07

13 3 0
                                    

Sudah dua bulan,Melur bekerja di Syarikat Gema Holding...Dia semakin rapat dengan pekerja-pekerja di situ terutamanya Naziha...

"Nanti,kita pergi lunch sama-sama ya..."-Pinta Naziha kepada Melur yang sedang membancuh kopi di kafeteria...

"Boleh je..."-Balas Melur teruja...

"Kita pergi dekat restoran yang baru buka tu...Nak tak?"-Soal Naziha pula...

"Boleh je...Saya tak kisah nak makan dekat mana...Saya ikut awak je,Naziha..."-Jelas Melur pula...Naziha mengukir senyuman di wajahnya...

"Terima kasih..."-Ucap Naziha kepada Melur lalu beredar dari situ...

"Sama-sama..."-Balas Melur pula...

Di pejabat Adam...

"Macam mana korang buat kerja?!!Satu projek pun tak dapat!!"-Jerit Adam kepada pekerjanya yang berdiri di depannya...

"Maafkan kami,bos...Kami janji akan buat yang terbaik..."-Ucap seorang lelaki yang bergaya memakai kemeja berwarna biru...

"Kamu semua dah janji dengan saya yang kamu akan dapatkan projek ni untuk syarikat kita...Tapi,tengok dah dapat kat syarikat lain..."-Ucap Adam tak berpuas hati...

Tok,tok~~~~

Bunyi pintu pejabat Adam yang diketuk oleh seseorang...

"Masuk!!!"-Jerit Adam dari dalam sehingga boleh didengari ke luar...

Melur pun masuk sambil membawa secawan kopi kepada Adam...Sebenarnya,Adam meminta Melur untuk membuatkan kopi kepadanya...Dengan tiba-tiba,mood Adam berubah...Dari marah kepada seorang yang ceria...

"Ni kopi untuk bos..."-Ucap Melur langsung meletakkan secawan kopi ke atas meja Adam...

"Terima kasih,Melur😁..."-Ucap Adam lalu tersenyum lebar...

"Sama-sama,bos..."-Ucap Melur pula...

"Korang semua boleh keluar kecuali Melur..."-Ucap Adam tegas...Kesemua pekerja yang dimarahinya tadi akur dengan arahan Adam dan keluar dari biliknya itu kecuali Melur...

"Kenapa ya,bos?"-Soal Melur yang hairan...

"Rumah awak dekat mana,ya?"-Soal Adam pula...Soalan Melur dibalas dengan soalan...

"Kenapa bos tanya tentang rumah saya?"-Soal Melur kembali...Dia berasa amat hairan sekarang ini...

"Saja..."-Balas Adam sepatah dan bersahaja...

Akhirnya,Melur pun memberitahu alamat rumahnya kepada Adam...

"Saya dah boleh keluar kan,bos?"-Soal Melur...Adam mengangguk...

"Boleh..."-Balas Adam...

Melur lalu beredar dari situ dan menyambung kerjanya sebelum keluar lunch bersama Naziha...

Tbc...

[C]ISTERI AKU,KPOPERS!!!Where stories live. Discover now