Bab 8

132 3 0
                                    

Hari itu agak ramai orang datang ke Spa Amin. Amin membuat kerjanya tidak menghiraukau kehadiran Asyraf. Asyraf menjadi kekok dengan sikap Amin. Asyraf berasa bersalah terhadap Amin kerana terlalu mesra dengan Hilman. Selepas pulang ke rumah Amin,  Asyraf bersuara.

"Am, sorry kalau buat you kecik hati. Padahal kita baru jumpa balik semalam" Luah Asyraf

"Takpe la, maybe Am yang over sangat. Am pun tak rasional jugak" Keluh Amin

"Tapi Am, Ash lupa yang kita baru nak baik. Ash lupa Am nak masa untuk kita berdua je" Kata Asyraf lagi

"Benda pun dah jadi. Lagipun Ash betul, Orang ramai takkan nak biar dia orang takde tempat" Kata Amin lemah.

Asyraf mendiamkan diri. Tidak lama kemudian Asyraf memegang tangan Amin lalu mengarahkan tapak tangan Amin ke pipinya. Amin merenung Asyraf dengan mata berkaca.

"Ash dah banyak sakikan hati Am. Ash menyesal kenangan kita dulu semua lenyap macam tu je. Ash yang childish tak fikir rasional" Luah Asyraf

"Ash, Am sayangkan Ash. Am tak tahu nak buat apa tanpa Ash. Am cuba nak lupakan Ash tapi tak boleh. Am syukur Am dapat get back dengan Ash lepas apa yang dah jadi" Luah Asyraf sambil menitiskan air mata.

Asyraf mengesat air mata Amin.

"Ash mintak maaf dengan Am. Lepas ni Ash nak buat Am happy je" Janji Asyraf.

Amin dan Asyraf berpelukan. Namun Asyraf mendapati Amin tidak melepaskan pelukannya. Setelah diperiksa Amin tertidur dalam dakapan Asyraf. Asyraf membaringkan Amin lalu berbaring di sebelah Amin. Asyraf menatap wajah Amin yang nyenyak tidur.

"Am penat ni, Ash mintak maaf Ash buat silap. Ash cintakan Am" Ucap Asyraf lalu tertidur.

Mereka tidur berpelukan dan terlupa untuk mandi.

Sementara itu Amin melihat Hilman berada di pintu berpakaian hitam memanggil Asyraf.

"Ash, ikut I balik. Kat sini bukan ada apa?"

Asyraf enggan mengikut Hilman. Tiba-tiba Haqiem
datang dari belakang lalu memeluk Amin. Asyraf memadang Amin sayu lalu berundur meninggalkan Amin lalu mengikut Hilman. Amin cuba melepaskan pelukan Haqiem namun gagal. Perlahan lahan kelibay Asyraf hilang di kegelapan malam.

"Ash, Jangan tinggalkan. Am!" Jerit Amin

Amin terbangun dari  tidur. Jantungnya berdegup kencang. Tubuhnya dibasahi peluh. Asyraf turut terjaga dari lena.

"Kenapa Am?" Soal Asyraf

"Am mimpi Ash tinggalkan Am!" Jawab Amin lantas memeluk Amin.

"Nightmare je tu, maybe sebab Am belum mandi lagi ni lepas balik tadi" Kata Asyraf

Amin menganggukkan kepala. Asyraf memanggalkan pakaian Amin lalu menarik Amin ke bilik air. Amin mengikut Asyraf sambil menanggalkan pakaian Asyraf. Asyraf menarik sehelai tuala yang tergantung di dinding. Setelah masuk ke bilik air Asyraf membuatkan Amin duduk bersila di atas lantai bilik air lalu mengambil gayubg dan menyiram air ke tubuh Amin. Amin menggeletar kesejukan. Sambil memandikan Amin Asyraf menyiramkan air ke tubuhnya. Selesai mandi Asyraf mengesat tubuh Amin dengan tuala sebelum mengesat tubuhnya sediri. Asyraf membawa Amin ke bilik dalam keadaan bogel lalu mereka baring bersama dengan muka menghadap sesama sendiri.

Amin menatap Asyraf dengan pandangan sayu.

"Ash, janji dengan Am apa pun jadi jangan ikut Hilman" Rayu Amin

"Eh, ke situ pulak dia. Ash takde apa apa la dengan Hilman" Jawab Asyraf.

"Am takut Ash tinggalkan Am sebab Am!" Luah Amin

"Eh, kenapa macam tu?" Soal Asyraf

"Am takut Am buat Ash tawar hati dengan Am. Am takut sangat" kata Amin dengan pandangan berkaca.

"Jangan risau, Ash takkan tinggalkan Am" jawab Asyraf

"Janji!" Pinta Amin

"Ash janji!" Jawab Asyraf.

Amin Untuk Asyraf 2: Cinta SempornaWhere stories live. Discover now