3. Bölüm

84 14 161
                                    

Merhabalar...
Hepiniz hoş geldiniz.

"Şurama batan" diyor şair,
Şurama batan özlem demeselerdi,
Bıçak derdim.
Cemal Süreya

🥀
Yürüyorum, yavaş ve sakin adımlarla...

Dışarıdan bakanlar içimde kopan fırtınalardan bir haber.

Korkuyorum, şu geçtiğim sokaklardaki anılarımızın tozlanmasından endişe ediyorum.

Etrafa göz gezdiriyorum, saniye saniye gözümün önüne geliyor geçmiş sevdiğim.

Seninle el ele, göz göze yürüdüğümüz şu sokaklar, şimdi gözyaşlarıma sebebiyet veriyor.

Geçmişi çok özlüyorum sevdiğim, seni çok özlüyorum... Kalbim acıyor, gözlerim kuruyor artık bu özlemden...

Limon kokan sevdiğim, ne oldu bize? Nasıl bir nazar değdi de bu hale geldik? Kimlerin gözü kaldı sevdamızın üstünde?

Yürüyorum, geçmişin üzerinden adım adım geçiyorum.

Şimdi sağımda sen, beni kolunun altına almış sırıtma ile karışık bir gülümseme bahşediyorsun şu Dünya'ya...

O an aklımdan geçenler şimdi yaşananlarla kıyaslanamayacak derecede. O an kalbimde hissettiklerim şuan hissittiğim duygularla zıtlaşmış sanki. O an ki gülüşüm şuan gözyaşlarımın sebebi...

Limon Kokulum, acıyorum halime, sensiz bir hiç olmuş şu bedenime bakmaya dayanamıyorum.

Yaşayamıyorum sevdiğim. Ne nefes alabiliyorum, ne gülebiliyorum. Öyleyse ne diye açık bu gözlerim?

Sevdiğim, bu dünyada hayal ile gerçeğin yeri ayrı, tıpkı sevda ile ayrılığın aynı yerde olamadığı gibi.

Oysa hepsi bir arada olsaydı hayat daha yaşanası bir yer olmaz mıydı? O zaman herkes daha mutlu olmaz mıydı?

Bu dünyanın kini kime Limon Kokulum, bu dünyanın zulmü neden hep aşıklara?

Bir yerde okumuştum kokusuna hasret kaldığım, dur sana da anlatayım:

Bir gün Dünya uydusu olan Ay'a aşık olmuş. Daha kalbindeki bu sevdayı yeni keşfettiği zamanlar korkmuş bunu Ay'a söylemekten, çekinmiş. Olur da beni istemezse diye ya da belki de sevgimi aşağılarsa diye.

Gel zaman git zaman, artık dayanamamaya başlamış Dünya, içindeki bu sevda yüreğinden fışkıracak gibi hissediyormuş.

Yüzünü Ay'a çevirerek bütün evrenin huzuru önünde itiraf etmiş ona olan aşkını.

Ay önce şaşırmış, nasıl olur böyle bir şey demiş. Ama sonra düşününce o da Dünya'ya bir şans vermek istemiş bu konuda, denemekten zarar gelmez demiş.

O günden sonra Dünya ile Ay güzel bir ilişkiye ortaklık etmişler. Ama bu ilişkide alttan alan taraf hep Dünya'ymış, sevgisini her seferinde Ay'a hissettirirmiş. Ay ise tam tersi, Dünya onu alttan aldıkça hep daha fazla üstüne gitmiş, daha çok ilgi istemiş.

Bir zaman sonra Dünya artık yorulmuş, kendisinde eski gücünü bulamamaya başlamış. Bu yüzden haliyle Ay ile daha az vakit geçirebiliyormuş.

Ay, Dünya'nın ona daha az ilgi gösterdiğini farketmeye başlayınca bu durum canının sıkılmasına neden olmuş.

Aradan birkaç gün daha geçtikten sonra Ay, Dünya'ya ondan ayrılmak istediğini söylemiş. Dünya bu kararının sebebini sorduğunda ise ona fazla ilgi göstermediğini, onu sevmediğini dile getirmiş.

Limon KokulumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin