06-FIRST DAY

11 3 0
                                    

Keesokkan harinya,Melur datang ke Syarikat Gema Holding pada pukul 7.45 pagi...Dia datang awal daripada Adam...Dia sedang menunggu di ruang menunggu seorang diri...

"Jadi,awaklah yang akan bekerja sebagai PA saya tu?"-Soal Adam yang entah muncul dari mana...

"S-saya?"-Soal Melur kepada Adam kerana tidak percaya akan apa yang didengarinya...

"Iya!!!Awaklah..."-Ucap Adam mendatar...

'Best jugak kalau mengusik dia ni...'Bisik Adam di dalam hati...Tanpa dia sedar,dia tersenyum seorang diri...

"Encik Adam okay?Kenapa senyum sorang-sorang ni?"-Soal Melur prihatin...

"Takde apa-apa...Awak ikut saya...Kita bincang tentang peranan awak dalam syarikat saya..."-Arah Adam tegas...Melur hanya mengangguk tanda setuju...

Mereka pun beredar dari situ dan menuju ke bilik Adam...

Di dalam bilik Adam...

"Awak akan bekerja sebagai PA saya...Awak kena ikut saya pergi mana-mana ja...Tak perlu membantah..."-Jelas Adam...Melur hanya mengangguk sebagai tanda faham...

"Awak diberi tempoh cubaan selama 3 bulan...Kalau saya rasa yang awak tak layak,saya akan pecat awak...Faham?-Jelas Adam lalu menanyakan soalan kepada Melur...

"Faham!!"-Balas Melur sepatah...

"Awak boleh mula bekerja...Nanti,Naziha akan tunjukkan tempat kerja awak..."-Ucap Adam...Sekali lagi,Melur hanya mengangguk...

"Terima kasih,Encik Adam..."-Ucap Melur lalu beredar dari situ...

Di luar bilik Adam...

"Cik Melur,kan?"-Soal Naziha yang baru muncul di situ...

"Iya,saya..."-Balas Melur...

"Cik Melur boleh ikut saya...Saya nak tunjukkan tempat kerja Cik Melur..."-Pinta Naziha...Melur membalas dengan senyuman di wajahnya...

Melur mengikuti Naziha ke tempat kerjanya...

Di tempat kerja Melur...

"Ini tempat kerja Cik Melur...Cik Melur suka tak?"-Soal Naziha ramah...

"Suka...Panggil saya,Melur...Tak perlu nak panggil saya,Cik Melur..."-Ucap Melur kepada Naziha...

"Baiklah...Saya mintak diri dulu..."-Pinta Naziha...Melur hanya mengangguk...

Naziha beredar dari situ dan bermulalah pekerjaan Melur di Syarikat Gema Holding...Hari ini merupakan hari pertamanya di syarikat tersebut...

Tbc...

[C]ISTERI AKU,KPOPERS!!!Where stories live. Discover now