yani kendimizi bir ben olarak bilmemizin en büyük sebebi,bize bu benliği vereni bilebilmemiz içindir.

-Nasıl yani?

-Eğer kendimize BEN diyemeseydik,O da diyemeyecektir. BENİM diyemeseydik; BENİM RABBİM de diyemeyecektik. O'na muhatab olamayacaktık yani...

-Muhatab olmak mı?

-Evet.

-Allah'tan bahsediyorsun buradaa!

-Evet ve O'nun, böyle bir benlik vererek,dağları,taşları,ağaçları,yıldızları,kutup ayılarını değil,bizi muhatab aldığını söylüyorum. Bu senin neden tuhafına gitti?

-Bu beni gerçekten çok önemli biri yapar da o yüzden tuhafıma gitti."

                                       ...

Kitabın son sayfasının arkasında da bir şiir yazıyordu. Bu Verâ inşallah başkasına aşık felan değildir. Berkay'ı nasıl toparlarız bilmem. Anladığım kadarıyla kitabın daha devamı vardı. Çünkü kapağında bir yazıyor.Allah'ım yine felaket zekiyim. Testi bitirip Verâ'yı aramaya karar verdim.

"Alo Selamun aleyküm Turna kuşu, ne o bana aşık oldun heralde?"

"Aleyküm selam Gül çiçeği. Tabi baya yanıkım sana. Ölüp bitiyorum senin için."

"Bende seni canım ndnxxnxn nasılsın?"

"İyiyim,şey sorcaktım bu Çaylak ile Filizof'un devamı var dimi?"

"Hay maşallah okudun mu? Yaa çok güzel de meee?"

"Evet iki saat falan sürdü. Çaylak ile Filozof'un ilişkisine bayıldım. Gerçi sonu üzdü ama devamı var diye düşünüyorum."

"Var tabi, beş kitaptı yanılmıyorsam. Dur abime sorayım."

"Ona niye soruyosun kızım?"

"Ee kitap onun. Devamı da vardı onda."

"NEHH! Verâ ne diye onun kitabını bana veriyorsun?"

SİYAH KUŞAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin