14-COKLAT

9 2 0
                                    

Adam menuju ke bilik tidurnya...Setibanya di situ,Adam melihat Melur yang sedang menyapu losyen di tangannya tanpa melihat wajah Adam sama sekali...

"Marah ka?"-Soal Adam penuh lemah lembut...

"Kenapa pulak saya nak marah?Dia tu sepupu awak..."-Balas Melur pula...

"Awak cemburu eh?"-Soal Adam dengan nada mengejek...

"Mana ada...Dah,saya nak tidur..."-Ucap Melur lalu merebahkan diri ke atas katil...

"Nak peluk sayang,boleh?"-Soal Adam kepada Melur...

"Jangan nak menggatal..."-Ugut Melur kepada Adam...Wajah Adam ditenung tajam oleh Melur...

"Gurau jer..."-Balas Adam pula...

Mereka berdua pun tidur setelah puas berborak...Keesokkan harinya,Melur menemani Adam ke pasar raya...

"Nak beli apa ni?"-Soal Adam kepada isterinya,Melur...

"Mama suruh Melur beli barang dapur...Katanya,dah nak habis..."-Jelas Melur pula...

Adam menolak troli sambil tangan sebelah lagi memegang tangan Melur...

"Macam mana nak tolak troli kalau sibuk nak pegang tangan kita?Kita tak lari mana pun,encik abang oi..."-Ujar Melur kepada Adam apabila menyedari tangannya dipegang oleh Adam...

"Ala...Boleh je ni bawak...Sayang je buat alasan..."-Balas Adam pula...

Akhirnya,mereka berdua menolak troli bersama-sama...

"Abang...Nak coklat boleh tak?"-Soal Melur dalam nada yang manja...

"Coklat?Boleh tapi ada syarat..."-Ucap Adam kepada Melur...

"Syarat apa?"-Soal Melur kepada Adam...

"Sayang kena cakap yang sayang cintakan abang..."-Ujar Adam...Melur hanya mengeluh...

"Tak jadi belilah..."-Ucap Melur dalam nada suara yang merajuk...

"Ok...Kita beli...Sayang janganlah merajuk...Nanti,cepat tua...Kalau sayang dah tua,abang cari baru..."-Ucap Adam dan menggugut Melur...

Melur mencubit lengan Adam...Adam menjerit kerana kesakitan...

"Gurau jer,sayang...Abang cintakan sayang sorang je..."-Ucap Adam bagi memujuk Melur...

"Jomlah,kita beli coklat yang sayang nak tu...Beli je banyak-banyak...Janji dah tak merajuk dengan abang..."-Jelas Adam panjang lebar...

"Ok...Terima kasih,abang..."-Ucap Melur lalu berlari ke rak coklat...

"Sama-sama..."-Ucap Adam lalu mengikuti Melur dari belakang sambil menolak troli...

Tbc...

[C]ISTERI AKU,KPOPERS!!!Where stories live. Discover now