Setelah berehat selama tiga hari,Melur membuat keputusan untuk mencari kerja...Dia pergi ke sebuah pejabat dan bersiap-sedia untuk ditemu duga...
"Melur Dahlia!!Sila ikut saya!!"-Ucap seorang perempuan yang bekerja di situ...
"Baiklah..."-Melur membalas lalu mengikuti perempuan tersebut dari belakang...
Akhirnya,Melur tiba di depan pintu bilik yang digunakan untuk menemu duga pekerja baru...
"Ini biliknya...Silakan masuk..."-Ucap gadis itu ramah...Melur hanya tersenyum dan melihat pemergian gadis itu...
"Kau boleh buat,Melur...Kau boleh!!!Kajja!!"-Ucap Melur dan menyemangati dirinya...
Dia membuka pintu bilik tersebut dan masuk ke dalamnya...Alangkah terkejutnya dia apabila melihat lelaki yang dia jumpai di lapangan terbang tempoh hari berada di dalam bilik tersebut...Mengejutkan lagi bahawa,lelaki itulah yang akan menemu duganya...
"Silakan duduk...Jangan takut-takut...Saya tak makan orang..."-Ucap Adam ramah dan sempat membuat loyar buruk...
"Terima kasih..."-Balas Melur dan duduk di depan Adam...
"Sama-sama...Jadi,awak datang sini sebab nak kerja?Nama awak,Melur Dahlia?"-Soal Adam bertubi-tubi...
"Ye...Nama saya,Melur Dahlia...Berumur 23 tahun..."-Ucap Melur dan sempat membuat lawak...
"Kenapa awak nak kerja dekat sini?"-Soal Adam semula...Soalan bertahap KBAT ditujukan kepada Melur...
"Sebab saya nak berdikari...Nak timba pengalaman...Nak berjaya dalam hidup..."-Jawab Melur berkali-kali...Adam hanya mengangguk...
"Awak balik dulu...Nanti apa-apa,pihak kami akan telefon Cik Melur..."-Ucap Adam dengan nada lembut...
"Baiklah...Terima kasih ya,Encik Adam...Mintak maaf kalau saya ada terkasar bahasa ketika saya bercakap tadi..."-Ucap Melur dengan nada suara yang perlahan...
"Sama-sama...Takpe...Saya pun nak mintak maaf kalau ada terkasar bahasa tadi..."-Ucap Adam pula...
"Saya balik dulu...Assalammualaikum..."-Ucap Melur dan bangun dari duduknya...
"Waalaikumsalam..."-Balas Adam...
Melur beredar dari situ dan pulang ke rumahnya dengan rasa gemuruh...
Tbc...
YOU ARE READING
[C]ISTERI AKU,KPOPERS!!!
General Fiction"Tak ada album,takyah nikah..."-Ucapnya kepada aku semasa kami berjumpa... Apakah kisah hidup Melur Dahlia dan Adam Zakri?Adakah mereka akan bersama?