13

12 3 0
                                    

Pada waktu petang,Melur dan Adam pulang ke rumah ibubapa Adam...Melur menolong mama Adam memasak makan malam di dapur...

"Macam mana dah jadi isteri orang?"-Soal mama kepada Melur yang sibuk mengacau lauk di dalam periuk...

"Ok je,ma...Abang Adam pun baik je..."-Balas Melur kepada mama...

"Kalau Adam buat yang bukan-bukan dekat Melur,Melur bagitahu je mama...Mama bagi ceramah sikit dekat dia..."-Ucap mama ramah...

"Abang Adam baik orangnya...Mama tak perlu risau..."-Balas Melur dan sedikit-sebanyak telah menyejukkan hati mama...

Pada waktu malam,mereka makan malam bersama-sama...Keluarga Natasha dan keluarga Danish juga ada di situ...

"Abang Adam,boleh tolong bagikan lauk tu tak dekat Tasha?"-Pinta Natasha kepada Adam...

"Sayang...Abang Adam kamu tu dah nikah...Tak perlu kamu nak bermanja dengan dia lagi..."-Jelas mama Natasha kepada anak perempuannya itu...

"Iyelah..Kau ni kacau daun betul..."-Ucap Danish pula...Danish juga merupakan sepupu Adam dan Natasha...

"Abang,boleh suapkan Melur tak?"-Soal Melur manja kepada Adam...

"B-boleh..."-Balas Adam tergagap-gagap...

Adam menyuapkan makanan ke mulut Melur...Melur pula sempat menjerling sekilas Natasha...Mereka semua pun makan bersama sambil berborak dan ketawa...

Setelah selesai makan,Natasha,Danish dan keluarga mereka bercadang untuk pulang kerana sudah lewat malam...Di depan rumah,Natasha sedang bersembang dengan Adam sambil Adam ditemani oleh Melur...

"Abang Adam...Nanti kita keluar makan kat restoran baru tu nak tak?Dah lama kita tak keluar makan berdua..."-Soal Natasha kepada Adam...

Melur memandang Natasha dengan pandangan menyampah...Keluarga Danish pula sudah pulang terlebih dahulu...

"Abang,tetiba rasa mengantuk...Jomlah,kita tidur..."-Pinta Melur sambil memegang tangan Adam...

"Sayang dah mengantuk?Awal lagi ni..."-Balas Adam pula...

"Haah..Tetiba mengantuk...Abang tak nak temankan Melur ka?"-Soal Melur...

Melur beredar dari situ dan meninggalkan Adam dan Natasha bersendirian...

"Abang masuk tidur dulu...Tasha baliklah ye..."-Ujar Adam lalu beredar dari situ...

Natasha melihat pemergian Adam dari situ...Dia pulang ke rumah bersama keluarganya...

Tbc...

[C]ISTERI AKU,KPOPERS!!!Where stories live. Discover now