08-CLIENT

12 2 0
                                    

Setelah semua kerjanya siap,Melur keluar lunch bersama Naziha...Sambil menikmati makanan,mereka berborak dan ketawa...

"Ni dah masuk kali ketiga kita keluar lunch sama-sama..."-Ucap Naziha lalu tersenyum...

"Iya..."-Ucap Melur pula sepatah...

Tidak jauh dari situ,dia melihat Adam dan seorang perempuan...Perempuan itu tidak melepaskan pegangannya daripada Adam...

"Tu awek bos kita,ka?"-Soal Melur ingin tahu...

"Mana?"-Soal Naziha pula...Soalan dibalas dengan soalan...

"Dekat belakang kau..."-Balas Melur...Naziha menoleh ke belakang dan melihat Adam dengan seorang perempuan...Dia menoleh menghadap Melur semula...

"Tu sepupu bos...Natasha Umairah..."-Balas Naziha acuh tidak acuh...

"Kenapa gedik sangat sampai nak pegang tangan?"-Soal Melur kepada Naziha...Rasa ingin tahunya membuak-buak...

"Cik Natasha tu dah lama sukakan bos...Cuma bos je yang tak perasan...Bos tak suka pun dekat dia...Dia tu syok sendiri..."-Jelas Naziha panjang lebar...Setepek dia bagi dekat si Natasha tu...

Tiba-tiba,Adam terpandang Melur dan Naziha yang sedang rancak berborak...Adam meninggalkan Natasha di situ dan pergi ke arah Melur dan Natasha...

"Boleh saya join sekali?"-Soal Adam yang baru muncul dari situ...

Melur terdiam manakala Naziha tersedak kerana dia tengah meminum air bandung sebelum Adam muncul tadi...Mana taknya diorang terkejut,tengah membawang pasal si Adam tu tadi...

"D-duduk lah..."-Balas Melur tergagap-gagap...Melur dan Naziha saling berpandangan...

Tiba-tiba,Natasha muncul di situ tidak lama selepas Adam duduk di sebelah Melur...

"Kenapa abang Adam tinggalkan Tasha tadi?"-Soal Natasha dalam nada merajuk...Mulutnya dimuncungkan seperti mulut itik...

'Nak je aku belasah perempuan ni...Asal gedik sangat...Abang sepupu je kut...'-Bisik Melur di dalam hatinya...

"Maaflah...Abang ada meeting ni dengan client...Abang baru teringat..."-Ucap Adam untuk menipu Natasha sambil menunjuk ke arah Melur...

"Tasha teman abang sekali,ya?"-Pinta Natasha...Melur mengeluh...

"Maaflah...Kami nak berbincang tentang hal kerja..."-Ucap Melur seperti menyampah dengan kehadiran Adam dan Natasha di situ...

"Takpelah...Saya nak temankan abang Adam jugak..."-Ucap Natasha tidak mahu mengalah...

"Adam!!Kalau you tak fokus dengan kerja you dan tak bersikap profesional,kita batalkan jelah projek ni..."-Ucap Melur seolah-olah marah dan beredar dari situ...

Adam berpura-pura seperti menyesal...Tidak lama selepas itu,Adam mendapat mesej daripada seseorang...

"Jangan lupa bayarkan makanan kami,tau...Saya dah tolong bos tadi..."-Pinta Melur kepada Adam...Adam hanya tersenyum seorang diri...

Tbc...

[C]ISTERI AKU,KPOPERS!!!Where stories live. Discover now