11-SAH

11 2 0
                                    

2 minggu kemudian,Melur sudah sah menggelar tunang kepada Adam Zakri...2 bulan kemudian,hari yang ditunggu-tunggu telah tiba...Hari perkahwinan Melur dan Adam...Naziha sedang memakaikan makeup di wajah Melur...

"Cantik rupanya kawan aku ni...Sebelum ni asyik makeup nipis je...Aku pun hairan...Macam mana bos boleh sukakan kau?"-Soal Naziha kepada Melur...Melur pula hanya mendiamkan diri...

"Senyumlah sikit...Tak lama lagi kau dah nak jadi isteri orang..."-Ucap Naziha...

Tiba-tiba,Kak Sal masuk ke dalam bilik itu...

"Dah siap dah ke,Naziha?"-Soal Kak Sal kepada Naziha...

"Dah siap,Kak Sal..."-Balas Naziha...

"Jomlah kita turun bawah...Pengantin lelaki dah tunggu tu..."-Arah Kak Sal...Aku dam Naziha hanya mengangguk...

Aku,Kak Sal dan Naziha turun ke bawah...Setibanya di situ,aku mengambil tempatku di tempat yang telah ditetapkan...

"Semua dah ada?Boleh kita mulakan?"-Ucap Imam tersebut...Adam hanya mengangguk...

"Adam Zakri bin Dato' Hisyam?"-Soal Imam tersebut...

"Ye,saya..."-Balas Adam...

"Aku nikahkan dikau dengan Melur Dahlia binti Mohd Rizal dengan mas kahwinnya,3000 ringgit tunai..."-Ucap Imam tersebut sambil bersalaman dengan Adam...

"Aku terima nikahnya Melur Dahlia binti Mohd Rizal dengan mas kahwinnya,3000 ringgit tunai..."-Ucap Adam pula...

Kini,Melur dan Adam telah sah menjadi suami ister dengan hanya sekali lafaz...

Pada waktu malam...

Melur sedang mengemas katil biliknya...Tiba-tiba,Adam masuk ke dalam bilik lalu duduk di atas katil...

"Assalammualaikum,isteri Adam..."-Ujar Adam memberi salam kepada Melur...

"Waalaikumsalam..."-Balas Melur sepatah...

Adam mendekatkan dirinya dengan Melur...Melur berasa amat takut dan gemuruh...

"A-apa ni dekat-dekat?"-Soal Melur tergagap-gagap...

"Kenapa nak takut?Kita dah sah jadi suami isteri..."-Ucap Adam...

Dia mendekatkan wajahnya kepada Melur...Melur terdiam seketika dan akhirnya,dia merebahkan diri ke atas katil dan berpura-pura tidur...

"Tiba-tiba rasa mengantuk sangat..."-Ucap Melur untuk memberikan alasan kepada Adam...

Adam ketawa terbahak-bahak melihat telatah isterinya yang gelabah itu...

Tbc...

[C]ISTERI AKU,KPOPERS!!!Where stories live. Discover now